Mededeling

Collapse
No announcement yet.

A-klasse of Volvo V40?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Zuipen doet mijn A180d ook, bijna 6 liter gemiddeld en in realiteit 0,7 meer dan de boordcomputer aangeeft.

Comment

Amai wat een ramp 6liter verbruik.

Comment

die 6 liter, daar gaat een A3 met 1.0 benzinemotor onder. Met betere prestaties dan de A180d.

Comment

jaja, maar je moet 1 op 1 kunnen vergelijken, uwe voet en welk patroon je rijdt zegt meer dan : mijn 180d zuipt 6 liter

Comment

Met mijn A3 reed ik harder door en die verbruikte 5,5 liter, op de boordcomputer én in realiteit. De boordcomputer in de A-klasse zit er serieus naast.

Comment

sprit zegt 5.2 voor de volvo, 5.3 voor de a en 5.5 voor de a3

wat niet wil zeggen hetgeen jij zegt niet klopt, kan goed zijn dat mercedesmannen en vrouwen rustiger rijden dan audivolk
              Last edited by bobo; 15/02/2017, 17:08.

Comment

De A heeft wel 17" velgen met 225 banden, en het is geen blue efficiency. Maar bon, de A3 had ook R17/225 banden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                  Amai wat een ramp 6liter verbruik.
                  :-)

Comment

6L voor een diesel noem ik nog niet overdreven hoor, in mijn post ging het over een benzine trouwens en daar kwam ik uit aan een goede 12l benzine ongeveer met geen absurde rijstijl. Nu ja, in de US kostte mij dat ook maar 15$ ofzo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gunter
                      Zuipen doet mijn A180d ook, bijna 6 liter gemiddeld en in realiteit 0,7 meer dan de boordcomputer aangeeft.
                      Mijn C break met dezelfde motor (die nog niet volledig ingereden is) doet het beter...

Met de V40 D2 zat ik aan 5,3 liter
                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

bc of reeel

Comment

Jongens toch word hier nog gereden of doet iedereen aan eco runs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                            bc of reeel
                            BC staat nu op 6,0 l.
                            Spritmonitor is aan het zakken, met een gemiddeld verbruik onder de 6 over de drie laatste tankbeurten.

Comment

ecoruns zeker ?

Comment

Ecoruns : No way.
                                Gewoon vlot met het verkeer mee, weliswaar met inachtname van de snelheidslimieten (met marge).
                                Regelmatig een pak file voor de kiezen, en ook dagelijks in de spits op de baan (afremmen en terug snelheid maken).
                                Daarnet terug gekomen van Brussel-Centrum, vertrokken om half vijf aan parking 2Portes, file om Brussel uit te kruipen, dan accordeonverkeer tot in Ternat, zeer druk tot in Erpe-Mere, daar mijn collega gaan uitschudden, vanaf Wetteren was het weer stop/start en rond Gent zat het weeeal vast (voetbal?).
                                Gemiddelde snelheid tot daar : 32 km/h . Gemiddeld verbruik: 6 liter.
                                En dan richting Kortrijk, ook heel druk, veel middenvaksrijders en inhalende trucks, maar 't ging redelijk vooruit, rond de 130. Thuisgekomen met een verbruik van 5,7 liter gemiddeld.
                                Deze morgen, de omgekeerde richting, met aangekondigde file in Aalst, en dus vanaf daar binnendoor gedoken: 5,2 liter.

Comment

Ik vind de v40 nog steeds een knappe wagen. Redelijk comfortabel ook naar mijn mening en ik ben 1m90.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                    Jongens toch word hier nog gereden of doet iedereen aan eco runs.
                                    Ik zit op gemiddeld 8 - 8,5 met m'n diesel, maak ik je nu trots?

Comment

Working...
                                    X