Mededeling

Collapse
No announcement yet.

20-25000 km/jaar diesel of benzine

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL
    Zijn ook zwaardere modellen waar de diesels goedkoper zijn dan de benzineversies hee.
    Zoals? 530i is goedkoper dan 530d, 740i is goedkoper dan 740d.

Ja, de 520d is goedkoper dan de 550i, das een feit

Bij audi zijn de tdi's ook altijd duurder dan de tfsi's, bij de ster ook
    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Ja kan mis zijn, maar ik geloof bvb dat de Q7 diesel goedkoper is dan de benzine? En bij Mercedes is het toch heel lang geweest dat de dieselversie de instapversie was? En naast de 730D staat toch geen benzine meer als instapversie?

Comment

• CO uitstoot heeft niets te maken, met het bannen van (diesel) auto’s uit steden, want het is onschadelijk voor de gezondheid van de mens.

Het draagt wel sterk bij tot de klimaatopwarming, maar dat probleem treft niet alleen de steden.

Men bant vooral diesels uit steden, wegens de hoge NOx, HC+Nox, fijn stof uitstoot van oude diesels.
        • Vooral NOx, HC+Nox is erg kankerverwekkend en dodelijk, voor de mens
        • Oude benzineauto’s stoten dit veel minder uit
        Nieuwe dieselauto’s stoten in de praktijk veel meer NOx, HC+Nox (dit is waar Diesel gate over gaat)
        • Directe injectie benzine modellen stoten wel meer fijn stof uit t.o.v. indirecte benzine motoren.
        • Op termijn krijgen deze ook een roetfilter, maar zou toch goedkoper en minder complex zijn dan bij een diesel. (goedkoper)
        In de nieuwe Vlaamse verkeersbelasting, kijkt men sinds 2016, voor het eerst naar deze “NOx, HC+Nox”, (via euronorm van diesels) daarom is de taks zoveel gestegen voor diesels.

In de USA hielt men hier al veel langer rekening mee, daarom konden er geen diesels auto’s rijden, tot dat VW dacht slim te zijn…. (Daarom rijden in de VS, b.v. brandweer wagens in steden, met een benzine motor) (idem Japan)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Ja kan mis zijn, maar ik geloof bvb dat de Q7 diesel goedkoper is dan de benzine? En bij Mercedes is het toch heel lang geweest dat de dieselversie de instapversie was? En naast de 730D staat toch geen benzine meer als instapversie?
          nee, 730i bestaat niet, maar moest ie bestaan zou hij goedkoper zijn... bij de 5 is het ook zo.

Q7 is de benzine idd duurder, maar speelt ook een categorie hoger qua pk's, 60pk meer

2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Ja akkoord, ik heb me slecht uitgedrukt. Had moeten zeggen het instapmodel... of de goedkoopste versie. Is toch bij veel merken zo hee? Maserati, Range Rover, Porsche,...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
              Jij rijdt zuiniger dan fcapri, jij zou een G500 op 6 liter krijgen, dat telt niet!
              da kan niet :-)
              op zo ne BC kan iedereen zuinig rijden
              http://fcapri.homelinux.com/fcapri/m...0/DSCN9902.JPG

mijn golf is nog altijd niet geklopt, door niemand die ik ken.
              verscheidene tanken rond de 3.4-3.5L/100km leeggereden en over 105000km in praktijk een gemeten gemiddelde van 4.54L/100km
              https://www.spritmonitor.de/en/detai...66.html?page=5
              ohja, ben de 500 000km al voorbij met dit mormel. dat wil ik wel eens zien met een nieuwe wagen. half miljoen km's en dan nog minder dan 5liter verbruiken
              Last edited by andydv; 06/03/2017, 13:25.

Comment

• Dit topic effe terug nieuw leven in blazen:

27k km per jaar: benzine of diesel?
                Regelmatig langere ritten (wekelijks) dagelijks ook wel kortere ritten naar het werk (+/- 12 km enkel)

Comment

• veel snelweg = altijd diesel
                  lets have some more member berries

Comment

• Snelweg af en toe maar niet wekelijks

Comment

• Hangt van de wagen, gewenste vermogen af.. sommige merken hebben goeie (zuinige) benzinemotoren, andere hebben dan weer beter dieselmotoren..
                      Een opel insignia benzine of volvo V60 benzine zijn zuipschuiten, terwijl een compacte wagen (golf, astra) met moderne turbomotor tussen de 5,5 en de 7 liter zit bij normale rijstijl.

Maar er zijn ook een hoop benzinemotoren waar je mee moet oppassen, turbomotoren van voor 2012 met distributieketting zijn vaak zorgenkindjes.
                      Last edited by sunking; 28/06/2017, 14:46.

Comment

• V60 zuipschuit?
                        Een T3 haalt in realiteit:
                        7 Gasoline 7,31 7,80 8,47
                        7,8L valt echt nog goed mee hoor, zuiniger dan mijn D5 diesel zelfs.

Is niet meer dan je doorsnee 3-serie, C-Klasse enz...

Comment

• Ik vind 7.8 liter niet weinig maar het valt idd nog mee, een insignia drinkt nog een liter meer:
                          33 Benzin 5,34 8,79 11,25
                          zal wat te verwend zijn met mijn golfje dat het met 5.8 liter doet
                          18 Benzin 4,97 5,70 7,36

Comment

• , naar wat voor wagen ben je op zoek? nieuw/tweedehands?

Comment

• Hangt inderdaad vooral af van welke auto's je gaat vergelijken. Zoals sunking al mooi aangeeft. Kunt dit best concreet per auto gaan vergelijken!

Heel snel nageteld : 7 liter benzine (aan 1.3 euro) vs 6 liter diesel (aan 1.2 euro) geeft een jaarlijks verschil van 513 euro.
                              Als eenmaal de benzine en dieselprijzen hetzelfde zijn, is dit verschil 324 euro.

Vergelijk dit met het verschil in jaarlijkse taks, reken een kleine meerkost in onderhoudskost voor diesel, de meerprijs in aanschaf van de diesel en dan is het nog de vraag wat de restwaarde zal doen van diesels in de toekomst.

Het is altijd heel veel koffiedik kijken. Maar met die km's zou ik, afhankelijk van de wagen(!) wellicht eerder naar benzine kijken. Als je natuurlijk een benzine met een verbruik van 9 liter gaat vergelijken met een diesel die amper aan 6 liter komt, zal de keuze snel gemaakt zijn. (Als de taksen voor de rest niet te zot zijn.)

Comment

• Waarom praat iedereen toch over de meerkost van diesel in onderhoud .Alsof een turbo naft bulletproof is . Een gemiddelde commonrail diesel kost echt niet meer in onderhoud dan een turbo naft .
                                Dat je een diesel over een paar jaar niet verkocht krijgt is ook zever . Dat ze minder populair worden in steden als Antwerpen kan ik geloven maar niet iedereen komt daar en niet iedereen woont in een stad.

Comment

• Blackhors, voor eens zijn we het eens...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                    Waarom praat iedereen toch over de meerkost van diesel in onderhoud .Alsof een turbo naft bulletproof is . Een gemiddelde commonrail diesel kost echt niet meer in onderhoud dan een turbo naft .
                                    .
                                    Mijn ervaring na beroepshalve ruim 2000 onderhoud facturen goed te keuren (75% diesel /25% benzine) van diverse merken
                                    • Diesel heeft meestal meer olie nodig.
                                    • Oliefilter/ luchtfilter kost iets meer
                                    • Diesel trekt water aan, injectiepomp werkt op véél hogere druk, (bij directe injectie, o.a. daarom moet je de duurdere brandstoffilter altijd tijdig/ vlugger vervangen.
                                    • Idem voor de dure injectoren, vlugger kans op lekken + slijtage. (bij directe benzine nooit voorgehad) (moderne indirecte benzine hebben dit niet)
                                    • Injectiepomp is vlugger stuk (bij directe benzine nooit voorgehad) (moderne indirecte benzine hebben dit niet)
                                    • Koppelingen kosten véél meer bij diesels
                                    • Bougies moet je wel vlugger vervangen, maar gloeikaarsen kosten véél meer.
                                    • Batterij vlugger versleten/plat bij diesel (10-14 jaar is bij voldoende km geen uitzondering bij een benzine)
                                    • Banden slijtage is duidelijk groter bij diesel door:
                                      • Koppel is over een veel klein toerental beschikbaar, waardoor je automatisch meer koppel reactie op uw banden krijgt.
                                      • Hogere gewicht op vooras
                                    • EGR klep /vervangen zit alleen nog in diesels, benzine heeft dit al +/-15 jaar niet meer (wegens variabele kleppen)
                                    • Vlugger Turbo schade, wegens door roet verstopt inlaattraject (omdat een benzine geen EGR klep heeft, verstopt het inlaattraject niet)
                                    • Diesel roetfilter verstopt, problemen, vrij branden in garage of vervangen (benzine met directie injectie krijgen dit pas vanaf 09/2017.
                                    • Indien met distributie riem kost deze vervangen bij een diesel duidelijk meer als een benzine
                                    • .....
                                    • rijstijl is uiteraard ook belangrijk om weinig stukken te hebben...zowel bij diesel als benzine.

Comment

• Je bevindingen zullen wel kloppen bij leasingrijders...

Particulier rijden wij hier 200.000km diesel met enkel onderhoud... niets te vervangen... banden houden het gemakkelijk 60000km uit...

Comment

• Quovadis . Zo kan ik ook over naften beginnen . Als voorbeeld neem ik die van de buurman hij heeft een 335i waarvan de injectoren , hogedrukpomp , 2 turbos , waterpomp , inlaat die om de 80d km volledig word gestraald omdat hij aankoekt bougies en bobines die veel rapper omzeep zijn en nog kleine prullen . Op 100d km heeft die gast bijna 4000euro kosten gehad excl olie en filters . Toevallig woont 6 huizen verder ééntje met een 335d die 1jaar ouder is maar van dezelfde reeks die op dat km stand enkel de thermostaten en bougies en gloeimodule heeft vervangen buiten olie en filters wat nog geen 1000euro heeft gekost .

Comment

Working...
                                        X