Mededeling

Collapse
No announcement yet.

20-25000 km/jaar diesel of benzine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten



    .

    Uw benzine ervaring was wel met een, zware mono volume, een automaat met dubbele koppeling, met een nieuwe motor en veel vermogen.
    Renault heeft nog héél weinig software ervaring met dit type versnellingsbak….


    Ja, dat is juist. Heb alleen ervaring met die wagen als zijnde kleine motor groot voertuig. Maar moet je niet twee dezelfde wagens gaan vergelijken om tot het verbruiksverschil te komen? En niet verschillende merken door elkaar. De ene kan lichter zijn of zo hee.

    Comment


    • #22
      Voor een diesel gaan .

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

        Ja, dat is juist. Heb alleen ervaring met die wagen als zijnde kleine motor groot voertuig. Maar moet je niet twee dezelfde wagens gaan vergelijken om tot het verbruiksverschil te komen? En niet verschillende merken door elkaar. De ene kan lichter zijn of zo hee.
        Uiteraard moeten ze vergelijkbaar zijn. Zo kan ik ook een vergelijking maken. Mijn moeder heeft een Mazda 2 1.4 diesel die hoofdzakelijk korte afstanden doet, ik heb daar zelf ook een aantal maanden mee gereden (had toen nog geen eigen auto) en het verbruik zat altijd tussen de 4.2 en 4.5l/100km. Heb een week een Opel astra 1.6i gehad als vervangwagen en die zat over hetzelfde traject en met de zelfde rijstijl ver over de 7l. Maar kan je die wagens vergelijken met elkaar? Nee.
        2012 Abarth 500 'esseesse'

        Comment


        • #24
          Ik zou zeggen diesel...
          VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

          Comment


          • #25
            Benzine, puur omdat het leuker is om te rijden. Zelfs een platte naft met 60 pk geeft fun als hij 6000 toeren draait. Ik snap ook niet dat je het 'hoog in die toeren draaien' een nadeel kan vinden... tijd voor een elektrische?

            Ik koop enkel nog diesel als ik 50.000 km per jaar doe.

            Iedereen kan wel neuten over herverkoopwaarde, maar dieseleigen onderhoudskosten vergeten we maar even (duurdere olie, gloeikaarsen, EGR en DPF dat kapot kan gaan, dieselpomp en injectoren,...).

            Ik haal met mijn Tipo 6 liter als ik oplet. Met de 1.3 diesel testrit gedaan, heel goed opgelet en 5.2. De diesel is trager, luider,... maar voelt wel sneller aan.
            Ik heb liever stil en traag bij gewoon rijden, en lawaai en 6k rpm bij sneller rijden.

            Om meteen op de obligate vraag te antwoorden "waar doe je dat nog de dag van vandaag": elke dag, meermaals. En ik rij echt zelden te snel.
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

            Comment


            • #26
              Dit had ik nog niet in rekening gebracht, heb je enige idee wat de gemiddelde meerkost is aan onderhoud op jaarbasis?

              Comment


              • #27
                De huidige diesels zijn gewoon heerlijk om mee te rijden in vergelijking met benzines en technisch geniaal.
                Ik heb een viercilinder die 400Nm heeft bij 1400 toeren. Dat rijdt een beetje zoals een V8 benzine van weleer. Met een benzine kan je nooit even relaxed vlot rijden, en als je het dan toch probeert moet je ofwel de motor continu in hoge toeren laten janken ofwel komt de turbo continu tussen wat beiden het verbruik prompt verdubbeld.
                2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten


                  Mijn ervaringen in de familie met auto's met volledig onderhoud
                  Opel Kadett 1.3 S na 14 jaar en 298.500 km liep de motor probleemloos 160 km/u
                  Golf Golf 1.3 na 9 jaar en 195.000 km kon je niet meer sneller als 70 km/u rijden (motor liep vanaf 150.000 km warm bij 120 km/u)

                  Thans mijne pa reed met zijne golf 2 1,6D een goei 150000km zonder onderhoud en die bolde net daarvoor nog makkelijk 160km/u. Toen ging de culasse kapot. Voor €250 had hij er nen andere occasie culasse op gezet en ineens ook maar nieuwe olie en filters en nog eens 100000km mee gereden. Zijn antwoord: 'Twas goedkoper dan dat ik hem telkens had binnen gedaan op onderhoud'.

                  Dus zo nauw zal dat onderhoud niet zijn zeker

                  Comment


                  • #29
                    Ik zou voor de restwaarde zeker geen diesel nemen. Benzine rijdt ook veel prettiger en stiller.

                    Comment


                    • #31
                      Bij directe benzine injectie, zal men inderdaad op termijn ook een roetfilter moeten installeren.

                      Maar benzine motor stoot wel bijna geen stikstofoxiden uit (daar draaide het bij het dieselgate van VW om) wat kankerverwekkend is


                      Kleinere auto's, welke op termijn op aardgas en op lange termijn op waterstof rijden zal de toekomst zijn....

                      Comment


                      • #32
                        Ik
                        Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                        Bij directe benzine injectie, zal men inderdaad op termijn ook een roetfilter moeten installeren.

                        Maar benzine motor stoot wel bijna geen stikstofoxiden uit (daar draaide het bij het dieselgate van VW om) wat kankerverwekkend is
                        http://www.indicators.be/nl/indicato...oxiden?detail=

                        Kleinere auto's, welke op termijn op aardgas en op lange termijn op waterstof rijden zal de toekomst zijn....
                        http://www.mo.be/nieuws/autos-op-aar...n-niet-schoner


                        In het debat rond de vergroening van het wagenpark schuift Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts CNG- en elektrisch personenvervoer als gelijkwaardige alternatieven naar voren. Zijn Waalse collega Carlo Di Antonio geeft zelfs volmondig de voorkeur aan 'compressed natural gas'. Hoog tijd voor een reactie: met gas als alternatieve brandstof voor personenwagens blijft de koolstofarme maatschappij immers een verre droom. Er zijn betere opties. Dreigende lock-in


                        Last edited by ; 28/01/2017, 19:39.

                        Comment


                        • #33
                          OK, de toekomst zal dan niet voor CNG zijn

                          Volgens uw laatste link, van de vergelijkende brandstoffen, zal de toekomst voor de grote massa waarschijnlijk, eerst terug benzine zijn en dan naar de duurzame brandstofcel op waterstof.

                          Al de rest zal niet op grote schaal doorbreken denk ik.

                          Diesel heeft hier wel helemaal afgedaan...
                          .

                          Om de discussie levendig te houden, 2 vergelijkingen tussen een grote 2.0 diesel met veel koppel 400 Nm, 60% meer als een 1.4 tje





                          Zowel met automaat, als met manuele bak, is er in de hernemingen, of acceleratie, niets meer van te merken...

                          Terwijl een 1.4 tje met automaat, ook slechts 2300 (Golf) tot 2400 (Giulietta) toeren draait bij 120 km/u... (1400 T/ bij 70 km/u is ook geen enkel probleem)

                          Sommige willen dan een 2.0 turbo diesel, vergelijken met een 2.0 turbo benzine of zelfs een V8 benzine.(in de jaren 60 was dit misschien een goede vergelijking).....

                          Comment


                          • #34
                            Ik ben onlangs de nieuwe Q5 in versie diesel 190 pk gaan testen... Na de proefrit heb ik bevestigd dat ik eerder zinnens was terug naar benzine te gaan. Onmiddellijke reactie was "hou wel rekening met een verschil van minstens 2liters per 100 km... " wat eigenlijk ongeveer klopt met het verschil in uitstoot...
                            Als de dealer het zelf zegt zal dat wel de waarheid zijn, niet ? De bevestiging komt ook met de vaststelling dat geen enkel benzineversie reeds een concessie bereikt heeft ( 0 bestellingen door de dealers voor hun eigen demo's en showroom-wagens) Enkel in het Test Center van de invoerder zijn TFSI's aanwezig.
                            Dit spreekt boekdelen...
                            Last edited by guyugy; 28/01/2017, 22:08.

                            Comment


                            • #35
                              Juist hetzelfde met de a4 avant, kijk eens bij stockwagens... enkel diesel juist 1 tje en das dan de zwaarste benzine

                              Comment


                              • #36
                                Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                                OK, de toekomst zal dan niet voor CNG zijn

                                Volgens uw laatste link, van de vergelijkende brandstoffen, zal de toekomst voor de grote massa waarschijnlijk, eerst terug benzine zijn en dan naar de duurzame brandstofcel op waterstof.

                                Al de rest zal niet op grote schaal doorbreken denk ik.

                                Diesel heeft hier wel helemaal afgedaan...
                                .

                                Om de discussie levendig te houden, 2 vergelijkingen tussen een grote 2.0 diesel met veel koppel 400 Nm, 60% meer als een 1.4 tje





                                Zowel met automaat, als met manuele bak, is er in de hernemingen, of acceleratie, niets meer van te merken...

                                Terwijl een 1.4 tje met automaat, ook slechts 2300 (Golf) tot 2400 (Giulietta) toeren draait bij 120 km/u... (1400 T/ bij 70 km/u is ook geen enkel probleem)

                                Sommige willen dan een 2.0 turbo diesel, vergelijken met een 2.0 turbo benzine of zelfs een V8 benzine.(in de jaren 60 was dit misschien een goede vergelijking).....
                                Je maakt vergelijkingen die,je het best uitkomen. Vergelijk hetzelfde merk en model met benzine en diesel... en over uitstoot zie ik niets in deze test... voor hetzelfde geld is de peugeot milieuvriendelijker... zeker als je de levensduur in acht neemt... en recyclage... the bigg picture...
                                En die sommigen die een V8 benzine vAn vroeger vergelijken , rijden met een 3000cc diesel 6 in lijn. Bergen koppel en vermogen.

                                fossiele brandstoffen zijn gewoon voorbijgestreefd... inzake milieu. niet enkel diesel... zelfs benzine met dieseltechnologoe deugen niet... en dat enkel omdat we enkel naar verbruik kijken inzake uitstoot. Het gaat niet over de brandstof, maar over de toegepaste technologie... Het is door de strenge regelgeving dat de vervuiling erger geworden is... wat was er eerst de kip of het ei... want volgens de overheid is een kleine cilinderinhoud milieuvriendelijker, was diesel een tijdje terug ook milieuvriendelijk, is uitstoot op papier de maatstaf,...

                                Het promoten van benzine, is een platte verhoging van de inkomsten op accijnzen ea...zoals altijd. En zeker geen oplossing!
                                Last edited by ; 28/01/2017, 21:40.

                                Comment


                                • #37
                                  Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

                                  Je maakt vergelijkingen die,je het best uitkomen. Vergelijk hetzelfde merk en model met benzine en diesel... en over uitstoot zie ik niets in deze test... voor hetzelfde geld is de peugeot milieuvriendelijker... zeker als je de levensduur in acht neemt... en recyclage... the bigg picture...
                                  En die sommigen die een V8 benzine vAn vroeger vergelijken , rijden met een 3000cc diesel 6 in lijn. Bergen koppel en vermogen.

                                  fossiele brandstoffen zijn gewoon voorbijgestreefd... inzake milieu. niet enkel diesel... zelfs benzine met dieseltechnologoe deugen niet... en dat enkel omdat we enkel naar verbruik kijken inzake uitstoot. Het gaat niet over de brandstof, maar over de toegepaste technologie... Het is door de strenge regelgeving dat de vervuiling erger geworden is... wat was er eerst de kip of het ei... want volgens de overheid is een kleine cilinderinhoud milieuvriendelijker, was diesel een tijdje terug ook milieuvriendelijk, is uitstoot op papier de maatstaf,...

                                  Het promoten van benzine, is een platte verhoging van de inkomsten op accijnzen ea...zoals altijd. En zeker geen oplossing!

                                  Fossiele brandstoffen zijn inderdaad, passé, maar voorlopig is er geen echt alternatief.

                                  Benzine is ook vervuilend, zeker met directe injectie (roet). Maar stoot wel véél minder stikstofoxiden uit, wat op korte termijn héél schadelijk is voor mens en dier.

                                  Deze reclame was er dus voor de Amerikanen wat over, daarom dat ze een onderzoek deden, naar die stikstofoxiden...met dieselgate als gevolg
                                  Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

                                  June 2009. Very nice Audi of America Commercial introducing Audi's TDI. If one third of Americans drove clean diesel vehicles, we could send 1.5 million bar...

                                  Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


                                  Het downsizen van motoren, is inderdaad een oplossing van fabricaten geweest om het verbruik theoretisch te verminderen (maar de afwijking is bij de meeste diesels, procentueel wel veel groter)

                                  .
                                  De levensduur van een auto is vooral afhankelijk, van de initiële aankoopprijs. Niet van een motor.
                                  BV
                                  Van al de huidige VW Kever oldtimers, is nu +/- 50% een cabriolet, terwijl hiervan oorspronkelijk slechts +/- 2% gemaakt werden. Dit komt omdat het bijna altijd rendabel is om een (dure) cabriolet op te lappen, niet omdat de motor van een cabriolet beter was!

                                  Een diesel van 40.000 € is bijna altijd rendabel om te herstellen, een auto van 10.000 € niet…
                                  Daarom rijden er nog zoveel oude Mercedes diesels rond…
                                  Elke Ford test men op 300.000 km, daarna is zowat alles versleten, niet alleen de motor.
                                  .
                                  In Nederland, Duitsland en Scandinavië is de regering wel vlugger, met het nemen van milieumaatregelen, (o.a. voor auto’s) omdat de bevolking hier ook achter staat. (Groene partijen kregen vlug meer stemmen, dus nemen andere partijen deze thema’ ook over.)
                                  In de zuidelijke landen (incl. België) is de bevolking hier veel lakser in (dus ook politici)
                                  Tenslotte dwingt de EU om ook hier maatregelen te nemen… daarom gaat nu alles hier nu zo snel
                                  .
                                  Hiermee wil ik alleen zeggen dat het fameuze koppel van een diesel, in de praktijk, héél sterk overroepen is. (Vergelijk hetzelfde merk en model met benzine en diesel)


                                  Comment


                                  • #38
                                    Ik heb het vooral over economische levensduur, oldtimers die 3x de aankoopprijs gekost hebben om rijdend te houden zijn meer uitzondering dan regel. Zo heb je altijd gelijk... je moet advocaat worden ;-)


                                    De cijfertjes van die turbogelazen benzinemotoren zijn schitterend, moet je me niet vertellen... maar de brandstof is gemiddeld 30% duurder... en daar loopt het fout... sorry als ik met mijn portemonnee koop... en die turbobenzine motoren kosten even veel in onderhoud en herstellingen, als een diesel. Ze leveren hun vermogen in een vrij slijtage gevoelig toerental... als ik gemiddeld 2000 toeren doe met men diesel en gemiddeld 4000 toeren/min met een benzine. Dan kan ik echte niet voorspellen welke beter is voor het milieu.

                                    Vergeet niet dat ook de benzine met schepen vervoerd wordt... evenals diesel... en om benzine te produceren, komt er ook diesel vrij, wat ga je daar dan mee doen. Terug de grond in pompen?

                                    schaf morgen de diesel af en de benzineprijs gaat x2...


                                    Stikstofoxiden ontstaan bij alle vormen van verbranding op hoge temperatuur, bijvoorbeeld in een verbrandingsmotor. Als diesel met benzine vergeleken wordt, kan geconcludeerd worden dat diesels meer NOx produceren, omdat de verbranding plaatsvindt bij hogere druk en bijgevolg ook hogere temperatuur. Andere voorbeelden van verbrandingsprocessen zijn huishoudelijke verwarming op gas, stookolie of kolen, industriële processen zoals thermische elektriciteitscentrales op kolen, olie of gas, cementovens, hoogovens voor staalproductie enz.

                                    wie kan er me vertellen hoeveel schadelijke stikstofoxiden er vrij komen bij 5l diesel en 7l benzine?

                                    http://www.ademloos.be/factchecker/d...of-klimaat-co2

                                    ik wil gerust meegaan in het benzineverhaal, maar alleen als het me geen €1000 per jaar meer kost om mee te rijden...

                                    http://www.greencarcongress.com/2017...0105-icct.html

                                    Bronnen van stikstofoxiden

                                    In Vlaanderen is de belangrijkste bron van stikstofoxiden transport (wegverkeer & scheepvaart). Verkeer leverde een bijdrage van 64% tot de totale NOx-emissie. Op de tweede plaats staat industrie (16% in 2014). Dieselwagens stoten meer NOx uit dan benzinewagens.
                                    Last edited by ; 28/01/2017, 23:59.

                                    Comment


                                    • #39
                                      Direct voor een Diesel gaan !

                                      Ik heb een Sjoemel 1600TDI 105pk 99gram CO², verbruik gemiddeld 5,0l/100km ... aan een jaarlijkse taks van ± €230... en een onderhouds beurt jaarlijks van €150... zeg mij een auto waar ik goedkoper en comfortabeler mijn 30 a 40.000km mee afleg .
                                      Benzine
                                      '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                                      '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                                      '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                      '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                      Diesel
                                      '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                      '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                      '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                      '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                      '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                                      Comment


                                      • #40
                                        Oorspronkelijk geplaatst door WV.
                                        Direct voor een Diesel gaan !

                                        Ik heb een Sjoemel 1600TDI 105pk 99gram CO², verbruik gemiddeld 5,0l/100km ... aan een jaarlijkse taks van ± €230... en een onderhouds beurt jaarlijks van €150... zeg mij een auto waar ik goedkoper en comfortabeler mijn 30 a 40.000km mee afleg .


                                        1200tsi_dsg

                                        Moeder beweert dat ze exact evenveel verstookt als met haar 1900tdi_dsg, zonder geluid, trillingen en voldoende koppel

                                        Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

                                        Comment

                                        Working...
                                        X