Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat zou ik doen??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wat zou ik doen??

Ik zit met een dilemma, Ik heb nu mijn Mazda 6 2,2 diesel met 43000km en net 3 jaar oud. Door omstandigheden zal ik in de toekomst een pak minder kilometers doen en zal hij alleen maar woon/werk verkeer doen en dat is 6km enkel en wat uitstappen met mijn gezin. Ik denk dat ik maar een 10000 km op een jaar zal doen. Ik zit nu te denken zou ik hem weg doen en mij een benzine aanschaffen . Aangezien dat ik bijna geen snelweg meer ga doen heb ik wat schrik dat er problemen ga met krijgen(roetfilter en ......) Wat zou ik doen???
    Mazda 6 Sportbreak 2.0 CDVI Active Sunlight Silver + afneembare trekhaak van 2010 tot 1015
    Mazda 6 Sportbrak 2.2 Skyactive D 150pk Active Meteor Gray Mica + Comfort Pack en afneembare trekhaak

Veel waardeverlies op een goeie auto.
    Ik zeg: ermee doorrijden en af en toe eens een lang stuk maken...

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Comment

Idem... je niet laten gek maken door de media! Plots zou diesel onbetrouwbaar zijn. Ik zei het nog al, hier een tweede wagen die een diesel is. 9000 km per jaar, bijna nooit autostrade, 0,0 problemen op 6 jaar...

Comment

Ik ben nu 3 weken in verlof en heb nog geen 1000km gereden in die tijd. Enkel dus korte afstanden. Vandaag melding gekregen dat roetfilter vol zat. Kon ik dus eventjes een half uurtje gaan rijden... ik schrok ervan hoe snel dat die vol zitten.
        Normaal rij ik die 1000km in een week en dan is er nooit een probleem

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Comment

Houden en de korte stukken met de fiets

Comment

Ik zou toch eens kijken voor wat je hem verkocht zou krijgen. Buiten de mogelijks kostelijke problemen met de roetfilter, vallen de vaste jaarlijkse kosten (verkeersbelasting bv) lager uit met een benzine.

Collega's die met hun XC60 op 5km van het werk wonen hebben ook al prijs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
              Ik ben nu 3 weken in verlof en heb nog geen 1000km gereden in die tijd. Enkel dus korte afstanden. Vandaag melding gekregen dat roetfilter vol zat. Kon ik dus eventjes een half uurtje gaan rijden... ik schrok ervan hoe snel dat die vol zitten.
              Normaal rij ik die 1000km in een week en dan is er nooit een probleem

Over welk voertuig gaat het hier?

Die van mij regeneert verder als ik de motor afleg, nooit problemen dus.
              Maar in 95% van de gevallen krijgt hij zelf de kans niet om dit te doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz

Over welk voertuig gaat het hier?

Die van mij regeneert verder als ik de motor afleg, nooit problemen dus.
                Maar in 95% van de gevallen krijgt hij zelf de kans niet om dit te doen.
                opel astra j 1.7cdti

Comment

Die zijn al gevoelig voor roetfilters, mijn Zafira had daar in den tijd ook enorm last van.

Comment

Mijn Peugeot genereert ook gewoon verder als de motor uit staat. Mijn andere auto is ook een diesel met roetfilter en wordt voornamelijk voor korte stukken gebruikt, en die heb ik eigenlijk nog nooit bezig gehoord...

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Comment

Mee blijven rijden en 1keer per maand een langere afstand.

Comment

Bedankt voor de info . Ik ga er met blijven met rijden. Ik zou me nu te groot verlies doen. En ik rij er toch echt graag met de 6. Denk dat ik er nog 2 jaar ge met rijden en dan terug even zien wat ik ga doen.
                        Mazda 6 Sportbreak 2.0 CDVI Active Sunlight Silver + afneembare trekhaak van 2010 tot 1015
                        Mazda 6 Sportbrak 2.2 Skyactive D 150pk Active Meteor Gray Mica + Comfort Pack en afneembare trekhaak

Comment

Verstandige keuze. Ik vind de Mazda 6 een dijk van een auto.
                          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
                            opel astra j 1.7cdti

Had je het niet gezegd dat het een Opel was wist ik het toch, collega van t'werk heeft zo een nieuwe gekocht en weg gedaan van miserie.
                            Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                              Verstandige keuze. Ik vind de Mazda 6 een dijk van een auto.
                              Vind ik ook. Idd prachtige betrouwbare auto.
                              Z4 M40i

Comment

Gewoon doorrijden. Mazda 6 altijd een mooie wagen gevonden. Ik heb hel terug van dichtbij gezien en er in plaats genomen en hij staat zelfs terug op men shortlist.

Comment

Mazda 6 is is inderdaad een zeer prachtige wagen.

Comment

Working...
                                  X