Mededeling

Collapse
No announcement yet.

20-25000 km/jaar diesel of benzine

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wacht binnen een jaar of twee, drie wanneer voldoende mensen naar een moderne benzine overstapten en ze in Brussel doorhebben dat die eigenlijk vervuilender zijn dan een Euronorm 5 diesel. Dan zal die hype ook snel keren . Ze hebben dat in feite nu al door, maar wachten uiteraard het 'gepaste' moment af om toe te slaan

Je vraagt je af waarmee ze bezig zijn. Voldoende extra taksen om schone lucht uit het buitenland aan te kopen ? En de massa volgt blindelings...

Comment

• Vanaf volgend jaar is een partikelfilter verplicht bij benzinewagens, dus dat probleem wordt alvast opgelost.
      Die filters zijn niet duur en zouden niet snel verstopt raken i.t.t. de dieselfilters.
      Ben benieuwd of ze kunnen nageplaatst worden...
      Tja en wat betreft de toekomstige regelgeving, de belgische regels worden ingefluisterd door europa en de europese regels worden ingefluisterd door de duitse autolobby. Enkel door dieselgate is plots de bal aan het rollen gegaan waardoor diesel er nu sneller uit gaat dan dat de duitsers zouden willen. Zolang de duitsers geen deftig aanbod van volledig elektrische wagen hebben, zal m'n driepitter nog wel doorpruttelen zonder kapot belast te worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
        En wat voorzie je nu, allesweter?
        Het enige dat ik weet, is dat ik nog weinig weet en niet slim ben…

Maar zelfs dat, weten de meeste mensen, niet van zichzelf…

Verder kan je in ons kleine België, makkelijk de toekomst voorspellen, door de buitenlandse media te volgen…. en denkt de rest dat je een allesweter bent

Comment

• Hoe meer ik weet, hoe dommer ik me voel...

Als het regent in de states, druppelt het in Europa...

Buitenlandse media, schrijft wat de binnenlandse media naar buiten laat sijpelen, en wat anderen dan weer als waarheid gaan aanzien... Media is een belangrijke tool in de politiek, want mensen nemen het als waarheid..
          Zeker wat anderen van ons denken... allemaal 1 pot nat en dat weet jij ook...

De media bespeelt ons zeer goed.... al dan niet in opdracht van belangengroepen...
          Last edited by ; 22/10/2017, 12:17.

Comment

• gelukkig is er nog dit forum, waar vrije meningsuiting de norm is en de wijsheid van de leden zegeviert, en we elkaar met zéér veel respect behandelen.

Comment

• Goh da's gelijk vroeger.... toen zeiden de mensen 't is waar, want het staat in de gazet. Nu zeggen ze dat ook, want 't staat op tinternet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                Hoe meer ik weet, hoe dommer ik me voel...

De media bespeelt ons zeer goed.... al dan niet in opdracht van belangengroepen...
                Dat is dus eigenlijk een goed teken voor u, want je bent dus geen onwetende meer…
                .
                Toen Darwin de evolutietheorie ontdekte, durfde hij dit eerst ook niet publiceren, want hij begreep dat 99% van de mensen hem niet zou geloven… en hij riskeerde de gevangenis…
                • Intussen mag +/- 40% van de mensen in de wereld dit nog altijd niet weten of zeggen van hun machthebbers…
                • idem op dit forum trouwens, als je iets negatief zeg over diesels, véél pk’s of zeepkisten…
                De kunst met de media is, tussen de bomen het bos te zien…en dus niet 1 krant of zender te volgen, maar ook eens naar de ketters en idioten luisteren…

Comment

• Ik heb onlangs de discussie nog es gevoerd met een maat die op punt staat van een Grandtour mégane te kopen. Die twijfelt ook tussen de diesel en benzine versie.
                  Hij twijfelt voor de meerprijs voor de dci 130 tov de 130 pk benzine (bijna 4000 euro prijsverschil)

Maar hij vond persoonlijk de diesel beter rijden, is natuurlijk een 1600 met een pak meer koppel dan de 1.2 tce

Maar toch, 4000 euro, als je spritmonitor mag geloven moet je bij 15000km per jaar meer dan 10 jaar met die kar kachelen voor je het prijsverschil eruit haalt. Enkel in brandstof hé.. dan spreken we nog niet over de duurdere taks. Op die 10 jaar tijd mag je 2000 euro extra rekenen aan rijtaks & biv voor dat dieseltje.
                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                    Ik heb onlangs de discussie nog es gevoerd met een maat die op punt staat van een Grandtour mégane te kopen. Die twijfelt ook tussen de diesel en benzine versie.
                    Hij twijfelt voor de meerprijs voor de dci 130 tov de 130 pk benzine (bijna 4000 euro prijsverschil)

Maar hij vond persoonlijk de diesel beter rijden, is natuurlijk een 1600 met een pak meer koppel dan de 1.2 tce

Maar toch, 4000 euro, als je spritmonitor mag geloven moet je bij 15000km per jaar meer dan 10 jaar met die kar kachelen voor je het prijsverschil eruit haalt. Enkel in brandstof hé.. dan spreken we nog niet over de duurdere taks. Op die 10 jaar tijd mag je 2000 euro extra rekenen aan rijtaks & biv voor dat dieseltje.
                    De meeste mensen zijn ondertussen gewoon met een (turbo)diesel te rijden. Ik zie hetzelfde bij mijn kinderen (jonge chauffeurs).
                    Ze zijn het gewoon om te schakelen bij relatief lage toeren, en door de turbo trekt dat wel.

En dan krijg je een benzine onder je gat. Als je dan met zo'n 1.2 ook gaat schakelen bij 2500t, dan gaat dat natuurlijk van geen kanten vooruit. Ik moet ze dan ook leren om verder door te trekken als ze bergop gaan, of deftig willen optrekken.

Mijn remedie: automaat kopen, en laat die motor en versnellingsbak maar kiezen. Power nodig: floor it.

Ik begin langzaamaan mijn buik vol te krijgen van diesel. Maakt meer lawaai, en stinkt bij het tanken.
                    Maar met 45k per jaar geraak ik er nog niet van af.

Comment

• Tis dat, iedereen is die duw onder zen gat gewoon van de diesel. Dus men DENKT dat de diesel vlotter is, terwijl vaak de benzine zeker even vlot is, maar dan zonder dat je het persé zo hard merkt.

Als je het zo bekijkt is de benzine dus eigenlijk comfortabeler omdat je even snel, maar zonder duwtjes in de rug, op snelheid bent. Het verloopt wat geleidelijker.

Comment

• Maar minder drama...

ik heb vroeger een TDI golf gehad met een "wooow, duw in de rug"
                        en die 110pk dieselstoof leek sneller dan mijn 218pk sterke BMW 3 atmo benzine

Comment

Maar minder drama...

ik heb vroeger een TDI golf gehad met een "wooow, duw in de rug"
                          en die 110pk dieselstoof leek sneller dan mijn 218pk sterke BMW 3 atmo benzine
                          Exact wat ik bedoel.

Comment

• en dat terwijl die golf 0-100 in 11 seconden deed, en die 3 het in 7

Comment

• die 1.2 tce klinkt wel lekker :o Ik zou het wel weten! zeker omdat ie manueel gaat kopen.

Comment

• Die zou ook beter wat meer aandacht voor de baan hebben i.p.v. op dat scherm te zitten tokkelen. Je hoort trouwens regelmatig die rijstrook-verwittiging.

Comment

• Ik hoor enkel in het laatste stukje (vanaf 4:10 ongeveer) enkele keren die rijstrook-verwittiging.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• irritant pinkergeluid

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
                                      irritant pinkergeluid
                                      dat kan je heel stilzetten. was ook het eerste waar ik me aan ergerde in mijn Espace.

Comment

dat kan je heel stilzetten. was ook het eerste waar ik me aan ergerde in mijn Espace.
                                        Heb je de lane assist aan staan bij jou ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL

Heb je de lane assist aan staan bij jou ?
                                          Nee. Staat af.

Comment

Working...
                                          X