Het is zo ver
Ik ben bezig met een zaak te starten in oldtimers (het professioneel verder zetten met wat ik al deed).
Nu wil ik op de zaak ook een auto aankopen om een aanhangwagen met oldtimer te kunnen trekken.
Ik ben al een beetje aan het rondkijken (is nog niet super dringend, zaak zal pas tegen eind jan gestart zijn denk ik) om te zien wat ik zou kopen.
Eisen/situatie:
-moet sterk genoeg zijn om wat te trekken (3500kg)
-geen LV à la Jeep Grand Cherokee e.d. met maar twee zitplaatsen (4 zijn echt wel een must dus)
-budget tot 30.000 ex btw (mag ook minder zijn hé boys!)
-geen oude en onbetrouwbare krel
- geen VAG
-navigatie
-automaat
Er zijn dus een paar mogelijkheden die ik en m’n partner nu onderzoeken. Ik heb een bedrijfswagen (500X dus te licht J ) en hij een Audi A4 (privé).
Mogelijkheid 1: hij verkoopt de Audi en rijdt met de auto ook privé (25.000km/jaar)
Mogelijkheid 2: hij blijft met de Audi rijden en de wagen komt 100% op de zaak. (10.000 km/jaar?)
Aangezien we vooral Amerikaanse oldtimers doen, ben ik eerder geneigd een Amerikaanse wagen te kopen.. Maar hij denkt dat dit nogal snel ‘fout’ overkomt, zeker als hij er privé mee zou rijden. (wat denken jullie hier over?)
Als we dan kijken naar beide mogelijkheden:
Mogelijkheid 1:
Als het ‘foute imago’ inderdaad een issue blijkt, zal het dus eerder iets niet-Amerikaans worden met een diesel.
Mogelijkheid 2:
Amerikaanse LV op LPG (zal misschien nog goedkoper zijn dan bovenstaande in kosten ook?).
De mooiste vind ik:
Maar een Ford F-150 & Toyota Tundra kan ik natuurlijk ook kopen aangezien ze in Amerika wel een pak goedkoper zijn dan de gemiddelde truck. Maar zijn die ook nog goed op LPG?
Een beetje duurder maar kleiner:
Dus, veel vragen, veel mogelijkheden.
Welke optie zou jij kiezen (en waarom?) en welke auto zou je dan kiezen?
Ik ben bezig met een zaak te starten in oldtimers (het professioneel verder zetten met wat ik al deed).
Nu wil ik op de zaak ook een auto aankopen om een aanhangwagen met oldtimer te kunnen trekken.
Ik ben al een beetje aan het rondkijken (is nog niet super dringend, zaak zal pas tegen eind jan gestart zijn denk ik) om te zien wat ik zou kopen.
Eisen/situatie:
-moet sterk genoeg zijn om wat te trekken (3500kg)
-geen LV à la Jeep Grand Cherokee e.d. met maar twee zitplaatsen (4 zijn echt wel een must dus)
-budget tot 30.000 ex btw (mag ook minder zijn hé boys!)
-geen oude en onbetrouwbare krel
- geen VAG
-navigatie
-automaat
Er zijn dus een paar mogelijkheden die ik en m’n partner nu onderzoeken. Ik heb een bedrijfswagen (500X dus te licht J ) en hij een Audi A4 (privé).
Mogelijkheid 1: hij verkoopt de Audi en rijdt met de auto ook privé (25.000km/jaar)
Mogelijkheid 2: hij blijft met de Audi rijden en de wagen komt 100% op de zaak. (10.000 km/jaar?)
Aangezien we vooral Amerikaanse oldtimers doen, ben ik eerder geneigd een Amerikaanse wagen te kopen.. Maar hij denkt dat dit nogal snel ‘fout’ overkomt, zeker als hij er privé mee zou rijden. (wat denken jullie hier over?)
Als we dan kijken naar beide mogelijkheden:
Mogelijkheid 1:
Als het ‘foute imago’ inderdaad een issue blijkt, zal het dus eerder iets niet-Amerikaans worden met een diesel.
- Fiat Fullback (ik krijg wel wat extra korting vanuit FCAB maar niks schokkend)
- Nissan Navara
- Ford Ranger (toch nog wat amerikaans )
- Mercedes ML/Jeep GC stijl?
Mogelijkheid 2:
Amerikaanse LV op LPG (zal misschien nog goedkoper zijn dan bovenstaande in kosten ook?).
De mooiste vind ik:
- GMC Sierra (vind ik héééél cool)
- Chevrolet Avalanche
- GMC Yukon XL/ Suburban tegenhanger (lange versie voor LV)
Maar een Ford F-150 & Toyota Tundra kan ik natuurlijk ook kopen aangezien ze in Amerika wel een pak goedkoper zijn dan de gemiddelde truck. Maar zijn die ook nog goed op LPG?
Een beetje duurder maar kleiner:
- Toyota Tacoma
- GMC Canyon
- Chevrolet Colorado
- Deze 3 zijn wel nieuwere modellen (en dus ook wel wat duurder), met complexere motoren die misschien niet zo goed functioneren op LPG?
Dus, veel vragen, veel mogelijkheden.
Welke optie zou jij kiezen (en waarom?) en welke auto zou je dan kiezen?
Comment