Mededeling

Collapse
No announcement yet.

20-25000 km/jaar diesel of benzine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    Voor zover ik weet heeft de 1.0 tsi geen boost.
    en het koppelverloop?

    Comment


    • Geen curve gevonden maar de 200nm is beschikbaar van 2000 tot 3500rpm. Bij 1500rpm is er 170nm dacht ik.

      Comment


      • Koppel, koppel... gunder klinkt precies allemaal als mijn vrouw (ik citeer "als ik in de Abarth op de pedaal duw gebeurt er veel meer dan bij de Tipo of 500", ja DUH, er zit een turbo op, zo'n ding dat boost levert en uw motor draait amper 2000 toeren). Niets leuker dan toeren maken in een plat blok met véél te weinig koppel, uitwringen dat blok... Laatste 100 toeren er uithalen en opschakelen nét voor je de begrenzer aantikt, dat is sensatie (die zelfs losstaat van de eigenlijke snelheid, want snel zijn mijn twee atmobakken allesbehalve).
        Allemaal een gevolg van die gewoonte van met 'dikke diesels' mét turbo te rijden (want een platte diesel heeft noch vermogen, noch koppel tenzij je een inhoud van 7 liter hebt).
        Mijn 328i was misschien een 'dikke benzine', maar er gebeurde ook niet zo heel veel als je aan 2000 toeren het pedaal intrapte hoor...

        Als ik niét in de mood ben voor dat soort rijgedrag, schakel ik gewoon aan 2500 toeren op. Het gaat dan traag, en als het u niet aanstaat kan je me gerust inhalen.

        Ik snap DHL nog dat je een dikke diesel wil in een '7, maar ik heb recent een 320d gereden en als je daar dan eens mee doorduwt, kom je weer iets tegen wat me énorm stoort: 4000 toeren en het beste is er vanaf. Ik zit daar dan met de naald op 4500 en verwacht een lineaire opbouw, en dan krijg je een motor die compleet doodvalt en enorm veel lawaai maakt. Goed om aan 2000 toeren gas te geven, dat wel, maar mijn definitie van leuk is toch anders (ik rij zelden de oprit van de autosnelweg op aan in 4de/5de/6de. Altijd doortrekken in 2 en 3. Het zal ook aan de gewoonte liggen misschien.
        Last edited by timothy; 19/09/2017, 12:42.
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

        Comment


        • het enige koppel da van belang is, is een koppel tetten!

          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

          Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

          Comment


          • boenk derop!
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

            Comment


            • Maar zo altijd in toeren moeten trekken, draagt toch niet echt bij tot een relaxte rijstijl hee. Met sommige wagens kan dat leuk zijn (voor eventjes), net als een sportuitlaat die mooi gromt. Maar ik ben de leeftijd voorbij om dat nog constant tof te vinden. Vroeger met bvb mijne Golf GTI 16V heb ik mij ook goed geamuseerd. Maar toen was ik 20 jaar of zo... En het verkeer liet toen nog toe om eens het zotteke uit te hangen.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Maar zo altijd in toeren moeten trekken, draagt toch niet echt bij tot een relaxte rijstijl hee. Met sommige wagens kan dat leuk zijn (voor eventjes), net als een sportuitlaat die mooi gromt. Maar ik ben de leeftijd voorbij om dat nog constant tof te vinden. Vroeger met bvb mijne Golf GTI 16V heb ik mij ook goed geamuseerd. Maar toen was ik 20 jaar of zo... En het verkeer liet toen nog toe om eens het zotteke uit te hangen.
                +1

                Zeker met het huidige verkeer is dit een uitermate spreekwoordelijk 'vermoeiende' rijstijl, en in de meeste gevallen bijna onmogelijk om dit in de verkeersdrukte vol te houden.
                Goed voor snotneuzen. In 'onzen jongen tijd' hebben we dat ook allemaal gedaan, alleen hadden we het geluk dat er nog ruimte was op de baan. Dat kunnen ze ons toch niet meer afpakken. . Ge weet niet wat ge gemist hebt als ge geen 20 à 30 (of 40) jaar vroeger zijt geboren.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Maar zo altijd in toeren moeten trekken, draagt toch niet echt bij tot een relaxte rijstijl hee. Met sommige wagens kan dat leuk zijn (voor eventjes), net als een sportuitlaat die mooi gromt. Maar ik ben de leeftijd voorbij om dat nog constant tof te vinden. Vroeger met bvb mijne Golf GTI 16V heb ik mij ook goed geamuseerd. Maar toen was ik 20 jaar of zo... En het verkeer liet toen nog toe om eens het zotteke uit te hangen.
                  ik ben vlot mee met het verkeer zonder dat ik elke keer tot in het rood moet trekken hoor.
                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                  Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                  Comment


                  • In het huidige verkeer, volstaat quasi elke motor ik rijd al lang met vrij lichte motorisaties en die hadden allemaal een top van > 190 km/h maar t is bijna altijd de auto voor mij of de snelheidslimiet die de beperkende factor is .

                    Dus ik geef mijn geld liever aan opties.
                    Last edited by sunking; 19/09/2017, 17:58.

                    Comment


                    • ik heb geen toerenteller dus ik kan niet tot in 't rood trekken.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten

                        Wat is nu het punt? Dat je aan hogere snelheden meer verbruikt? Of dat die Clio eigenlijk te veel verbruikt heeft? Mijnen 1.4 turbo nafte verbruikt op de Duitse Autobahn ook dik 14l. En in stadsverkeer/secundaire wegen constant in sport en regelmatig eens goed doortrekken verbruikt die minder dan die Clio. Dus ik vraag mij echt af hoe die zo'n verbruik voor mekaar heeft gekregen
                        ..
                        Heh, 14 liter, wtf?!
                        Da's zo goed als evenveel als m'n ex E46 330i op de Autobahn

                        Zo zie je maar dat grasmaaiermotortjes bijlange niet zuiniger zijn dan een deftig blok

                        (Bereidt zich voor op een shitstorm aan comments)

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                          Koppel, koppel... gunder klinkt precies allemaal als mijn vrouw (ik citeer "als ik in de Abarth op de pedaal duw gebeurt er veel meer dan bij de Tipo of 500", ja DUH, er zit een turbo op, zo'n ding dat boost levert en uw motor draait amper 2000 toeren). Niets leuker dan toeren maken in een plat blok met véél te weinig koppel, uitwringen dat blok... Laatste 100 toeren er uithalen en opschakelen nét voor je de begrenzer aantikt, dat is sensatie (die zelfs losstaat van de eigenlijke snelheid, want snel zijn mijn twee atmobakken allesbehalve).
                          Allemaal een gevolg van die gewoonte van met 'dikke diesels' mét turbo te rijden (want een platte diesel heeft noch vermogen, noch koppel tenzij je een inhoud van 7 liter hebt).
                          Mijn 328i was misschien een 'dikke benzine', maar er gebeurde ook niet zo heel veel als je aan 2000 toeren het pedaal intrapte hoor...

                          Als ik niét in de mood ben voor dat soort rijgedrag, schakel ik gewoon aan 2500 toeren op. Het gaat dan traag, en als het u niet aanstaat kan je me gerust inhalen.

                          Ik snap DHL nog dat je een dikke diesel wil in een '7, maar ik heb recent een 320d gereden en als je daar dan eens mee doorduwt, kom je weer iets tegen wat me énorm stoort: 4000 toeren en het beste is er vanaf. Ik zit daar dan met de naald op 4500 en verwacht een lineaire opbouw, en dan krijg je een motor die compleet doodvalt en enorm veel lawaai maakt. Goed om aan 2000 toeren gas te geven, dat wel, maar mijn definitie van leuk is toch anders (ik rij zelden de oprit van de autosnelweg op aan in 4de/5de/6de. Altijd doortrekken in 2 en 3. Het zal ook aan de gewoonte liggen misschien.
                          Zolang we allemaal maar genieten, zonder elkaar te banaliseren.

                          Comment


                          • Een pint voor Dirk, graag!
                            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                              Koppel, koppel... gunder klinkt precies allemaal als mijn vrouw (ik citeer "als ik in de Abarth op de pedaal duw gebeurt er veel meer dan bij de Tipo of 500", ja DUH, er zit een turbo op, zo'n ding dat boost levert en uw motor draait amper 2000 toeren). Niets leuker dan toeren maken in een plat blok met véél te weinig koppel, uitwringen dat blok... Laatste 100 toeren er uithalen en opschakelen nét voor je de begrenzer aantikt, dat is sensatie (die zelfs losstaat van de eigenlijke snelheid, want snel zijn mijn twee atmobakken allesbehalve)...
                              Ge rijdt wel met ne Tipo hé, gene 991 GT3

                              Comment


                              • Ik vind dat anders ook wel plezant als ik met m'n 29 jarige roest bak (al is dat sinds vorige week weggewerkt) al dat traag moderne verkeer voorbij steek

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                  Een pint voor Dirk, graag!

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten

                                    Ge rijdt wel met ne Tipo hé, gene 991 GT3
                                    Vandaar dat ik er bijzet dat het om sensatie en gevoel gaat, niet om snelheid.
                                    Het is zoals Tigra zegt: als ik plankgas geef aan de lichten, zit ik 9/10 keer in mijn voorligger zijn gat en dat met mijn 500'je met 69 pk.

                                    In mijn Abarth rijden is continu op 5% vermogen rijden, als het gas er dan op mag moet je er meteen weer af want 70 of 90 rij je wel heel erg snel (akkoord, die kar is gewoon speciaal qua gevoel en het vermogen is maar 1 aspect).
                                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                    Comment


                                    • En toch kan 't soms zo leuk zijn is verkwistend veel gaaze te geven en heel ver achter u de auto's zien die naast je stonden

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten

                                        Heh, 14 liter, wtf?!
                                        Da's zo goed als evenveel als m'n ex E46 330i op de Autobahn

                                        Zo zie je maar dat grasmaaiermotortjes bijlange niet zuiniger zijn dan een deftig blok

                                        (Bereidt zich voor op een shitstorm aan comments)
                                        Hela, grasmaaiermotorje...
                                        'T is nog altijd geen 3 cilinder hé.



                                        2012 Abarth 500 'esseesse'

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten

                                          Hela, grasmaaiermotorje...
                                          'T is nog altijd geen 3 cilinder hé.
                                          Trek het u niet aan

                                          Sommige geesten zien, in alles kleiner als een 2.0 D, een grasmachine…

                                          Komt natuurlijk omdat ze alléén maar, hun tractortje kennen….enkele kennen ook wel een zeepkist

                                          Comment

                                          Working...
                                          X