Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Je bent zelf verstandig genoeg om te oordelen over je eigen uitlatingen. Zonder een achterban te moeten raadplegen. En pionnen in te zetten. Is ook typisch.
Ik zie hier teveel mensen vertrekken, die het wel goed menen...
Ik heb niets tegen uw persoon, maar soms ga je er over.
We hadden dus een discussie over benzine vs diesel, betreffende de kostprijs (zo begint het meestal).
BH haalt er de betrouwbaarheid van de 35i bij. Deze is idd gekend voor allerlei problemen (bv. hogedruk brandstofpomp).
Ik repliceer door BH zijn 'stokpaardje', de N47 boven te halen, om aan te tonen dat niet enkel benzines worden geplaagd door problemen, en ik zeg dat dan nog met een ietwat sarcastische er bij.
Feitelijk hebben deze betrouwbaarheidsproblemen niets te maken met de brandstof, elk merk heeft zijn eigen toppers en floppers qua betrouwbaarheid, ongeacht de brandstof.
Jij reageert plots als gestoken door een wesp, alsof je je persoonlijk aangevallen voelt omdat je zelf een N47 hebt, en vindt dat ik een onruststoker ben.
Indien dit daadwerkelijk klopt, goed, waarom word ik dan niet terechtgewezen door de mods of gebannen (die eer is anderen al wel te beurt gevallen).
Ben ik soms fel in het verdedigen van mijn keuze? Ja dat wel. Ik vind nog steeds dat sommige benzinewagens uiteindelijk interessanter zijn dan hun diesel of zelfs hybride broertjes.
Val ik mensen persoonlijk aan? (typisch kenmerk van narcisten) -> ik vind van niet, ik zeg hier namelijk enkel iets over een motor.
Jij lijkt iemand te zijn die veel belang hecht aan een goed correct debat, getuige bv. ook je neurotische dwang topic, maar je lijkt ook zelf persoonlijk redelijk snel op je teen getrapt en je durft ook wel behoorlijk persoonlijk worden, zoals ik een narcist (eerste keer dat ik zoiets hoor), of bv je laatste uithaal naar Rx8, echt diplomatisch kan je die ook niet noemen.
Je geeft zelf aan dat betrouwbaarheidsproblemen niet relevant zijn aan het topic... wat ik beaam... en ook reageer...
Mijn reactie is direct en concreet, maar voor discutie vatbaar. Wat doe jij... het probleem terug naar mij schuiven...
Ik heb werkpunten, jij ook?
De moderatoren zijn er, als mensen het onderling niet kunnen uitpraten... Ik geef toe, ik reageer fel als ik zie dat steeds dezelfde mensen hetzelfde gedrag blijven vertonen.
Ik als mens, plaats niemand op de negeer lijst... gesprek, ga je het best aan...
Er is niets zo vervelend als niet aanvaard worden in een groep...
Als je me niet gelooft, ik wil hier positieve verandering zien.... in de positieve zin.
Er is hier veel kennis, ervaring, enz... en dat is ook de rede dat ik hier ben.
En blackhorse respecteer ik daar ook voor. Maar soms gaat hij er ook over. ..
zet u en black horse in 1 topic en je ziet welke reacties er volgen... Ping Pong
Hier onverschillig mee omgaan is de teloorgang van het forum!
Ben ik beter dan de rest? NEEN
Ik heb mijn werkpunten, en ik ben ook niet beter dan de rest, en ik ben soms ook wel eens fel maar ik probeer altijd op de bal te spelen en niet op de man (je mag gerust tegenvoorbeelden geven).
Maar jij beschuldigt mij van onruststoker en narcist te zijn, en geloof me ik weet wat narcisme is, ben er ook al mee in aanraking gekomen, maar je onderbouwing is gewoon erg mager, je kent mij niet eens. Als jullie inderdaad allemaal vinden dat jullie 'mijn gedrag maar moeten ondergaan', dan hoor ik dat graag niet enkel maar van jou, beste dirk... als het het beste is voor het forum dat ik het aftrap, dan doe ik dat!
Kan ik begrijpen, en de beschuldiging is dan ook zwaar. Sorry, hiervoor. Maar volgens mij ben je er geen. Na het vorige gelezen te hebben! Je bent inschikkelijk, staat open voor onderbouwde communicatie, en je bent voor rede vatbaar.
Imho
Je denkwijze is meer dan ok!
BH haalde het voorbeeld van 35i en 35d naar boven omdat de één 9 en de ander 10jaar oud is en het leuk is voor de meesten om te weten hoe ze het op lange termijn doen . Er word dan altijd over egr en roetfilter gerept van een diesel waar ik nooit last mee heb gehad maar ik doe ook niet aan ecoruns en trap mijn wagens graag op hun staart . Velen denken dat een turbo naft over algemeen veel goedkoper is op vlak van betrouwbaarheid maar dat zijn ze niet . Een turbo naft heeft ook zo zijn problemen en een goede turbo diesel kan ook super betrouwbaar zijn dat is mijn punt.
Om effe terug te komen op de 35i . Hij kost niet alleen het dubbele aan brandstof verbruik maar lust ook graag een slok olie wat bmw turbo naften standaard doen.
BH haalde het voorbeeld van 35i en 35d naar boven omdat de één 9 en de ander 10jaar oud is en het leuk is voor de meesten om te weten hoe ze het op lange termijn doen . Er word dan altijd over egr en roetfilter gerept van een diesel waar ik nooit last mee heb gehad maar ik doe ook niet aan ecoruns en trap mijn wagens graag op hun staart . Velen denken dat een turbo naft over algemeen veel goedkoper is op vlak van betrouwbaarheid maar dat zijn ze niet . Een turbo naft heeft ook zo zijn problemen en een goede turbo diesel kan ook super betrouwbaar zijn dat is mijn punt.
Om effe terug te komen op de 35i . Hij kost niet alleen het dubbele aan brandstof verbruik maar lust ook graag een slok olie wat bmw turbo naften standaard doen.
35i is gevoelsmatig wel een pak leuker (geluid, smeuigheid,..)
Je moet wel al een veel krachtigere benzine hebben om een diesel voor te blijven. Dat koppel maakt hem explosiever tussen de bochten door. En ik denk dat het verschil in verbruik wel eens erg groot zou kunnen zijn als je beetje door rijdt.
da's zo een misleidend artikel hé.. precies of ze gaan stoppen met auto's te maken die benzine/diesel zuipen
Hun t8 stookt best wel nog wat litertjes hoor als de batterij plat is.
Ze voegen gewoon een elektrogedeelte toe aan hun benzine/diesel varianten en voila, de consument is groen
XC90 T8 volgens spritmonitor: er zit ene tussen die gemiddeld minder dan 2 liter verbruikt.. de rest zit tussen de 6,5 en 11 liter brandstof
Allemaal goed en wel als je weinig km en korte ritten doet, maar van zodra je buiten het bereik van je elektro gaat heb je wel dat extra gewicht mee te zeulen en was je eigenlijk beter af met een klassieke verbrander.
Comment