Mededeling

Collapse
No announcement yet.

20-25000 km/jaar diesel of benzine

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
    Is ook van een soort van tanken he.
    Wat wil je nu ?

Comment

• Uw rijbereik heeft vooral te maken met de grote van uw brandstoftank….

Diesel en benzine / automaat:

Een diesel Audi A3, (50 L) heeft een veel kleiner rijbereik al een Alfa Giulietta benzine, (60 L) en een BMW 1 (52 L) en MB A (50) diesel scoren zowat gelijk.

Bij premium merken begint een normale brandstoftank, een dure optie te worden...

In de zomermaanden kan ik zo 900 /980 km defensief rijden, per tankbeurt, met de Giulietta TCT

Comment

• Een 5 serie met inductie hee (wel nog een hybride momenteel)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door miken Bekijk Berichten

mijn verontschuldigingen, ik bedoelde 250 km per dag
          lol, een wezenlijk verschil
          ik sta ook telkens muurvast op de Brusselse ring
          ik moet zulks niet het hele jaar doen en zit op iets van 21k per jaar
          na drie jaar zou ik terug verkopen en dan elektrisch of zo
          de restwaarde boezemt mij angst in
          tegelijk wil ik echt niet om de twee dagen tanken
          Op 3 jaar tijd met 21000 km op jaarbasis haal je het verschil van het minderverbruik van de diesel er niet meer uit hoor. Puur financieel gezien zal de benzine sowieso interessanter zijn. (Afhankelijk van model/motor specifiek natuurlijk.)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Op 3 jaar tijd met 21000 km op jaarbasis haal je het verschil van het minderverbruik van de diesel er niet meer uit hoor. Puur financieel gezien zal de benzine sowieso interessanter zijn. (Afhankelijk van model/motor specifiek natuurlijk.)
            Als men de vos niet vangen wil, kan men geen honden vinden !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Op welke berekening baseer jij je ?

Comment

• Laatste stap van het clique systeem start op 01/01/2018, na +/- 2 maand zal de prijs aan de pomp nagenoeg gelijk zijn (in de winter zal diesel iets duurder zijn, in de zomer benzine, door de wet van vraag/aanbod)

https://belgie.carbu.com//index.php/energie-systemen

Op zo’n 2 jaar en 4 maand zal het prijsverschil tussen diesel en benzine, zo’n 20 cent/L kleiner zijn.

Comment

• Waarom blijven we aanvaarden dat de accijnzen hoger zijn, dan bij diesel?
                  De pagina die u wil bereiken bestaat niet, of is verplaatst. Gebruik het menu om te vinden wat u zoekt. Ga naar de homepage. Of contacteer ons.

http://www.petrolfed.be/nl/petroleum...oleumproducten
                  Last edited by ; 16/08/2017, 16:37.

Comment

• Ik lig minder wakker van het prijsverschil. Ik lig wel wakker van de restwaarde en het rijbereik.

Comment

• Ik vraag mij iets wiskundig af.
                      21000 km per jaar: dat wil zeggen dat je maximum een 80-tal dagen kan hebben per jaar dat je 250 km aflegt; en dan zou je de andere dagen helemaal niet mogen rijden, wat vrij onwaarschijnlijk is. Klopt?
                      Wat kan je je dan eigenlijk zorgen maken over het te snel na elkaar moeten tanken?

Comment

• oh, ik werk vaak van thuis uit. De periodes waarin ik mij moet verplaatsen zijn wat opeen gepakt. Dan verlies ik ook nog eens uren op de Brusselse ring. Zo ben ik altijd afgemat wanneer ik terug thuis kom. Vandaar dat ik belang hecht aan weinig tanken. Door die Brusselse ring slaap ik soms maar vijf uur per nacht. Als ik een groot rijbereik heb, kan ik wat beter plannen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door miken Bekijk Berichten
                          Ik lig wel wakker van de restwaarde en het rijbereik.
                          Als je +/- 21000 km per jaar rijdt, maak je bij verkoop na 3 à 4 jaar altijd verlies. (Benzine en diesel)
                          Dit was in het verleden zo en dit zal in de toekomst zo zijn. Tenzij je telkens evenveel geluk hebt, als de lotto winnen, of zoals in sprookjes.

Particulieren kochten vorig jaar al, nog slechts 20% diesels.
                          Amper een op de vijf particulieren koopt nog een diesel. Slimme fiscaliteit zorgde voor die gedragswijziging. De bedrijfswagens volgen veel trager.

2e hands auto’s worden vooral door particulieren verkocht, dus zal uw auto eerder voor Oost Europa (buiten de EU) dienen. Want ook in Polen (enz.) moet men zich aan de uitstoot normen gaan houden (weliswaar met enkele jaren vertraging)

Geen enkele diesel is nog voordelig bij minder als 30000 km (kan je zelf toch ook uittellen)

In Nederland krijg je bij een lease diesel waar je minder als 45000 km/j me rijdt een contractuele boete. Omdat teveel auto's hun voorziene km's niet haalden (autoweek.nl)

Comment

• Ik moet met mijn golfje 1.0 tsi geregeld naar luik tegenwoordig. 260km heen en terug, verbruik op dat traject 5.2 liter gemiddeld (120km/h cruise control + de drukte rond brussel). Met mijn 50 liter tank lukt dat makkelijk 3 keer. (780 x 5,2 / 100 = 40,5 liter)

Comment

• Ik ben eerlijk gezegd niet altijd de meest zorgzame bestuurder naar snelheid toe. Ik ondervond zelf al dat ik zelfs neig in slaap te vallen als ik aan dezelfde snelheid blijf rijden. Is volkswagen de enige die tsi aanbiedt? Of bieden peugeot en volvo dat ook aan? Want ik keek op het gemiddeld verbruik van benzine versies van bv de peugeot 308 en de volvo v40 en kwam respectievelijk op 6,4l en 6,99l. Met de peugeot kwam dit met hun brandstoftank neer op 828 kilometer en de volvo op 887 kilometer. Ik vroeg mij wel af wat de impact van file zou zijn om die gemiddelde verbruikscijfers. Voor de dieselversies kwam dit trouwens neer op 1104 respectievelijk 1169 kilometer...

Comment

• Ik heb tijdens de vakantie een golf 1.2 tsi rode i, gereden met dsg. Op 1300km had ik een verbruik van 5,6l volgens boordcomputer. zelf uitgerekend kwam dit op 6,2l per 100 km. Het waren vooral langere ritten, aan constante snelheid. Tussen de 40 en 60 mph.

Comment

• tsi = turbo injectie, dat principe passen ze allemaal toe. Maar die van de VAG groep is voor zover ik weet wel de enige die echt een laag verbruik haalt in de praktijk.
                                  Als ik steviger doorrijd / minder op mijn verbruik let let ga ik meestal tegen de 6 liter (nog steeds 800 km per tankbeurt), maar ik weet zeker dat je met andere motoren bij dezelfde rijstijl rap 6,5 a 7 gaat verbruiken terwijl die 1.0 van VAG makkelijk rond of onder de 6 raakt (5,7 gemiddeld volgens spritmonitor.de).
                                  De 1.0 van Opel , Ford, .. hebben wat minder koppel en een hoger verbruik meestal in de praktijk.
                                  Die van honda (civic 1.0) is wel goed. Maar dat vind ik een lelijk model. Dus daarmee dat ik toch maar voor VAG gegaan zelf.
                                  Volvo doet niet echt aan downsizing, die leveren gewoon een 2 liter blok als instapper, dat 7 liter verbruikt.
                                  De 1.2 van peugeot is een aardige poging maar blijft toch ook idd rond de 6.5 hangen.
                                  Last edited by sunking; 16/08/2017, 21:40.

Comment

• Het zijn prachtige motoren, maar ik ondervond 1 nadeel...
                                    situatie, ik reed op een helling op reglementaire afstand achter een caravan... achter me ook op reglementaire afstand een camionet diesel.

Ik geef plank gas om voorbij te steken, ik kijk in de spiegel om het manoeuvre ui te voeren... waar is de camionette? Was al in mijn dode hoek... shit...

Doe je veel ardenneritten, en zeker met lading neem iets krachtiger...

Comment

• 1.0 heeft meer koppel dan 1.2 volgeladen bergop zal je de beperkingen nog wel voelen maar ik heb er geen last mee als ik er alleen mee rijd, ook bergop. Daarstraks nog vanuit de maasvallei in luik de A604 genomen richting luik luchthaven, klimmen om uit de maasvallei te geraken maar vanuit stilstand naar 120 (of rapper indien nodig) ging vlot.

Comment

• Die 1.0 motoren hebben die dan veel kracht? Trekken die snel op? Gaan die snel? Of zijn die op veel vlakken beperkt tov die 2.0 motor van peugeot/volvo?

Comment

• Definieer snel. 9,9 sec naar 100km/h en een top van 196 km/h kan je moeilijk echt snel noemen. Maar voor in het dagelijks verkeer is hij zeker vlot genoeg omdat je in de mid-range (2000-3500rpm) behoorlijk wat koppel hebt.
                                          Ga je dan vergelijken met de 2.0 van volvo, in de 122pk uitvoering gaat die niet merkbaar sneller zijn. De krachtigere versies (156pk) wel uiteraard.
                                          Je kan altijd eens testrit doen met de verschillende modellen/motorisaties die je overweegt.

Comment

Working...
                                          X