Als we over BMW beginnen: De N47 dieselmotor, een toonbeeld qua betrouwbaarheid
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
20-25000 km/jaar diesel of benzine
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenAls we over BMW beginnen: De N47 dieselmotor, een toonbeeld qua betrouwbaarheid
NB: mijn 20d heeft uw 16i wel overleefd... Of je zou maar een TFSI met ketting problemen hebben om er maar eentje te noemen...
Comment
-
Je bent een echte narcist, iedereen moet je gedrag maar ondergaan... We zijn een groep mensen op een forum... Waar sociale regels gelden!
Narcisten zetten zich boven die regels, en iedereen moet zich maar aanpassen aan hen.
Adem nu in en uit, voor je aan eens scheldtirade begint of in de slachtofferrol kruipt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenJe bent een echte narcist, iedereen moet je gedrag maar ondergaan... We zijn een groep mensen op een forum... Waar sociale regels gelden!
Narcisten zetten zich boven die regels, en iedereen moet zich maar aanpassen aan hen.
Adem nu in en uit, voor je aan eens scheldtirade begint of in de slachtofferrol kruipt.
Comment
-
Je bent zelf verstandig genoeg om te oordelen over je eigen uitlatingen. Zonder een achterban te moeten raadplegen. En pionnen in te zetten. Is ook typisch.
Ik zie hier teveel mensen vertrekken, die het wel goed menen...
Ik heb niets tegen uw persoon, maar soms ga je er over.
Je mag mij gerust ook corrigeren...
Comment
-
OK... dus je denkt dat ik het niet goed meen?
We hadden dus een discussie over benzine vs diesel, betreffende de kostprijs (zo begint het meestal).
BH haalt er de betrouwbaarheid van de 35i bij. Deze is idd gekend voor allerlei problemen (bv. hogedruk brandstofpomp).
Ik repliceer door BH zijn 'stokpaardje', de N47 boven te halen, om aan te tonen dat niet enkel benzines worden geplaagd door problemen, en ik zeg dat dan nog met een ietwat sarcastische er bij.
Feitelijk hebben deze betrouwbaarheidsproblemen niets te maken met de brandstof, elk merk heeft zijn eigen toppers en floppers qua betrouwbaarheid, ongeacht de brandstof.
Jij reageert plots als gestoken door een wesp, alsof je je persoonlijk aangevallen voelt omdat je zelf een N47 hebt, en vindt dat ik een onruststoker ben.
Indien dit daadwerkelijk klopt, goed, waarom word ik dan niet terechtgewezen door de mods of gebannen (die eer is anderen al wel te beurt gevallen).
Ben ik soms fel in het verdedigen van mijn keuze? Ja dat wel. Ik vind nog steeds dat sommige benzinewagens uiteindelijk interessanter zijn dan hun diesel of zelfs hybride broertjes.
Val ik mensen persoonlijk aan? (typisch kenmerk van narcisten) -> ik vind van niet, ik zeg hier namelijk enkel iets over een motor.
Jij lijkt iemand te zijn die veel belang hecht aan een goed correct debat, getuige bv. ook je neurotische dwang topic, maar je lijkt ook zelf persoonlijk redelijk snel op je teen getrapt en je durft ook wel behoorlijk persoonlijk worden, zoals ik een narcist (eerste keer dat ik zoiets hoor), of bv je laatste uithaal naar Rx8, echt diplomatisch kan je die ook niet noemen.
Comment
-
Je geeft zelf aan dat betrouwbaarheidsproblemen niet relevant zijn aan het topic... wat ik beaam... en ook reageer...
Mijn reactie is direct en concreet, maar voor discutie vatbaar. Wat doe jij... het probleem terug naar mij schuiven...
Ik heb werkpunten, jij ook?
De moderatoren zijn er, als mensen het onderling niet kunnen uitpraten... Ik geef toe, ik reageer fel als ik zie dat steeds dezelfde mensen hetzelfde gedrag blijven vertonen.
Ik als mens, plaats niemand op de negeer lijst... gesprek, ga je het best aan...
Er is niets zo vervelend als niet aanvaard worden in een groep...
Als je me niet gelooft, ik wil hier positieve verandering zien.... in de positieve zin.
Er is hier veel kennis, ervaring, enz... en dat is ook de rede dat ik hier ben.
En blackhorse respecteer ik daar ook voor. Maar soms gaat hij er ook over. ..
zet u en black horse in 1 topic en je ziet welke reacties er volgen... Ping Pong
Hier onverschillig mee omgaan is de teloorgang van het forum!
Ben ik beter dan de rest? NEEN
Comment
-
Ik heb mijn werkpunten, en ik ben ook niet beter dan de rest, en ik ben soms ook wel eens fel maar ik probeer altijd op de bal te spelen en niet op de man (je mag gerust tegenvoorbeelden geven).
Maar jij beschuldigt mij van onruststoker en narcist te zijn, en geloof me ik weet wat narcisme is, ben er ook al mee in aanraking gekomen, maar je onderbouwing is gewoon erg mager, je kent mij niet eens. Als jullie inderdaad allemaal vinden dat jullie 'mijn gedrag maar moeten ondergaan', dan hoor ik dat graag niet enkel maar van jou, beste dirk... als het het beste is voor het forum dat ik het aftrap, dan doe ik dat!Last edited by sunking; 29/06/2017, 14:14.
Comment
-
Kan ik begrijpen, en de beschuldiging is dan ook zwaar. Sorry, hiervoor. Maar volgens mij ben je er geen. Na het vorige gelezen te hebben! Je bent inschikkelijk, staat open voor onderbouwde communicatie, en je bent voor rede vatbaar.
Imho
Je denkwijze is meer dan ok!
Comment
-
BH haalde het voorbeeld van 35i en 35d naar boven omdat de één 9 en de ander 10jaar oud is en het leuk is voor de meesten om te weten hoe ze het op lange termijn doen . Er word dan altijd over egr en roetfilter gerept van een diesel waar ik nooit last mee heb gehad maar ik doe ook niet aan ecoruns en trap mijn wagens graag op hun staart . Velen denken dat een turbo naft over algemeen veel goedkoper is op vlak van betrouwbaarheid maar dat zijn ze niet . Een turbo naft heeft ook zo zijn problemen en een goede turbo diesel kan ook super betrouwbaar zijn dat is mijn punt.
Om effe terug te komen op de 35i . Hij kost niet alleen het dubbele aan brandstof verbruik maar lust ook graag een slok olie wat bmw turbo naften standaard doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk BerichtenZeg jongens, huurt een kamer hé
Zo lang ze het maar kunnen uitpraten hé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenBH haalde het voorbeeld van 35i en 35d naar boven omdat de één 9 en de ander 10jaar oud is en het leuk is voor de meesten om te weten hoe ze het op lange termijn doen . Er word dan altijd over egr en roetfilter gerept van een diesel waar ik nooit last mee heb gehad maar ik doe ook niet aan ecoruns en trap mijn wagens graag op hun staart . Velen denken dat een turbo naft over algemeen veel goedkoper is op vlak van betrouwbaarheid maar dat zijn ze niet . Een turbo naft heeft ook zo zijn problemen en een goede turbo diesel kan ook super betrouwbaar zijn dat is mijn punt.
Om effe terug te komen op de 35i . Hij kost niet alleen het dubbele aan brandstof verbruik maar lust ook graag een slok olie wat bmw turbo naften standaard doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
35i is gevoelsmatig wel een pak leuker (geluid, smeuigheid,..)
Comment
-
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk Berichten
Hun t8 stookt best wel nog wat litertjes hoor als de batterij plat is.
Ze voegen gewoon een elektrogedeelte toe aan hun benzine/diesel varianten en voila, de consument is groen
XC90 T8 volgens spritmonitor: er zit ene tussen die gemiddeld minder dan 2 liter verbruikt.. de rest zit tussen de 6,5 en 11 liter brandstof
Allemaal goed en wel als je weinig km en korte ritten doet, maar van zodra je buiten het bereik van je elektro gaat heb je wel dat extra gewicht mee te zeulen en was je eigenlijk beter af met een klassieke verbrander.Last edited by Tomski; 05/07/2017, 12:59.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
Comment