Mededeling

Collapse
No announcement yet.

20-25000 km/jaar diesel of benzine

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tja, de verzekering is voor iedereen anders...
    ik heb zelf nog maar zelden omnium genomen. 25 jaar € 1000 bespaard... Reken zelf maar. En geluk gehad...

Comment

• Maurice P.P. je slaat de nagel op de kop. Die liter meer of minder kan me geen fluit schelen, maar ik zou met plezier bijbetaald hebben voor een dubbele tank of veel grotere tank bij aankoop. Ik moet het stellen met 45 miezerige liters... 75 zou luxe zijn.

Hoe komt het dat men dat toch niet meer doet?
      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
        Maurice P.P. je slaat de nagel op de kop. Die liter meer of minder kan me geen fluit schelen, maar ik zou met plezier bijbetaald hebben voor een dubbele tank of veel grotere tank bij aankoop. Ik moet het stellen met 45 miezerige liters... 75 zou luxe zijn.

Aléz, dan mag ik nog niet klagen, in de Espace zit er eentje van 58 liter, maar voor zo'n autobus is dat toch niks; ik reed hiervoor met een Laguna, die had een tank van 66 liter als ik me niet vergis, en ik vond dat al niet zo fantastisch.
        Ik ga gewoonlijk tanken als er nog een liter of 10 in zit.

Ik denk omwille van gewicht voor bepaling normverbruik en uitstoot ofzo?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

BA is hoger door het iets hogere vermogen van de diesel en Omnium (vooral) is duurder door de hogere aankoopprijs van de diesel.

Een verzekeringsmaatschappij is nu eenmaal geen OCMW hé

Zijn er veranderingen in de arbeidswetgeving? Benieuwd hoeveel die ene werknemer verdient? Haal meer uit je carrière en volg de actualiteit van Jobat op de voet.
          Ahja, ik dacht eerst dat de benzine wat meer pk's had, maar blijkbaar heeft de diesel 6 pk meer. En de aankoopprijs natuurlijk. Maar toch, precies wel een relatief groot verschil in prijs qua omnium voor een relatief klein verschil in prijs en pk's.

Comment

• Reserve gaat bij mij in als er nog 8 liter inzit, da's goed voor nog 130 km ofzo maar ik haat dat gepiep om de zoveel minuten... dus ga ik maar tanken.

Wat maakt dat ik eigenlijk maar 37 nuttige liters heb.

Zowat een van de weinige minpunten van mijn Tipo, vind ik.
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Start stop verkeer is dodelijk voor je verbruik.
              2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Heb daarstraks getankt en rijbereik van 1188 km

Comment

• Hier ook met 63l... Ik heb nog nooit een auto gehad met minder dan 1000km rijbereik, als je de oldtimer niet meerekent.

Comment

Dat komt omdat Hyundai /Kia als enige, altijd met een natte koppeling (tijdelijk slippende oliekoppeling) werken bij al hun modellen met dubbele koppeling

Alle andere merken gebruiken, "soms" een natte koppeling, maar alleen op hun zwaardere diesel versies (+/- vanaf 150 pk)

Bij VW / Audi dien je dan elke 60.000 km deze olie/filter te verversen.

Laat weten hoe deze auto (maat) u bevalt
                    Hyundai gebruikt droge koppelingen.

Comment

• Nog zo gezegd da'k mijne Coyotte ging opzetten... Off topic eigenlijk, maar denk da'k prijs heb. 90 waar 50 mag ongeveer. Zag verdachte auto maar was te laat. Zit hier nu op faceboek te kijken en inderdaad, ze stonden er daarstraks. Op dienen stommen N42 zo'n belachelijke snelheidslimiet.

Comment

Ps
                        Met een Giulietta 1.4 i TCT 6AT 170 pk verbruik ik sinds aankoop slechts 6.2 l/100 km en op de laatste vakantie na 3500 km slechts 5.97 L/100 km. (boordcomputer is nog 0.2 l voordeliger)
                        das nog steeds 10% meer dan ik met mijn diesel TCT 6AT 170pk, en ik rij vooral stadsverkeer aan 36 km/u gemiddeld... tijdens de laatste reis naar Schotland zelfs een 4.88 opgetekend.

Comment

Wie zei alweer, dat zware diesels zouden blijven bestaan…

Porsche geloofd er alvast niet meer in...

Stopt Porsche binnenkort met de verkoop van dieselmotoren ten gevolge van de dieselgate en het negatieve imago dat hieruit voortvloeide? Volgens zijn CEO ligt dat scenario in ieder geval op tafel…
                          Porsche zit met sjoemeldiesels en is van VAG afhankelijk, dat plots ook niet meer in diesels gelooft. Geen wonder...

Comment

Maurice P.P. je slaat de nagel op de kop. Die liter meer of minder kan me geen fluit schelen, maar ik zou met plezier bijbetaald hebben voor een dubbele tank of veel grotere tank bij aankoop. Ik moet het stellen met 45 miezerige liters... 75 zou luxe zijn.

Omdat de wagen gewogen wordt met 90% volle tank ivm met de NEDC cyclus. Op de rollen maakt gewicht niets uit dus moet er een weerstand ingeprogrammeerd worden, idem voor luchtweerstand.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                              Heb daarstraks getankt en rijbereik van 1188 km
                              Ja, na het tanken is die van mij ook altijd nog optimistisch...

Comment

• Mijn auto is op onderhoud en ik gebruik nu een F11 528i. Daarnet van bij mijn ouders tot thuis gereden en de reiscomputer eens herzet, een beetje in het kader van dit topic. Een rit van 84km aan dezelfde snelheden die ik anders rijd. Gemiddeld verbruik op de bc was 7,7l. Toegegeven, het was niet druk maar ik vind dat indrukwekkend voor een "ouderwetse" 6-in-lijn 3.0 op benzine.
                                Last edited by cooper s; 25/07/2017, 22:15.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten

Ja, na het tanken is die van mij ook altijd nog optimistisch...
                                  Maar ik haal dat echt hee. Jammer dat t zo moeilijk is om foto's te posten maar mijn gsm houdt via het ecopro programma een mooi grafiekje bij van het verbruik. Zou dat eens posten. Kan toch kloppen hee, gemiddelde verbruik is 6,7 liter en er gaat 80 liter in de tank. Gemiddelde snelheid over de laatste 4000 km was 69 per uur.
                                  Last edited by ; 26/07/2017, 02:01.

Comment

• Amai, ik haal met de Megane een gemiddelde snelheid van rond de 45 km/h, vroeger met de C4 haalde ik amper een gemiddelde snelheid van 40 km/h en dat over dezelfde trajecten als ik nu doe.
                                    Ik rijd dus een stuk sneller met de Megane dan vroeger met de C4 en de C4 verbruikte al zoveel voor een fucking diesel.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Reserve gaat bij mij in als er nog 8 liter inzit, da's goed voor nog 130 km ofzo maar ik haat dat gepiep om de zoveel minuten... dus ga ik maar tanken.

Wat maakt dat ik eigenlijk maar 37 nuttige liters heb.

Zowat een van de weinige minpunten van mijn Tipo, vind ik.
                                      Bij mij piept die alleen bij het starten, voor de rest van een rit heb ik daar dus geen last van.
                                      Dat is ook vanaf iets van een 130 km (volgens de bordcomputer), dan gaat ook het "pompje" branden om aan te geven dat hij in reserve zit.
                                      Als ik (volgens de boordcomputer) nog minder dan 80 km kan doen veranderd de actieradius in de boordcomputer in 3 streepjes (---)
                                      Bij het tanken merk ik elke keer weer dat de boordcomputer er toch een stuk naast zit, want wanneer ik uitreken zou ik wanneer hij 80 km aangeeft nog makkelijk meer dan 100 km kunnen doen.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                                        Mijn auto is op onderhoud en ik gebruik nu een F11 528i. Daarnet van bij mijn ouders tot thuis gereden en de reiscomputer eens herzet, een beetje in het kader van dit topic. Een rit van 84km aan dezelfde snelheden die ik anders rijd. Gemiddeld verbruik op de bc was 7,7l. Toegegeven, het was niet druk maar ik vind dat indrukwekkend voor een "ouderwetse" 6-in-lijn 3.0 op benzine.
                                        Een 528i is toch een vierpitter?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                          Amai, ik haal met de Megane een gemiddelde snelheid van rond de 45 km/h, vroeger met de C4 haalde ik amper een gemiddelde snelheid van 40 km/h en dat over dezelfde trajecten als ik nu doe.
                                          Ik rijd dus een stuk sneller met de Megane dan vroeger met de C4 en de C4 verbruikte al zoveel voor een fucking diesel.
                                          Ik doe nooit stadsverkeer en heel weinig file hee.

Comment

Working...
                                          X