Oorspronkelijk geplaatst door DHL
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
20-25000 km/jaar diesel of benzine
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenWat zijn kei cars ?
Is wel een grote markt voor Honda in Japan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
Ik vind dat altijd zo raar, mensen die een hybride kopen omdat dat voordeliger zou zijn, maar ze rijden d'r dan mee gelijk zotten en verbruiken bij gevolg meer dan andere mensen met een gewone auto.
Ik ken verschillende mensen met een hybride die meer verbruiken dan wat ik nu verbruik met de Megane GT.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Bij de meesten gaat het niet over het verbruik bij een hybride maar wel over het vaa en de bijhorende aftrekbaarheid.
En wat maakt het nu uit of dat hybride spel 8 of 12 liter zuipt, in vergelijking met de aankoopprijs van de meeste hybrides is het verbruik een marginale kost.
Comment
-
Toch klagen ze allemaal dat hun verbruik zoveel hoger ligt dan wat ze volgens het boekje zouden moeten verbruiken.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Sorry zenne maar met ne prius gaat ge echt geen 8 liter verbruiken, laat staan 12.
De prius is net één van de hybrides die bij normaal gemengd gebruik echt zuinig is. Maar aan zijn max snelheid (180 geloof ik) zal die meer drinken dan nen M3 omdat die dan nog lang niet aan zijn max zit.
Rijd met beiden een rondje in de stad, of op een 70 km/h weg, en je krijgt een heel ander beeld.
Prius -> https://www.spritmonitor.de/de/ueber...10&powerunit=2M3 -> https://www.spritmonitor.de/de/ueber...M3&powerunit=23,19 5,01 7,13 Je kan dan nog zeggen, van het ligt aan je rijstijl, maar nen M3 koopt ge ook niet om met een ei onder uw pedaal te rijden.9,43 13,17 20,07
Waar ik meer een probleem mee heb zijn idd diegenen die nen outlander PHEV kopen, of een of andere dikke porsche PHEV, nooit pluggen, 100% aftrek, laag VAA en dan idd 12 liter verbruiken.Last edited by sunking; 28/07/2017, 00:13.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenSorry zenne maar met ne prius gaat ge echt geen 8 liter verbruiken, laat staan 12.
De prius is net één van de hybrides die bij normaal gemengd gebruik echt zuinig is. Maar aan zijn max snelheid (180 geloof ik) zal die meer drinken dan nen M3 omdat die dan nog lang niet aan zijn max zit.
Rijd met beiden een rondje in de stad, of op een 70 km/h weg, en je krijgt een heel ander beeld.
Prius -> https://www.spritmonitor.de/de/ueber...10&powerunit=2M3 -> https://www.spritmonitor.de/de/ueber...M3&powerunit=23,19 5,01 7,13 Je kan dan nog zeggen, van het ligt aan je rijstijl, maar nen M3 koopt ge ook niet om met een ei onder uw pedaal te rijden.9,43 13,17 20,07
Waar ik meer een probleem mee heb zijn idd diegenen die nen outlander PHEV kopen, of een of andere dikke porsche PHEV, nooit pluggen, 100% aftrek, laag VAA en dan idd 12 liter verbruiken.
Een Prius koop je dan ook niet om tegen 180 op de autobahn te gebruiken en trackdays te doen... Wie,in Duitsland een M3 koopt....enz...
Problemen hebben omdat andere mensen een bepaald type auto kopen... we leven in een vrij land...
leef en laat leven... zo een outlander is nu geen beloning om mee te rijden.
nb. Die Prius waardes haal jij toch ook...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
Ben eens benieuwd wa ge zou verbruiken als je mij volgt op de snelweg
Wist je dat Honda nooit kleiner zal gaan dan 1000 cc omdat het gewoon niet meer rendeert. Volgens Autogids zouden ze zelfs van plan zijn weer grotere motoren te gebruiken vanaf de nieuwe manier van meer reeele, uitstootnormen en verbruik berekenen.
De kleine motoren zouden veel te veel afgejakkerd worden waardoor in reeele omstandigheden ze minder zuinig zijn dan beloofd.
Op ons werk verbruiken die meer dan de 1600 TDI's in de grotere auto's
Benzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
Sunking, je moet niet alles willen bewijzen... het zijn de extremen die ons laten nadenken....
Een Prius koop je dan ook niet om tegen 180 op de autobahn te gebruiken en trackdays te doen... Wie,in Duitsland een M3 koopt....enz...
Problemen hebben omdat andere mensen een bepaald type auto kopen... we leven in een vrij land...
leef en laat leven... zo een outlander is nu geen beloning om mee te rijden.
nb. Die Prius waardes haal jij toch ook...
Ivm top gear, het 'bewijzen' van sommige dingen, hun conclusie... top gear is vooral entertainment, ze tonen aan dat een zuinige wagen heel onzuinig kan zijn als je er niet mee rijdt zoals hij bedoeld is, maar de conclusie "it's not what you drive, but how you drive it", is ook niet correct, het is volgens mij eerder "what you drive, AND how you drive it".
Trouwens als je de hele aflevering van top gear ziet, testen ze ook eens hoe ver 5 super cars geraken op 1 gallon, en die ferrari deed maar 1,7 mile, dus 10 keer meer verbruik dan die prius die 'pedal to the metal' gereden werd. https://www.youtube.com/watch?v=JmxUsGiGp3w
Ik vind het trouwens sjiek wat toyota presteert met de prius, maar doe mij toch maar iets dat er normaal uit ziet, m'n golfje komt idd qua verbruik al behoorlijk in de buurt maar die ziet er normaal uit en hij rijdt plezanter, en goedkoper in aankoop ook, afijn een prima compromis tussen rijgedrag en verbruik vind ik nog steeds.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
sedert 1990 is max cylinderinhoud beperkt tot 600cc om in aanmerking te komen voor de voordelige tarieven qua taks en verzekering.
Is wel een grote markt voor Honda in Japan.
je mocht wel niet groot zijn noch lange voeten hebben ;-))
Comment
-
ja, ik zit ook met dat probleem. Ik raak er ook niet aan uit. Ik rijd 500 kilometer per dag. Ik lig minder wakker van het prijsverschil. Bij mij gaat het vooral om twee vragen: raak ik hem over drie of vier jaar kwijt aan een mooie restwaarde? En als ik een benzine MOET kopen, hoe zit het met rijbereik? Ik wil echt niet om de twee dagen aan de pomp staan...
Comment
-
Euhm... 500 per dag, da's al veel he. Met een diesel zal je toch ook ongeveer om de twee dagen aan de pomp staan ? Een rijbereik van 1500 km kom je nl niet veel tegen. 1000 Km als rijbereik zal een beetje gemiddeld zijn. En een 500 voor een benzine (dus elke dag tanken tov om de twee dagen)
Dan de restwaarde, als je 500 per dag doet zal je wagen al snel meer dan 350000 km hebben na 3 jaar, 420000 en meer na 4 jaar. Denk dat dan de grootste restwaarde weg is, zowel bij benzine als diesel...
Dus ik zou dieselen. Nog steeds een prijsverschil aan de pomp, groter rijbereik, minder verbruiken dan een benzine, enz.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenEuhm... 500 per dag, da's al veel he. Met een diesel zal je toch ook ongeveer om de twee dagen aan de pomp staan ? Een rijbereik van 1500 km kom je nl niet veel tegen. 1000 Km als rijbereik zal een beetje gemiddeld zijn. En een 500 voor een benzine (dus elke dag tanken tov om de twee dagen)
Dan de restwaarde, als je 500 per dag doet zal je wagen al snel meer dan 350000 km hebben na 3 jaar, 420000 en meer na 4 jaar. Denk dat dan de grootste restwaarde weg is, zowel bij benzine als diesel...
Dus ik zou dieselen. Nog steeds een prijsverschil aan de pomp, groter rijbereik, minder verbruiken dan een benzine, enz.
lol, een wezenlijk verschil
ik sta ook telkens muurvast op de Brusselse ring
ik moet zulks niet het hele jaar doen en zit op iets van 21k per jaar
na drie jaar zou ik terug verkopen en dan elektrisch of zo
de restwaarde boezemt mij angst in
tegelijk wil ik echt niet om de twee dagen tanken
Comment
-
Ja, groot verschil... da's de helft hee
Zelfs dan nog zou ik gaan voor de diesel. Euro 6 diesels gaan overal binnen mogen, dus qua verkoop zal dit niet zo'n groot probleem zijn. Ook rij je voldoende grote afstanden voor een diesel. En... je wil niet om de twee dagen tanken. Restwaarde is iets wat niet te voorspellen valt. Veel hangt af van het merk en type wagen dat je koopt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door miken
mijn verontschuldigingen, ik bedoelde 250 km per dag
lol, een wezenlijk verschil
ik sta ook telkens muurvast op de Brusselse ring
ik moet zulks niet het hele jaar doen en zit op iets van 21k per jaar
na drie jaar zou ik terug verkopen en dan elektrisch of zo
de restwaarde boezemt mij angst in
tegelijk wil ik echt niet om de twee dagen tanken
Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door korreJe wil niet om de 2 dagen tanken, maar wil wel elektrisch gaan rijden op termijn...
Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Is ook van een soort van tanken he.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
Comment