Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Golf 7 vs A-Klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Golf 7 vs A-Klasse

Ik heb de keuze tussen:

Mercedes A180cdi(renault) of Golf 7 1.6tdi, beiden van 2013 met gelijkaardige opties.

Op het eerste gezicht leek de Merc me de beste tussen die 2, maar ik twijfel omdat ik wel graag een beetje sportief rijd.
    Veel reviews menen dat de Merc toch niet helemaal dat is qua onderstel maar ook qua afwerking. Bovendien lees ik dat het renault blok "lomp" is. Ik heb wat moeite om te geloven dat een VW beter is afgewerkt dan een Mercedes. Vandaar ben ik benieuwd naar jullie inbreng.

Die Renault-motor valt best goed mee.
    Een A'tje rijdt tamelijk hard en droog, de Golf is meer comfy. De A heeft een best funky interieur, de Golf is zakelijker (boring!), maar wel degelijk in elkaar geschroefd. De A laat op materiaalgebruik wat steekjes vallen.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

een golf is eigenlijk een premium wagen tegenwoordig, moet qua bouwkwaliteit niet onderdoen voor audi/merc/bmw en is ruimer en comfotabeler. Zelfs een basis uitvoering is gewoon een dijk van een wagen. Wel dodelijk saai om naar te kijken. Maar tja wie zit er nu de hele dag naar z'n auto te kijken?

Comment

Sportief, easy de A. ( van een golf rijder )
        VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

sportiviteit hangt af van motor en onderstel. Of je neemt rwd en dan kan je niet om de bmw1 heen.

Comment

A klasse maakt ook meer lawaai binnen dan een A3 bv.

Comment

Ik vond de A beste leuk rijden en is binnenin 10 keer leuker om te zitten dat in een Golf imo.
              Van toen tot nu:

MY2018 Renault Megane 1.5 TDCi
              #6 MY2014 Volkswagen Golf 7 Variant 1.6TDi
              #5 MY2018 Mercedes C180 W205: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...benz-w205-c180
              #4 MY2014 Peugeot 508sw 1.6HDI
              #3 MY2007 BMW E92 325i: http://www.autoforum.be/showthread.p...69#post4994369
              #2 MY2012 Volvo C30 R-design 1.6HDI: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...drive-r-design
              #1 MY1997 Golf 3 variant 1.9TDI

Comment

ik vond die 180 cdi ontzettend lui en traag. de A vind ik mooier maar zou toch eens met die golf 1.6 rijden voor ik de beslissing maak.
                kwa interieur kies ik de golf alleen al om dat klein lelijk scherm van de A niet te moeten zien
                lets have some more member berries

Comment

Daar hoef ik geen seconde over na te denken. De Golf natuurlijk. De A is niet van de stilste. Veel bandengeruis, straf onderstel dat echt niet aangenaam is op de vlaamsche wegen. En de materiaalkwaliteit staat niet op het niveau van de VW.

Comment

Read more: http://www.autoexpress.co.uk/volkswagen/golfSubscribe to our YouTube channel http://bit.ly/11Ad1j1Subscribe to the mag http://subscribe.autoexpres...

Comment

Met beide gereden en ik zou altijd de golf nemen. Ook al rijd ik graag met Mercedes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                        sportiviteit hangt af van motor en onderstel. Of je neemt rwd en dan kan je niet om de bmw1 heen.

Had een 1-reeks geen FWD? Alez, daar ging ik toch altijd van uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd

Had een 1-reeks geen FWD? Alez, daar ging ik toch altijd van uit.
                          Auwch, dat deed zeer aan mijn autoliefhebbershart

Comment

Ik heb daar een remedie tegen. Mijne auto kuisen en ik beloof u dat uw pijn dan weg gaat

Comment

Mijn eigen kar staat hier kweenie hoe zoutig te wezen, en die van de madam zal er straks even krokant uit zien. Maar ik volhard, en haal geen emmers uit

Comment

Rationeel is de golf wellicht de beste keuze.
                                Ik zou de merc kiezen

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Comment

Golf!
                                  Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                                  VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

Is er geen mogelijkheid om te kiezen voor een 2liter ?

Comment

Ga voor een jonge occasie 318d met m sport pakket.

Comment

Ik kocht eigenlijk liefst iets bij een specifieke garagist die een geste verdient, dus een beetje een beperkt aanbod.

Ik heb beide testgereden, de Golf rijdt iets geraffineerder zowel onderstel als motor vind ik, maar ben toch voor de A gegaan.
                                        Het interieur en vooral het stuur van die A ligt mij gewoon veel meer en ik ken de cijfers niet, maar in de Golf voelde ik me een 13 in een dozijn leaserijder.
                                        Toen ik bovendien ontdekte dat die A zichzelf parkeert(misschien niet nuttig maar toch écht tof), was de keuze gemaakt.

Comment

Working...
                                        X