Oorspronkelijk geplaatst door timothy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
20-25000 km/jaar diesel of benzine
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenToch grappig hoe nu gepraat wordt over een auto met slechts 110 pk. Dat die wagen dan wel de vloer aanveegt met de oer-GTI, of met een Saxo VTS, daar kijken we niet naar.
Alles moet 180 pk of meer hebben, en de meesten gebruiken dat vermogen nooit.
Mijn computer was in die jaren ook de snelste...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenWaarom volhouden dat een kleine motor beter rijdt dan een grotere ? Een grotere met goed wat vermogen is toch vele leuker dan een driecylinder ? Da's altijd zo geweest en zal niet veranderen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
Wij zijn een uitstervend ras DHL
Maar volgens mij wil men liever niet de volle pot betalen. Iets wat ik wel best kan begrijpen. Ik weet niet of ik altijd een drieliter zal blijven rijden. Met die hybrides tegenwoordig kan een 2000 cc bijgestaan door een electromotor misschien ook erg leuk zijn.
Maar men mag niet zeggen dat een kleine motor beter rijdt, da's verkeerd. Een kleine motor kan goed rijden, daarmee ben ik ook akkoord.
Als ik niet naar geld zou moeten kijken reed ik zwaarder, ma ja... ergens ligt een grens hee
Comment
-
Ik was ook altijd fan van atmosferische motoren... weet je waarom? Omdat ik nog nooit met moderne benzine turboblokken had gereden. Mij zul je niet meer in een atmosferische wagen vinden tenzij iets speciaals. Met iets speciaal doel ik niet op een GT86 ofzo want dat voelt ook niet lekker aan. Als ik de mazda van ons ma neem denk ik altijd dat daar maar den helft van zen 163pk inzit. Zelfs de 2.5 voelt niet lekker aan (voor de rest zeer knappe wagen trouwens).
Ik heb ook wel twee diesels gehad afgelopen 5 jaar voor ik terug benzine ben gaan rijden.
Het is gewoon een feit dat je na een deftige koppelrijke diesel niet in een atmonaft kan rijden van de laatste 10jaar. Tenzij je over autos spreekt met veel vermogen uiteraard maar heb het over gewone betaalbare wagens.Last edited by SteakFriet; 20/09/2017, 20:28.
Comment
-
Beter rijden heb ik nooit gezegd, een 2.0 diesel zal beter rijden dan een 1.0 naft, maar klaarblijkelijk is een 1.6 tdi niet in staat om een goedkopere 1.0 met minder koppel te evenaren. http://www.zeperfs.com/duel6774-5421.htm
ps hernemingen in 4 en 5 niet naar kijken want 1.0 heeft 6-bak i.t.t. de 1.6 tdiLast edited by sunking; 20/09/2017, 20:30.
Comment
-
De vw 1.6 TDI sucks, lager dan 2000cc benzine....
zo ook bij bmw...
Maar niet iedereen heeft het over deze discutie, jij valt er ALTIJD op terug... bij IEDERE discutie.
Bijngrotere cilinderinhoud, een ander verhaal en ander gewicht enz...
Comment
-
En hier verschiet ik zelf van:
Maar het voelt wel zo aan...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
Ik denk het niet eigenlijk... als ze niet naar de prijs zouden kijken zou de keuze anders zijn denk ik ?
Maar volgens mij wil men liever niet de volle pot betalen. Iets wat ik wel best kan begrijpen. Ik weet niet of ik altijd een drieliter zal blijven rijden. Met die hybrides tegenwoordig kan een 2000 cc bijgestaan door een electromotor misschien ook erg leuk zijn.
Maar men mag niet zeggen dat een kleine motor beter rijdt, da's verkeerd. Een kleine motor kan goed rijden, daarmee ben ik ook akkoord.
Als ik niet naar geld zou moeten kijken reed ik zwaarder, ma ja... ergens ligt een grens hee
Echte instapmodellen maakt men trouwens niet meer in de meeste gevallen. Een Golf III kon je kopen met 60 pk. De meeste diesels hadden 65-75 pk vroeger. De eerste TDI met 90 pk werd een raket genoemd, en no way dat die het 200.000 km zou volhouden met zo'n absurd vermogen.
Ik wéét wat je bedoeld hoor, DHL. De Britten hebben er een woord voor: waftability. De smoothness waarmee je tot een bepaalde prestatie komt. Maar ook een zescilinder is een compromis, een V12 is nog zachter. Ik heb ook 5 jaar zescilinder gereden, en de meerprijs is het me niet waard. De toegevoegde waarde is klein, subjectief (mij kan het bijvoorbeeld geen fluit schelen) én niet waarneembaar in cijfers. Technologie heeft er voor gezorgd dat we met die 1.0 TSI, of gelijk welke moderne turbomotor, prestaties kunnen neerzetten die je 15 jaar geleden onmogelijk achtte uit een bepaalde cilinderinhoud. En ze evenaren die dikke blokken voor 98%, aan een kostprijs (taks, verbruik,...) die 50 of 60% is.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Maar dienen Abarth is ook al geen autooke met weinig vermogen hee Da's ook een plezierwagentje.
Wat je daar zegt over die waftability klopt volledig. Het woord kende ik niet, maar je beschrijving is wat ik voel. Een zescylinder is ook een compromis, juist,... er is altijd baas boven baas.
Ik zie eerder het nieuwe rijplezier komen uit de hoek van traditionele motor plus electr motor of electr alleen. Want in feite heeft een electr motor alles wat we willen: stilte, koppel, vermogen, lage gebruikskost, goed voor het milieu,...
T is toch boeiend al die verschillende meningen
Comment
-
Akkoord. Maar een full elektro mag je vanaf de eerste meter aftrappen'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Het is inderdaad heel boeiend. Iedereen heeft ook een eigen visie en voorkeur. Ik kan er alleen niet tegen dat men iemands keuze volledig afbreekt (plots ben je geen autoliefhebber meer omdat je toegeeft graag met instapmodellen te rijden).
Niet dat jij dat doet he, versta me niet verkeerd!
Elektro rijdt inderdaad heel leuk. Alle koppel meteen beschikbaar zonder lawaai. Heel bruikbaar voor dagelijkse ritten. Indien de elektrische Fiat 500 er komt in Europa, weet ik het wel.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenDenk dat de verbrandingsmotor ook zonder electromotor niet op temp zou komen. Misschien kunnen ze door de aanwezigheid van een batterij de koelvloeistof al opwarmen voor vertrek ?
ik zou elektrisch overwegen als er een auto is, die minimaal 200km kan in de winter. Zonder de verwarming, af te moeten zetten. En maximaal €45000 nieuw.
Volgens mij alleen de tesla 3, momenteel.
Comment
-
Geen idee, maar het koelwater in mijn Tipo is absurd snel warm (olie duurt langer, veel langer). Ik spreek over 1 km met huidige temperaturen en 200 meter als het 30 graden is buiten. Kan niet anders of er zit een elektrische weerstand in het reservoir. Wel zo handig in de winter, na 2 km bij vriesweer al heel warme lucht in het interieur.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenGeen idee, maar het koelwater in mijn Tipo is absurd snel warm (olie duurt langer, veel langer). Ik spreek over 1 km met huidige temperaturen en 200 meter als het 30 graden is buiten. Kan niet anders of er zit een elektrische weerstand in het reservoir. Wel zo handig in de winter, na 2 km bij vriesweer al heel warme lucht in het interieur.
Het kan wel elektrische interieurverwarming zijn... warmt de lucht op, niet het water.
Comment
-
Waarom duurt het dan bij mijn 500 langer, zelfs sedert nieuw?
Pas op, nog altijd sneller dan bij een diesel wel.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
Comment