Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opvolger van Audi A3 TDI 150 pk S-line berline

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Opvolger van Audi A3 TDI 150 pk S-line berline

Na 3 jaar trouwe dienst (en 75000 km) op de teller beginnen we uit te kijken naar een vervanger voor onze A3 TDI...

Alhoewel ik heel tevreden ben van de A3 is een tweede A3 niet aan de orde. Ik hou immers van wat afwisseling. Na een eerdere uitstap naar BMW (118d) en Volvo (S60 D3 R Design) wil ik liefst wel in de VAG group blijven...

Volgende wagens staan op mijn lijstje

VW Golf GTI of VW Golf GTD
    (Skoda Octavia RS TDI of wachten op de nieuwe Audi A1)

De eerste vraag is natuurlijk blijven we dieselen of volgen we het hart en gaan we voor het eerst naar een benzine...

De Skoda lijkt me wat groot en de A1 mss te klein (gevoel), dus gaan jullie voor het verbruik van de GTD of voor de sportiviteit van de GTI? Ik vermoed dat ik binnen 3 jaar ook nog (minstens) evenveel zal terugkrijgen voor de GTI als voor de GTD...

Gti leuker reken op 9 a 9,5 liter verbruik. Gtd 6,5, rijdt ook lekker. Je kan ze infeite niet vergelijken hee de sound/beleving van gti die tot 6750rpm trekt is heel wat anders dan de diesel.

Comment

A1 is een koekendoos voor op de autostrade, min A3. Denk dat GTI ook wel wat leuker is dan een GTD
      VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

GTD met wat leuke opties is wel een dure wagen . Als je de naft kunt betalen zou ik voor de GTI gaan . Nog een voordeel van de GTI is dat het veel potentieel heeft om hem een pak sneller te maken.

Comment

Gti is natuurlijk leuker, maar als je enkel autostrade woon-werk doet, ga je er misschien niet veel aan hebben.

Als je van plan bent om ook leuke bochtenen plezier ritten te doen, dan zou ik zeker voor de gti kiezen.

Comment

GTI
            altijd.

Comment

Binnen de VAG group is er ook nog de Seat Leon Cupra?

Comment

Gisteren naar het autosalon geweest... jammer de Octavia RS stond er niet, maar een A1 is te klein, zelfs al komt de nieuwe versie groter het blijft klein...
                Ik werd zowaar nog meer verliefd op de GTI, maar toen ik bij thuiskomst zag ik dat ik in m'n ritje naar Brussel maar 5,4 liter per 100 km nodig had... begint een mens toch te twijfelen.
                Mss eerst eens beginnen met de A3 te verkopen, moest iemand interesse hebben... Nieuw van augustus 2013, 75.000 km, TDI 150pk, S line, Xenon, GPS, alu 18", ...

Comment

Als je een nieuwe wagen van 30k+ kan betalen zul je de naft ook wel kunnen betalen zekers, tenzij je echt veel km doet.

Comment

Uit de wagens die je voorstelt: gti!!!

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Comment

Of een Giulia
                      Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                      www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Als je rustig autoweg ritje doet kan ik met de cupra 7,8 halen (kust-> Limburg) dwz 120 cc, dan valt dat toch nog goed mee?

Comment

Heb je per se het vermogen van een GTI/GTD nodig? De nieuwe 1.5 tsi evo (150pk) zou behoorlijk zuinig moeten zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
                            Als je rustig autoweg ritje doet kan ik met de cupra 7,8 halen (kust-> Limburg) dwz 120 cc, dan valt dat toch nog goed mee?
                            dan zit ik aan 5 liter... mss toch maar de GTD overwegen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Super98 Bekijk Berichten
                              Als je een nieuwe wagen van 30k+ kan betalen zul je de naft ook wel kunnen betalen zekers, tenzij je echt veel km doet.
                              Dat is wat kort door de bocht...

De vraag is eerder of ik het wil uitgeven aan benzine, en of een GTD aan het einde van de rit niet (veel) goedkoper zal zijn voor (iets) minder fun. Zit nog altijd rond de 25.000 km per jaar en kom nu met de Audi van een verbruik van 6 à 6,5 liter... Maar besef ook dat diesel niet meer van deze tijd is.

Comment

Iets minder fun... echt waar zelfs performante diesels kunnen qua fun/smile niet op tegen benzine wagens, zeker niet tov pakweg een gti. Je kan het onderstel ook niet vergelijken ze zijn gelijkaardig maar niet gelijk. En dan hoe zoet zo een 2.0tsi loopt, toch koppel om vlot mee te gaan met het verkeer en de mogelijkheid om door te halen tot bijna 7k rpm. Doe eens een uitgebreide testrit

Comment

Het is een GTD geworden... Een GTI is volgens mij niet te verantwoorden voor 25000 per jaar, die GTD is dan wel niet hetzelfde maar zal dubbel zoveel plezier hebben...
                                  De motor is ook meer dan krachtig genoeg (en de krachtigste waar ik ooit mee zal gereden hebben), ik heb eindelijk DSG, het is een full-option en ik zal met een smile gaan tanken ;-)

Comment

hoeveel bedrog het prijsverschil gti vs gtd ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                      hoeveel bedrog het prijsverschil gti vs gtd ?
                                      GTI is (nog) niet uit met DSG en GTD is niet uit in manueel... Je kan geen appels met peren vergelijken hé

Comment

Working...
                                      X