Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Golf 7 vs A-Klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Had een 1-reeks geen FWD? Alez, daar ging ik toch altijd van uit.

De opvolger van de huidige 1-reeks gaat dat wel hebben (allez dat is toch iets dat ik dacht gelezen te hebben ooit )

Comment

Proficiat met je keuze. Golf is idd even saai en exclusief dan een lang bruin brood. Maar toch zou het mijn keuze zijn binnen het c segment (of evt een seat leon of zelfs een opel astra k).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra

De opvolger van de huidige 1-reeks gaat dat wel hebben (allez dat is toch iets dat ik dacht gelezen te hebben ooit )
        De laatste geruchten gaan terug de andere kant op. Er komt een kleinere BMW, een A1 concurrent, en de huidige wordt wat groter, en blijft RWD.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lorebreaker
          Ik kocht eigenlijk liefst iets bij een specifieke garagist die een geste verdient, dus een beetje een beperkt aanbod.

Ik heb beide testgereden, de Golf rijdt iets geraffineerder zowel onderstel als motor vind ik, maar ben toch voor de A gegaan.
          Het interieur en vooral het stuur van die A ligt mij gewoon veel meer en ik ken de cijfers niet, maar in de Golf voelde ik me een 13 in een dozijn leaserijder.
          Toen ik bovendien ontdekte dat die A zichzelf parkeert(misschien niet nuttig maar toch écht tof), was de keuze gemaakt.
          Ik ging dezelfde (irrationele) keuze gemaakt hebben.
          Voor mij is de feeling van het stuur superbelangrijk. Ik wou persé dat lekker dikke, kleine AMG-stuurtje, afgeplat langs onder, duimuitsparingen,... valt ongelooflijk aangenaam in de hand.
          Bij de vervangwagen die ik er voor had, was het standaard-BMW-stuur. Zo'n grote hoepel, dun,... bekleding was wel nog in leder, maar viel echt niet goed.

In het topic van mijn Mercedes gaat het toevallig over die parkeerassistent... een avontuur op zich
          Last edited by A160; 14/01/2017, 18:18.
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten

De laatste geruchten gaan terug de andere kant op. Er komt een kleinere BMW, een A1 concurrent, en de huidige wordt wat groter, en blijft RWD.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Een model onder de 1, gaat die dan als BMW 0-serie door het leven moeten gaan?

Comment

Gohja bij bmw kunnen ze nog wel een nieuw model gebruiken met hun huidige beperkte gamma, 'k stel voor dat ze hem de 1 serie compact noemen.

Comment

Leuke keuze, al snap ik die uitspraak van 13 in een dozijn leaserijder niet, want de A wordt ook enorm veel als leasewagen gekocht

En volkswagens parkeren ook vanzelf als ge de optie neemt.

Tussen de keuze zou ik ook de A-klasse genomen hebben. Zelf wel nog nooit in de A-klasse zelf gereden, maar wel de CLA. Ik veronderstel dat ze vergelijkbaar zijn?

Zijn beiden qua ruimte binnenin en koffer eigenlijk gelijk?

Veel plezier ermee.

Comment

Ik heb nu een A180D Urban als inloopwagen, het is de facelift waarvan wordt gezegd dat de ophanging een stuk comfortabeler geworden is maar ik vind het nog altijd veel te hard. En je krijgt er niet bepaald een sportief weggedrag voor terug, het stuur voelt vrij doods en je krijgt snel last van onderstuur. Een Audi A3 is comfortabeler maar rijdt toch sportiever.
                  De motor is ook niks, half gas of vol gas maar weinig verschil en boven de 3000 toeren krijg je vooral veel geratel en weinig prestaties. De 1.6 TDI vind ik een aangenamere motor, ondanks dat beide motoren qua specificaties bijna identiek zijn.

Alleen op gebied van looks wint de A-klasse met een gigantische voorsprong, niet moeilijk want de Golf heeft het sex appeal van een baksteen. Maar in Urban uitvoering vind ik zo'n A-klasse echt wel een knappe verschijning, op dat gebied ben ik wel heel tevreden.
                  Die opgeplakte tablet op de middenconsole vond ik altijd zeer lelijk, maar dat stoort mij nu eigenlijk totaal niet meer. Het interieur apprecieer ik zelfs steeds meer, het materiaalgebruik van de facelift is zelfs goed zolang je niet te laag gaat voelen. Geen concurrentie voor een A3, maar zeker goed genoeg.
                  Last edited by Gunter; 15/01/2017, 11:33.

Comment

Kortom een A3 wint het van de A klasse op alle vlakken.

Comment

Aangezien het richting A3 gaat zal ik het maar op tafel smijten. k' Heb een A3 geplooid 2 weken geleden, het was donker, een ijsplek in een bocht en tot stilstand gekomen vanboven op een betonblok. :-(
                      Dus ik ken de A3 wel, moest er één gestaan hebben bij mijn bevriende garagist ging het waarschijnlijk weer een A3 worden. Aan de andere kant is anders en onbekend misschien ook leuk denk ik wel.

Comment

Heb je al foto's van je nieuwe aanwinst?

Comment

Working...
                        X