Mededeling

Collapse
No announcement yet.

20-25000 km/jaar diesel of benzine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
    Zonder op lange tenen te willen trappen….

    Renault moet gewoon zijn achterstand in benzinemotoren inhalen

    Alfa (2011) en VW (in 2013 na 8 jaar sukkelen) hebben een 1.4 i met 250 NM koppel, dan moet een 1.6 i minstens 300 NM-koppel hebben, zoals de Opel 1.6 i (2016)

    Renault haalt slechts 260 NM (Espace) 280 NM (Megane)…

    Idem voor de benzine turbo’s, van Peugeot, BMW, Volvo, MB
    • Hun recente 1.2 i THP heeft 230 NM koppel, de museum 16 i THP heeft slechts 240 NM !!!!!
    • BMW 1.5 i heeft ook slechts 220 NM (een 3 cilinder 1.5 i moet minstens 290 NM te halen)
    • Volvo zowel de 1.5 i als de 2.0 i hebben slechts 220 NM
    • MB 1.6 i met 200 NM (slechts 250 NM voor de 156 pk versie)
    • Renault haalt uit een 1.2 i slechts 205 NM (Peugeot 230 Nm)
    Je kan alle motoren niet zomaar over dezelfde kam scheren….vroeger trouwens ook al niet….een 2.0 D is ook niet bij elk merk hetzelfde
    Die "museum 1.6 THP" van Peugeot heeft wel meerdere versies he.
    De 155 pk heeft idd 240 NM
    In de RCZ:
    De 200 pk met 275 NM
    En de 270 met zelfs 330 NM
    In de 308:
    De 205 pk met 285 NM
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis

      Elke motor zal allicht een beetje andere PK en NM presteren t.o.v. de gemiddelde fabriekswaarde

      Maar wie ijkt de testbanken van de firma’s die (illegale) auto tuning uitvoeren denk je ??

      Waarschijnlijk doen ze dit zelf, niet ??


      Bovendien is het voor een verkoper altijd handig als je van: 270 NM naar 300 NM kan laten zien i.p.v. 220 NM naar slechts 250 NM….


      Wijkt wel serieus af van gemiddelden. Trouwens voor de Volvo is het bevestigd door een rototest. Dat zijn exacte waarden en kan je geen schommelingen hebben als op een testbank in principe. Wel is geen enkele motor gelijk.
      Trouwens bij Alfa net hetzelfde...

      Het is zeker niet dat het bij elke wagen afwijkt. Wat ik gewoon wil zeggen is staar u niet blind op fabriekswaarden.
      Dit gaat zo over vermogen, koppel, verbruik en sprintcijfertjes.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
        De Espace weegt maar 200 kg meer dan de Megane, dat is dus niet zoveel.
        De stroomlijn van de Espace is ook al heel goed (schuine lijn van de motorkap en voorruit, niet recht zoals bij sommige "busjes")

        Mensen die gewoon zijn met een diesel te rijden hebben inderdaad graag meer koppel, maar of dat daarom voor de Espace op zich een noodzaak is betwijfel ik.
        De oude Espace met 2.0 benzinemotor had trouwens maar 10 nm koppel meer als de nieuwe 1.6.
        Als ze de 1.6 van de Espace evenveel koppel geven hadden als de Megane, dan had die 10 nm koppel meer gehad als de oude 2.0.
        Klopt wel, ik ben een dieselrijder. Echter, het karakter van de 1,6 benzinemotor past niet echt bij de Espace. Ik denk dat er toch meerdere klachten gekomen zijn vermits men nu zo snel al die 1.6 afvoert (bij Espace) en vervangt door een krachtigere, maar vooral koppelrijkere 1.8 motor. Die zou ik heel graag testrijden
        Komt er nog bij dat de mijne een vervelende schok gaf wanneer het max koppel (2400 toeren dacht ik) vrijkwam. Dit werd afgedaan als een fabriekseigenschap. Ik vond het echt wel jammer, want Espace blijft een toffe auto.

        Comment


        • Zever he, want anders zou de mijne dat ook hebben. Ik ben supercontent van mijn 1.6 in mijn Espace, zou em direct opnieuw kopen moest ik de keuze hebben.
          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

          Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
            Zever he, want anders zou de mijne dat ook hebben. Ik ben supercontent van mijn 1.6 in mijn Espace, zou em direct opnieuw kopen moest ik de keuze hebben.
            Ik vond da ook niet normaal... Maar kunt er weinig tegen doen he.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

              Ik vond da ook niet normaal... Maar kunt er weinig tegen doen he.
              blijven zagen tot je een nieuwe kreeg.
              2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

              Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

              Comment


              • DHL en kleine motoren, gewoon geen goed huwelijk.
                Da's gelijk wanneer ik achter een windows pc ga zitten, dan begint dat
                spel ook gelijk te flippen.

                Comment


                • 't moet zoiets zijn...

                  zal tussen zijn 2 oren zitten.

                  Ik kan gewoon niet anders zeggen dan dat mijn "zestieng'ondertjen" een héél aangename krachtbron is. Ok, hij kan soms wat hevig uit de hoek komen als ik plankgas geven, dat de wielen het vermogen niet aan de grond krijgen en niet goed weten waar naar toe te sturen. Maar het is dan ook geen auto om ziets mee te doen. Als hij moet inhalen en ik plank even dan schakelt ie idd 1-2-3 verzetten terug maar da's de aard van het beestje. En ik krijg op dat moment nergens een schok of iets dergelijk te verwerken. Het is ook niet dat ie staat te revven gelijk zot (behalve in sportmodus, dan trekt ie tot tegen het rood). In de comfortmodus waar ik 99% van de tijd in sta, schakelt ie gewoon weer vlot op tot ie weer in z'n 7 staat. En dat in alle goed geïsoleerde stilte

                  Voor de rest kan je de versnellingsbak goed sturen met je rechtervoet dat je vlot mee kan met de rest van het verkeer zonder dat de bak gaat terugschakelen.
                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                  Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                  Comment


                  • en dat voor 200 euro rijtaks
                    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                    Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                    Comment


                    • en zuinig is ie ook zeker

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                        en zuinig is ie ook zeker
                        nee, want ik doe alleen korte ritten nog de laatste tijd

                        ik zit rond de 9,5 liter. Efkes boven de 10 gezeten maar dat was door de E10 95. Nu op 98 weer goed gezakt.
                        Zaterdag naar Auchan in frankrijk geweest en gemiddeld verbruik van 7,5 tegen 130
                        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                        Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                        Comment


                        • Wel benieuwd wat 'm gaat doen qua verbruik met anderhalve ton caravan erachter

                          snelheid is dan wel maar max 90, dus vermoed dat het nog zal meevallen.
                          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                          Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                          Comment


                          • Wat hier niet opgemerkt wordt, de koppelwaarden zijn niet de piekwaarden...
                            De merken geven bv 220 Nm op maar hebben een tijdelijke boost tot 250Nm. En andere merken geven dan weer die boost waarde mee.

                            Comment


                            • weet je welke merken? zou de mijne wel eens de rollenbank willen zetten, zien of er 200 nm of nog meer dan dat uitkomt.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                weet je welke merken? zou de mijne wel eens de rollenbank willen zetten, zien of er 200 nm of nog meer dan dat uitkomt.
                                Ja, maar dan op een betrouwbare: VAB of zo, want in die tjoeningpipo's heb ik toch niet veel vertrouwen zenne.
                                Bijkomend: wat ben je er eigenlijk mee?

                                Comment


                                • Max koppel geeft ook niet zoveel informatie. Op hoeveel toeren wordt dit behaald? Hoe steil is de curve? Of anders gezegd, hoe breed is de range van het toerental waarin er een "hoog koppel" vrijgegeven word?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                    weet je welke merken? zou de mijne wel eens de rollenbank willen zetten, zien of er 200 nm of nog meer dan dat uitkomt.


                                    220 Nm van 1250 tot 4250 tpm
                                    An overboost feature temporarily bumps that to 169 lb.-ft. (230 Nm) on demand. As a result, it can launch the ’15 Mini Cooper from rest to 60 mph (97 km/h) in 7.3 seconds, 1.1 seconds quicker than the previous Mini.
                                    zoek jij die van de 1.0 tsi op ?
                                    Last edited by ; 18/09/2017, 18:16.

                                    Comment


                                    • Ford 1.0 3 cilinder



                                      Comment


                                      • Vw tsi 1.0

                                        Fast Facts: VW Polo 1.0 TSI R-line

                                        Engine: 999cc three-cylinder turbo
                                        Power: 81kW at 5000rpm
                                        Torque: 200Nm at 2000rpm
                                        Transmission: Seven-speed DSG
                                        0-100km/h: 9.3 seconds (claimed)
                                        Top speed: 197km/h (claimed)
                                        Fuel: 8.6l/100km (achieved)
                                        CO2: 102g/km
                                        Price: From R290200

                                        Comment


                                        • Voor zover ik weet heeft de 1.0 tsi geen boost.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X