Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tucson T-GDI premium - vs - Volkswagen Tiguan 1.4 tsi 2nd hand

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tucson T-GDI premium - vs - Volkswagen Tiguan 1.4 tsi 2nd hand

Dag allemaal,

Ik ben nieuw hier.
    Nadat mijn vrienden me adviseerden me op een forum te registreren, voeg ik bij deze daad bij woord.

Ter vervanging van mijn peugeot partner (2003) had ik graag een SUV aangeschaft.

Nu ben ik al lang aan het uitkijken en om budgetaire redenen zijn deze 2 voor mij kanshebbers:

Nieuw:Tucson T-gdi 177pk €24500
    Occasie Tiguan Sport 1.4 tsi R-line 122pk €22500

Graag jullie mening..
    Ik lees over allebei allerlei horror verhalen. (daarom zou ik sneller voor een nieuwe wagen kiezen)

Thanks!

Je vergelijkt wel appelen (nieuw model 1.6 T met 170 pk) met peren (oud model 1.4 T met 122 pk)

De Tiguan is iets kleiner, maar heeft meer gewicht, waardoor de prestaties, nog minder zullen zijn.

Welke km standen hebben beiden?

Tucson is bij gelijke km stand en uitrusting, eigenlijk goedkoper. (170 pk tov 122 pk)

Met de Tucson hebt je duidelijk meer waar voor uw geld, maar kost ook meer aan taks, verzekering en vooral verbruik

Elke SUV-benzine, (zeker met 170 pk) zal op de snelweg en in de stad, vééééél verbruiken

Het officiële normverbruik, houdt hier eigenlijk totaal geen rekening mee, want +/-90% wordt berekend tegen een snelheid van +/-60 km/u of stilstand. Vandaar de grote verschillen met de praktijk, zeker bij auto's zonder stroomlijn en zware auto’s (SUV - Monovolume).

Comment

quovadis mijn excuses.

Tiguan (11000km occassie)
      Tucson (Nieuw)

Waarom de Tgdi: Ik heb een testrit gedaan met de 1.6gdi en die vond ik nogal sloom. (Bij wijze van spreken: "trek ik met mijn 55Kw 2003 partner die tucson er af.")

Waarom de 1.4T van volkswagen? reviews hierover beloven een motor die goed reageert + Suzuki Vitara sport met soortgelijke motor van mijn vriendin.

Verbruik is inderdaad een grote factor. Ik doe wel geen grote afstanden (15000/jaar)
      (nog een voorwaarde: moet 750kg ongeremd veilig kunnen trekken)

Eigenlijk lag mijn beslissing vast in het voordeel van de Tucson, maar door online reviews beginnen twijfelen.

Comment

Zelf heb ik de Tucson T-GDI dus objectief zijn is niet eenvoudig. Sowieso zou ik in dit geval niet rondrijden met een Tiguan oud model (lelijk imo). Verbruik van de Tucson zit rond de 8.5l op de boordcomputer. Dat zijn vooral langere ritten (naar het werk doe ik met de fiets). Rijdt goed, gaat goed vooruit en is aangenaam zitten, maar ik kan niet vergelijken met een Tiguan.

Comment

Hier ook een tevreden tucson (tgdi) rijder ben benieuwd naar je horrorverhalen erover .

Comment

Simpel, nieuwe Tucson tegen oude Tiguan, dan direct voor de Tucson hé. Moest ge hem vergelijke tegen ne nieuwe Tiguan, dan ongetwijfeld de Tiguan.

Desondanks de oude Tiguan de meest verkochte SUV in zijn klasse is, vind ik er toch niets mooi aan

Comment

Mazda CX-5.

Comment

Working...
              X