En ik heb dan nooit gesnapt dat je 80.000 euro om maar iets te noemen aan een auto kan geven, maar wel kijkt op 25 euro per week extra aan brandstof...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
20-25000 km/jaar diesel of benzine
Collapse
X
-
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
-
Allez, ik wel zenne, als ik 80.000 aan nen auto geef, is mijn geld op en kan ik geen liter naft meer betalen maar een literke diesel gaat misschien nog net lukken.
Maar goed als de diesels in de toekomst beperkt blijven tot die enkele exclusieve 535xd's , SUV's en vrachtwagens op de weg, kan ik er wel mee leven
Versta mij niet verkeerd, voor een grote wagen die jaarlijks minstens 40k kilometer aflegt, is diesel nog steeds de beste keuze. Maar dat is slechts een minderheid van het wagenpark. Hoeveel belgen rijden elke dag gemiddeld > 100 km?Last edited by sunking; 11/02/2017, 00:39.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenHou hem toch nog maar wat bij, is de beste Renaultmotor die er is. Kan een heel pak kilometers aan.
Je mag er alvast in geen enkele grote stad, binnen en buitenland mee binnen!
Ook Parijs Amoer is gedaan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBZou het echt zijn dat over 4 jaar niemand nog een diesel wil kopen? Ik twijfel daar sterk aan eerlijk gezegd. Een diesel met een vergelijkbaar vermogen van een benzine zal sowieso zuiniger blijven. De veelrijder, en den bedoel ik +30k km per jaar, zal met diesel goedkoper rijden.
Mijn vorige auto was een 530d xDrive, met een gemiddeld verbruik van 9,2 liter. Mijn huidige auto is een C450, benzine dus, met een gemiddeld verbruik van 12 liter.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
Waar ga je dat pak kilometers rijden? (zeker met zo weinig km/jaar)
Je mag er alvast in geen enkele grote stad, binnen en buitenland mee binnen!
Ook Parijs Amoer is gedaan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
Normaal is dat al een euro 5 hoor. Dacht dat die nog een hele tijd de steden in mochten? Tot 2025 of zo al zeker.
Normaal wel, maar,
Heel veel stockwagens met euro 4 diesel, mochten verkocht worden tot eind 2010, hoewel alle “nieuwe” modellen vanaf 09/2009 aan euro 5 norm moesten voldoen.
(in mijn familie (Gent) zijn er al 2 zulke "goedkope stockwagens")
Diesels met Euro 4 norm moeten vanaf 01/01/2020 al 350 euro /jaar extra betalen om in grote steden te rijden.
.
+ Ook iets om rekening mee te houden:
Vanaf 31/12/2020 is de “nieuwe verkeersbelasting” die op 01/01/16 invoegen kwam, ook van toepassing voor elke benzine en dieselauto.
Diesels gekocht voor 01/01/16 moeten vanaf dan, gemakkelijk 200 tot 400 euro extra gaan betalen.
Simuleer uw taks vanaf 31/12/20 alsof je uw auto nu zou kopen,
.
Voor benzinemotoren is de verschuiving van de verkeersbelasting dan meestal veel kleiner.
Benzines onder de 119 Gr/Co2 betalen iets minder verkeersbelasting (bv Giulietta TCT), wie meer uitstoot iets meer. Tenzij je veel uitstoot hebt, dan loopt ook dit aardig op.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
Vanaf 31/12/2020 is de “nieuwe verkeersbelasting” die op 01/01/16 invoegen kwam, ook van toepassing voor elke benzine en dieselauto.
Diesels gekocht voor 01/01/16 moeten vanaf dan, gemakkelijk 200 tot 400 euro extra gaan betalen.
En daar ben ik nog nooit ergens iets van tegengekomen? Waar vind je dit terug?
Ik kom toch altijd tegen :
- Wijziging alleen voor nieuwe en tweedehandswagens die van eigenaar wisselen, niet voor reeds rijdende wagenpark
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis
Normaal wel, maar,
Heel veel stockwagens met euro 4 diesel, mochten verkocht worden tot eind 2010, hoewel alle “nieuwe” modellen vanaf 09/2009 aan euro 5 norm moesten voldoen.
(in mijn familie (Gent) zijn er al 2 zulke "goedkope stockwagens")
Diesels met Euro 4 norm moeten vanaf 01/01/2020 al 350 euro /jaar extra betalen om in grote steden te rijden.
.
+ Ook iets om rekening mee te houden:
Vanaf 31/12/2020 is de “nieuwe verkeersbelasting” die op 01/01/16 invoegen kwam, ook van toepassing voor elke benzine en dieselauto.
Diesels gekocht voor 01/01/16 moeten vanaf dan, gemakkelijk 200 tot 400 euro extra gaan betalen.
Simuleer uw taks vanaf 31/12/20 alsof je uw auto nu zou kopen,
.
Voor benzinemotoren is de verschuiving van de verkeersbelasting dan meestal veel kleiner.
Benzines onder de 119 Gr/Co2 betalen iets minder verkeersbelasting (bv Giulietta TCT), wie meer uitstoot iets meer. Tenzij je veel uitstoot hebt, dan loopt ook dit aardig op.
2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
De fabrikanten gaan dus nog meer moeten sjoemelen2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenOm met een benzine te kunnen blijven rijden moet deze tegen 2020 minder dan 119gr co uitstoten... hijzal dus even slecht verkopen als een diesel...
Als je meer dan 119gr uitstoot betaal je iets meer aan verkeersbelasting. das iets anders dan niet kunnen blijven rijden. Nu wordt de belasting ook al berekend op CO2. Dus euh wat verandert er?
Comment
-
Mijn Golf 1600 TDI bluemotion 99gram... €230 taks/jaar aan een jaarlijks gemiddeld verbruik van 5,0l, onderhoud van €140Ik denk echt niet aan benzine
kwil wel eens proefrijden met zo'n 1.0 TSI...
Benzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
Als je meer dan 119gr uitstoot betaal je iets meer aan verkeersbelasting. das iets anders dan niet kunnen blijven rijden. Nu wordt de belasting ook al berekend op CO2. Dus euh wat verandert er?
Een concreet voorbeeld, ik vervang mijn diesel met een uitstoot van 125gr co door een benzinemodel met 190gr uitstoot... Ik mag na 2020 nog binnen in de steden ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenEn ik heb dan nooit gesnapt dat je 80.000 euro om maar iets te noemen aan een auto kan geven, maar wel kijkt op 25 euro per week extra aan brandstof...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenWaar kan jij zien dat ze benzine met een uitstoot hoger dan x blijven toelaten in steden na 2020 ?
Een concreet voorbeeld, ik vervang mijn diesel met een uitstoot van 125gr co door een benzinemodel met 190gr uitstoot... Ik mag na 2020 nog binnen in de steden ?
Ten tweede kijken ze niet naar de CO² uitstoot maar naar de euronorm.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195Om met een benzine te kunnen blijven rijden moet deze tegen 2020 minder dan 119gr co uitstoten... hijzal dus even slecht verkopen als een diesel...
m.a.w. waarop is deze uitspraak gebaseerd?Last edited by sunking; 13/02/2017, 00:25.
Comment
Comment