Mededeling

Collapse
No announcement yet.

20-25000 km/jaar diesel of benzine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten


    1200tsi_dsg

    Moeder beweert dat ze exact evenveel verstookt als met haar 1900tdi_dsg, zonder geluid, trillingen en voldoende koppel

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
    95 vs diesel ... 20 a 25 cent aan 35.000km/jaar

    Kwil een Golf VI cabrio 1600TDI lijkt mij een bangelijk alternatief voor mij als daily nu
    Benzine
    '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

    '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

    '68 VW 411 1700 (2011-2014)
    '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
    Diesel
    '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
    '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
    '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
    '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
    '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

    Comment


    • #42
      + dit was zuinig gereden door mij, ma zit/zat aan 6 met beide

      in zwijdrecht avia is het verschil 95 vs diesel nog maar 10 cent wel

      Comment


      • #43
        Jij rijdt zuiniger dan fcapri, jij zou een G500 op 6 liter krijgen, dat telt niet!
        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

        Comment


        • #44
          een 1.2 tsi is idd wel een zuinig blok, moet je niet veel moeite mee doen om die onder de 6 liter te krijgen, 5 zal niet lukken in stadsverkeer maar als je een eindje rustig kan cruisen ga je dat wel halen.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            + dit was zuinig gereden door mij, ma zit/zat aan 6 met beide

            in zwijdrecht avia is het verschil 95 vs diesel nog maar 10 cent wel
            Op verschillende plaatsen is dat verschil maar 10 cent.
            Verschil tussen diesel en 98 is meestal zelfs minder dan 30 cent.

            De verschillen zijn niet meer zo groot als ze geweest.
            Zelfs de officiële van 95 is maar 10 cent hoger dan diesel, en de die van 98 is nog eens ongeveer 10 cent meer dan 95.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • #46
              met een bak van 70 liter nog altijd een pak saffen !

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

                De cijfertjes van die turbogelazen benzinemotoren zijn schitterend, moet je me niet vertellen... maar de brandstof is gemiddeld 30% duurder... en daar loopt het fout... sorry als ik met mijn portemonnee koop... en die turbobenzine motoren kosten even veel in onderhoud en herstellingen, als een diesel. Ze leveren hun vermogen in een vrij slijtage gevoelig toerental... als ik gemiddeld 2000 toeren doe met men diesel en gemiddeld 4000 toeren/min met een benzine. Dan kan ik echte niet voorspellen welke beter is voor het milieu.

                Vergeet niet dat ook de benzine met schepen vervoerd wordt... evenals diesel... en om benzine te produceren, komt er ook diesel vrij, wat ga je daar dan mee doen. Terug de grond in pompen?

                schaf morgen de diesel af en de benzineprijs gaat x2...

                ik wil gerust meegaan in het benzineverhaal, maar alleen als het me geen €1000 per jaar meer kost om mee te rijden..
                Het prijsverschil diesel en Super 95 -E10 is intussen nog maar 0.126 cent, diesel is dus 8.63% goedkoper als benzine. (en geen 30% prijsverschil)
                In sommige tankstations geeft men veel korting op diesel, in andere is er veel korting op benzine 95 (door de automatische aanpassing van het clique systeem moet de accijns gelijkkomen eind 201
                95% van alle moderne benzineauto’s (laatste 10 jaar) kan op benzine 95 - E10 rijden
                In +/- 1.5 jaar is het verschil van + 0.3 cent naar 0.126 gezakt
                De officiële brandstofprijs is de maximale prijs waarvoor brandstof mag worden verkocht in België. Deze prijs wordt berekend door de overheid voor elk type brandstof en op basis van de zogeheten Programma-Overeenkomst.


                In Europa is momenteel trouwens een tekort aan diesel en een overschot aan benzine. In Amerika juist omgekeerd, de raffinaderijen willen af van het extra transporteren van al deze afgewerkte producten
                ANTWERPEN - De Antwerpse raffinaderijen hebben een overschot aan benzine. De oliebedrijven produceren 4,5 miljard liter die ze nauwelijks nog kwijt kunnen.




                35 jaar geleden reed ik inderdaad 4000 toeren bij 120 km/u met een benzine, nu 2400 toeren
                Voor mijn woon-werkverkeer op secundaire wegen rij ik tussen de 1400 en 2200 toeren! (automaat)
                .
                Om de vervuiling tegen te gaan, zullen we allemaal terug naar veel kleinere auto’s moeten gaan.
                De huidige hype, (weeral in België) van SUV’s en mini SUV’s, zal niet blijven duren.

                In de rest van Europa is deze hype véééél kleiner…. (In Denemarken en Zweden, zag ik bijna geen enkele SUV’s rijden met een nummerplaat van die landen)
                Het bedrijf JATO heeft een klassement opgemaakt van de bestverkochte automodellen van Europa. Twee cross-overs zijn de top 15 binnengedrongen, die verder wordt gedomineerd door het trio Golf, Clio en Polo.


                Auto’s en zeker de belasting op grote auto’s is in België, spotgoedkoop in vergelijking met andere EU-landen (kijk maar eens naar de prijzen + taks op auto’s in Nederland, Denemarken, UK, Zweden)
                De aankoopprijs in Denemarken, voor een Giulietta is al 19.500 € meer als in België.
                Verkeersbelasting is maandelijks zo’n 110 euro voor een compacte auto. (Nederland, Denemarken, UK) (1320 € per jaar)


                Dan zijn er nog Belgen die durven zeggen dat auto’s, de melkkoe van de Belgische staat zijn…..bezitters van (grote) auto's, leven hier als god in Frankrijk!

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                  Het prijsverschil diesel en Super 95 -E10 is intussen nog maar 0.126 cent, diesel is dus 8.63% goedkoper als benzine. (en geen 30% prijsverschil)
                  In sommige tankstations geeft men veel korting op diesel, in andere is er veel korting op benzine 95 (door de automatische aanpassing van het clique systeem moet de accijns gelijkkomen eind 201
                  95% van alle moderne benzineauto’s (laatste 10 jaar) kan op benzine 95 - E10 rijden
                  In +/- 1.5 jaar is het verschil van + 0.3 cent naar 0.126 gezakt
                  De officiële brandstofprijs is de maximale prijs waarvoor brandstof mag worden verkocht in België. Deze prijs wordt berekend door de overheid voor elk type brandstof en op basis van de zogeheten Programma-Overeenkomst.


                  In Europa is momenteel trouwens een tekort aan diesel en een overschot aan benzine. In Amerika juist omgekeerd, de raffinaderijen willen af van het extra transporteren van al deze afgewerkte producten
                  ANTWERPEN - De Antwerpse raffinaderijen hebben een overschot aan benzine. De oliebedrijven produceren 4,5 miljard liter die ze nauwelijks nog kwijt kunnen.




                  35 jaar geleden reed ik inderdaad 4000 toeren bij 120 km/u met een benzine, nu 2400 toeren
                  Voor mijn woon-werkverkeer op secundaire wegen rij ik tussen de 1400 en 2200 toeren! (automaat)
                  .
                  Om de vervuiling tegen te gaan, zullen we allemaal terug naar veel kleinere auto’s moeten gaan.
                  De huidige hype, (weeral in België) van SUV’s en mini SUV’s, zal niet blijven duren.

                  In de rest van Europa is deze hype véééél kleiner…. (In Denemarken en Zweden, zag ik bijna geen enkele SUV’s rijden met een nummerplaat van die landen)
                  Het bedrijf JATO heeft een klassement opgemaakt van de bestverkochte automodellen van Europa. Twee cross-overs zijn de top 15 binnengedrongen, die verder wordt gedomineerd door het trio Golf, Clio en Polo.


                  Auto’s en zeker de belasting op grote auto’s is in België, spotgoedkoop in vergelijking met andere EU-landen (kijk maar eens naar de prijzen + taks op auto’s in Nederland, Denemarken, UK, Zweden)
                  De aankoopprijs in Denemarken, voor een Giulietta is al 19.500 € meer als in België.
                  Verkeersbelasting is maandelijks zo’n 110 euro voor een compacte auto. (Nederland, Denemarken, UK) (1320 € per jaar)


                  Dan zijn er nog Belgen die durven zeggen dat auto’s, de melkkoe van de Belgische staat zijn…..bezitters van (grote) auto's, leven hier als god in Frankrijk!
                  Ik denk dat Belgie nog niet bestond in de tijd van god, anders was hij beslist hier komen wonen

                  Comment


                  • #49
                    quovadis +1, en dan zeg je nog niks over bedrijfswagens. Ik begin soms zin te krijgen in een land waar sommige dingen wat duurder zijn, maar wel beter in orde. Kijk naar de staat van onze wegen, en die van het openbaar vervoer (weekend en nachtaanbod nihil) .. maar wel allemaal rondtuffen in nen otto van 50k en liefst elke 4 jaar ne nieuwe.

                    Comment


                    • #50
                      @quovadis: Eigenlijk heb je gewoon... gelijk.
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                      Comment


                      • #51
                        Het prijsverschil tussen diesel en benzine is in de praktijk 30%, ook omwille van het rendementsverzchil tussen diesel en benzine en de mindere energieinhoud tussen diesel en benzine en het prijsverschil. Dat maakt in de praktijk 30%!

                        je ontwijkt ook vragen... wat met de diesel die mee vrijkomt bij de productie van benzine? En de kost aan elektrische energie die dat met zich meebrengt ?

                        Dan toch wel een melkkoe die geen eten krijgt, in de andere landen vloeit er meer terug. En dan is het toch wel duur...

                        In de andere landen maken ze de burger bewust van hun keuze doormiddel van belastingen op de keuze van hun voertuig.

                        In mijn geval zal ik dan wel elektrisch rijden met 0 belastingen... nu kies ik diesel, vanwege goedkoop...
                        jij koopt ook een benzine, maar daarom ben je nog niet heiliger dan de paus... en moet je het licht niet gaan verkondigen met benzine...

                        en waarom is die alfa zo duur in andere landen, ja de uitstoot... en jij verkondigt deze hier als de betere keuze...

                        En dan nog de discutie euro 95 verus 98... 98 stoot beduidend meer kankerverwekkende stoffen uit...

                        dit zoud de prijs moeten zijn per l
                        euro 95. €1
                        diesel €1,5
                        euro 98 €2
                        en dan gaan mensen sneller over op benzine...

                        en verkeersbelasting volgens de gereden km's
                        de belasting op inverkeersstelling bpm ea. Volgens gewicht en reële uitstoot.

                        maar aangezien ieder Europees land zijn zin wil blijven doen, aanzien ze het gewoon als een inkomen...

                        maximaal 90 op de snelweg, verkeerslichten die beter afgesteld staan en overal snelheidscontrole. Dan ben je bezig met milieu... en die prijs willen er maar weinig betalen... geld is meestal geen probleem, maar gedrag... Ikke Ikke ikke

                        opportunisten die zich niet willen aanpassen aan het gehele plaatje... maar enkel hun voordeel.er uit halen...

                        mea culpa....
                        Last edited by ; 29/01/2017, 15:40.

                        Comment


                        • #52
                          Die 1,2 benzine heb ik in A1 getest, uiteraard is deze motor niet te vergelijken met de vroegere kleine motoren, maar om echt wat vooruit te gaan moet naar hogere toerentallen gegaan worden, en dat is dan minder prettig. Om te wandelen ok, maar je dat ook doet met een diesel blijf je in de lagere toerentallen, met toch veel koppel

                          Comment


                          • #53
                            Vraag mij af waarom er altijd vergelijkingen gegeven worden waar men 2 verschillende merken en modellen samen zet.

                            Met deze 2 heb ik veel ervaring.(het is wel geen 4motion)



                            Geen grote verschillen behalve aan de pomp.
                            De benzine zit hier aan 11L en de diesel aan 5,5L
                            Volgens de verkoper ging dat 1,5 liter zijn.
                            De diesel is 3 maand ouder en heeft 2000km meer op de teller.
                            den borre


                            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                            Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                            Comment


                            • #54
                              Als ge met zo'n 1.4 aan 11 liter zit dan rij je toch als een halve rond? Of continu 3 km stop, 3 km stop,... maar dan haal je met een diesel ook geen 5,5.

                              Ik snap dat echt niet... Volgens mij rijden er veel met een benzine op een compleet foute manier.
                              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                              Comment


                              • #55
                                Toch niet.
                                Die leggen zo goed als hetzelfde parcours af, veel korte afstanden.
                                Dat de ene 52 en de andere vrouw 43 is zal ook het verschil niet maken.
                                Diegene met de benzine heeft zelf nooit een diesel gehad.

                                In 2010 is er een forum lid bij mij geweest om dat hij toen dezelfde wagen had, Insignia sportstourer.
                                Die zat aan 13L met zijn benzine en ik aan 8,5 met de diesel en dat was ook een rustige chauffeur.
                                den borre


                                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                Comment


                                • #56
                                  SUV stroomlijn + een klein turbo blok op benzine en zuinigheid gaan nu eenmaal niet goed samen
                                  Dan nog liever een iets zwaardere atmo als je per se een SUV op benzine wil

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door FvDm
                                    SUV stroomlijn + een klein turbo blok op benzine en zuinigheid gaan nu eenmaal niet goed samen
                                    Dan nog liever een iets zwaardere atmo als je per se een SUV op benzine wil
                                    Klopt, daarom dat je niet mag veralgemenen.
                                    Er zijn teveel varianten.
                                    den borre


                                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                    Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                    Comment


                                    • #58
                                      Dit was dan nog eens blijkbaar een vrij oude tiguan (vorige generatie tsi) 4 motion. Benzine is eerder gunstig voor iets lichtere wagens.
                                      Nen audi a4 is redelijk zwaar maar de nieuwste tsi's zijn dan weer redelijk zuinig.
                                      Mijn bmw 316i zit rond de 7 liter en dat vind ik best acceptabel.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Ohja en nen insignia is zwaar, zal nooit zuinig zijn op naft.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Valt nog wel mee voor het huidig model, toch? 1295 kg / 1345 kg voor sedan / station met 1.4 TFSI.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X