Mededeling

Collapse
No announcement yet.

20-25000 km/jaar diesel of benzine

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Haha tja Barie, k begin te twijfelen maar gaat die niet teveel peekaas hebben. 100 is al teveel om comfortabel te rijden zegt hij lol.

Comment

• Dat probleem kan altijd opgelost geworden door nog een cylinder weg te halen. uiteindelijk hebben cylinders en peekaas weinig praktisch nut, buiten het boosten van het ego van de eigenaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        Sunking, krijg hier juist de nieuwe Autogids op mijne schoot... Heb nog niet gelezen maar zal je zeker interesseren. Nl duel tussen de éénliters, nieuwe Civic tov de Golf.
        ik had een tijdje geleden al een test van autogids tegengekomen.. AutoGids 978 van 26/4/2017 , kon ik gratis downloaden. Is dat dezelfde? De civic komt er als winnaar uit, o.a. grotere koffer, betere verhouding prijs/uitrusting.. maar toch duurder in leasing uiteindelijk. en de looks..

Comment

• 3 cylinder all the way

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

ik had een tijdje geleden al een test van autogids tegengekomen.. AutoGids 978 van 26/4/2017 , kon ik gratis downloaden. Is dat dezelfde? De civic komt er als winnaar uit, o.a. grotere koffer, betere verhouding prijs/uitrusting.. maar toch duurder in leasing uiteindelijk. en de looks..
            Ik weet het niet. Heb ik nog niet gelezen. Zijn weekendje weg nu. Mijn vrouw heeft die vandaag voor mij gekocht. De looks van die civic is heel persoonlijk toch. Om hiervan nu de winnaar te laten afhangen. Vind de Golf mooier en tijdlozer eigenlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
              Dat probleem kan altijd opgelost geworden door nog een cylinder weg te halen. uiteindelijk hebben cylinders en peekaas weinig praktisch nut, buiten het boosten van het ego van de eigenaar.
              Dat heeft Fiat al gedaan met de twinair.
              Ik wacht nog steeds op de eerste auto met een 1 cylinder motor.
              2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Ik hou het toch nog een tijdje bij mijn Renault Megane GT met 4 cylinders.
                Tegen de tijd dat die aan vervanging toe gaat zijn zal het waarschijnlijk elektrisch worden.

En het verbruik zit ook goed, vandaag nog eens gaan tanken na een dikke 650 km en er 46,5 liter in gekregen.
                Verbruik zit dus iets boven de 7 liter.
                Dat met zo'n 20 à 25% van de tijd goed doorperen en voor de rest gewoon het verkeer volgen.
                Het moet dus zeker doenbaar zijn om aan die 6 liter verbruik op papier ook in realiteit te geraken.

Dat met een auto met 200 pk, terwijl met mijn diesel C4 het opgegeven gemiddeld verbruik (4,5 l) totaal niet halen was.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• We zijn nu al toch al off topic...

Bij het ver werwerken van ruwe olie hebben we: teer, stookolie, diesel, benzine, Kerosine, benzine en gassen.
                  Die we aanwenden als brandstof, als we de diesel niet meer zouden gebruiken als brandstof maar als afval aanzien. Dan moet de benzinerijder ea. daar toch de kost van betalen om het te verwerken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                    We zijn nu al toch al off topic...

Bij het ver werwerken van ruwe olie hebben we: teer, stookolie, diesel, benzine, Kerosine, benzine en gassen.
                    Die we aanwenden als brandstof, als we de diesel niet meer zouden gebruiken als brandstof maar als afval aanzien. Dan moet de benzinerijder ea. daar toch de kost van betalen om het te verwerken?

In Europa is er nu een tekort aan diesel, wat ze importeren uit de USA.

Diesel blijf je nodig hebben voor vrachtwagens, die blijken intussen minder NOx uit te stoten als de dieselauto’s…

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Quovadis, dus omdat ik een wat zwaardere wagen rij moet ik naar de psych. Nu kan ik je gerust stellen, ik heb niets te compenseren. Blijkbaar heb jij het erg moeilijk met bepaalde zaken. Je vergelijkt teveel denk ik. Gun gewoon ieder zijn pleziertje...
                      Het moeten niet altijd dezelfde zijn, die de draak steken hé…

Comment

• Ja dat is in feite ook waar... Als t om te lachen was is t geen probleem

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

In Europa is er nu een tekort aan diesel, wat ze importeren uit de USA.

Diesel blijf je nodig hebben voor vrachtwagens, die blijken intussen minder NOx uit te stoten als de dieselauto’s…

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
                          Dan kennen we nu ook de echte rede voor het promoten van benzine.

Comment

• Hoe zit het eigenlijk voor 2018? Gaat Diesel nu even duur worden dan Benzine? Gaan de taksen van een Diesel nu verder omhoog of niet?
                            Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                            www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten
                              Hoe zit het eigenlijk voor 2018? Gaat Diesel nu even duur worden dan Benzine? Gaan de taksen van een Diesel nu verder omhoog of niet?
                              Dat is in 11/2015 al beslist door de regering…

In 2016 en 2017 is de accijns op diesel geleidelijk verhoogd (op benzine verlaagd)

In 2018 zal op diesel de accijns geleidelijk stijgen met 0.0545197 cent (+21% btw)
                              Benzine zal geleidelijk dalen met 0.04865 Cent (+ 21% BTW)
                              Het verschil aan de pomp zal dus 0.1031697 + 21% BTW = 0.1248 Cent groter worden

Aan de pomp is het huidige verschil 0.097 Cent

Diesel aan de huidige prijzen zal dus 0.0278 Cent/ per liter, duurder worden als Benzine (= 2%)

(+/- 5 jaar geleden was benzine zelfs even +/- 20% duurder)

Comfort Energy is altijd dicht bij jou. Bestel je mazout snel en eenvoudig online of contacteer 1 van onze lokale vestigingen in jouw buurt.

Comment

In 2016 en 2017 is de accijns op diesel geleidelijk verhoogd (op benzine verlaagd)

In 2018 zal op diesel de accijns geleidelijk stijgen met 0.0545197 cent (+21% btw)
                                Het verschil aan de pomp zal dus 0.1031697 + 21% BTW = 0.1248 Cent groter worden

Diesel aan de huidige prijzen zal dus 0.0278 Cent/ per liter, duurder worden als Benzine (= 2%)

Comfort Energy is altijd dicht bij jou. Bestel je mazout snel en eenvoudig online of contacteer 1 van onze lokale vestigingen in jouw buurt.
                                Inderdaad, ik vond alleen artikels terug van in '15, verklaart veel.
                                En hoe zit het met de taksen op diesels, die ging men toch ook weer verhogen in 18? (Privé)
                                Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Volgens mij moet je die cent door euro veranderen diesel zal uiteindelijk ongeveer nog zo'n 6 a 7 cent per liter duurder worden, benzine zal dan iets goedkoper worden (maar waarschijnlijk minder dan wat ze ons in 2015 voorhielden want dat was op de berekening van het aantal verkochte benzine liters in 2015 en ik geloof dat dit ondertussen gestegen is waardoor ze minder korting zullen geven...)

Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Zuinige Diesel: 18 L/100 km

VS

Gulzige Benzine: 8.4L /100 km

Comment

• Die gast in de Cayenne heeft wel oneindig veel keer meer fun gehad. Maar een Cayenne benzine zou nog leuker zijn, da's waar.
                                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Belachelijk hoog verbruik voor de Clio volgens mij. Volgende keer een Rolls vergelijken met een 1.5 dCi

Comment

Zuinige Diesel: 18 L/100 km

VS

Gulzige Benzine: 8.4L /100 km

Wat is nu het punt? Dat je aan hogere snelheden meer verbruikt? Of dat die Clio eigenlijk te veel verbruikt heeft? Mijnen 1.4 turbo nafte verbruikt op de Duitse Autobahn ook dik 14l. En in stadsverkeer/secundaire wegen constant in sport en regelmatig eens goed doortrekken verbruikt die minder dan die Clio. Dus ik vraag mij echt af hoe die zo'n verbruik voor mekaar heeft gekregen
                                          ..
                                          2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Working...
                                          X