Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Dit was dan nog eens blijkbaar een vrij oude tiguan (vorige generatie tsi) 4 motion. Benzine is eerder gunstig voor iets lichtere wagens.
Nen audi a4 is redelijk zwaar maar de nieuwste tsi's zijn dan weer redelijk zuinig.
Mijn bmw 316i zit rond de 7 liter en dat vind ik best acceptabel.
Had erbij gezet dat het geen 4motion was en 2014 is nog niet oud voor mij.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Ik heb mijn benzines altijd heel zuinig kunnen rijden.
Altijd een lager gemiddeld verbruik dan opgegeven.
Bij mijn C4 diesel kan ik zelfs niet aan het opgegeven gemiddelde verbruik komen, zit er altijd een heel stuk boven.
Ben benieuwd wat het gaat geven met de nieuwe benzine (Megane Grandtour GT)
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Dat waren er dan ook van voor het jaar 2000... een andere eeuw dus... wink
Dat klopt, maar andere personen die met dezelfde auto's reden kregen die ook niet aan zo een laag verbruik als ik.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Moet je op de dag van vandaag een benzine kopen omdat je je diesel mss niet meer kan verkopen binnen vier jaar ?
Tgo wie zal het zeggen. Ik denk eerder van wel dan niet alleszins. Ik merk nu al bij mijn garagebezoeken voor offertes (3 gedaan afgelopen twee maanden). 2 van de 3 zeiden meteen dat men wagen voor export zou zijn (diesel van 2009 met roetfilter) aangezien hij binnen drie jaar niet meer binnen mag. Bij 1 van de 3 garages zeiden ze dat ze aan particulieren 65% benzine verkopen het laatste jaar.
Ik zie dit niet terug in het tweedehandsaanbod eigenlijk. Diesels zijn nog steeds heer en meester maar is ergens logisch. Denk dat het kantelpunt van particulieren binnen een jaar of vijf gaat zijn aangezien diesels tot twee jaar geleden sterk gepromoot werden.
Langs andere kant heb je nog steeds al die salariswagens en dat is allemaal diesel. Daar zouden ze dringend wat aan moeten doen!!!
Bij Renault zeiden ze ook al dat mijn C4 waarschijnlijk voor export ging zijn.
Ook eens gevraagd hoe het nu met de verhouding benzine / diesel zit bij de verkochte auto's, en de verkoper zei dat hij de afgelopen 6 maanden amper diesels verkocht heeft, zo goed als allemaal benzine.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Wel niet zo vreemd dat die wagens voor export weggaan hee. 2009, da's al 8 jaar oud. Als je daar een jaar garantie moet op geven... En dealers doen vreemde merken meestal weg voor export. Enkel de jonge wagens van hun eigen merk houden ze om zelf particulier te verkopen. En dan moeten ze nog een gekende historiek hebben. Soms zijn er uitzonderingen natuurlijk, maar doorgaans is dat de werkwijze van de (grotere) dealers.
Inderdaad, ben ook benieuwd hiernaar. Zat juist naar een VW Golf sportsvan te kijken. Het opgegeven verbruik van twee gelijkaardige motorsterktes ligt hier al 1,5 liter uit elkaar.
Ben gisteren naar huis gekomen met constante snelheden van 160 en pieken tot 200. 7,1 liter gemiddeld verbruik. Ik wil wel eens weten hoeveel een gelijkaardige 3.0l benzine in die omstandigheden erdoor jaagt. Ik vrees niet toe te komen met 10 liter.
Maakt mij niet uit wat ze d'r mee doen, heb er een mooie prijs voor gekregen.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Merk op dat met beide wagens ook door mijn vrouw gereden wordt: onzuinige, zeer korte (2 kilometer en minder) ritjes + een zwaardere voet dan mij.
Beide wagens staan ook buiten, dus in de winter is koud starten ook echt koud starten.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment