Mededeling

Collapse
No announcement yet.

A-klasse of Volvo V40?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • A-klasse of Volvo V40?

    Ik ga binnenkort een nieuwe auto kopen en ben al maanden aan het twijfelen tussen een V40 en een A-klasse... deze maand zou ik graag de knoop doorhakken. Ben zelf geen grote autokenner, dus zou ik graag de mening kennen van mensen die er iets meer vanaf weten en (liefst ook) objectief zijn ;-)


    Twijfel dus tussen de V40 (T2, 122pk) en de A-klasse (A180, 122pk).

    Qua uiterlijk vind ik ze beiden erg mooi, maar heb toch een voorkeur voor de A-klasse. Ik hecht wel veel belang aan het comfort. Had gelezen dat de vorige A-klasse véél te hard geveerd was, maar dat dit nu bij het nieuwe model (facelift) zou zijn opgelost. Klopt dit? Rijdt de A-klasse nu even comfortabel als een V40, of is er toch nog een verschil? Zou de wagen ook nemen met 16 inch velgen (wat het comfort ten goede zou komen).

    Enfin, welke zouden jullie nemen en waarom?



  • #2
    rijden en vergelijken mikey, stom antwoord maar niemand kan voor jou die keuze maken

    Comment


    • #3
      Ik heb deze zomer de Volvo een goede week als vervangwagen gehad, en er tijdens die week een 1000 km mee gereden.
      Stond op 16", D2 als motor.
      Was zeker niet oncomfortabel, integendeel, maar niet het hoog geprezen Volvo-comfort.
      Stoelen zijn goed, beter dan bv de standaardstoelen van een 1-reeks of Golf.
      Afwerking en sfeer van het interieur staat niet op het punt van de Mercedes of Golf.
      Een week of twee geleden heb ik dan een dag met een bijna nieuwe (CL)A gereden, in AMG-uitvoering (dus met laagprofielers op 17"), met de comfortstoelen.
      Comfort liet ook hier niet te wensen over: zetel was heel goed instelbaar. Rit was hard, maar niet oncomfortabel hard.
      Op 16" met standaard vering moet dit goed te doen zijn.
      En zoals gezegd: meer fan van de Mercedes setup van het dashboard dan die van de Volvo.
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

      Comment


      • #4
        Ik dacht dat dit bij de A-klasse enkel opgelost was als je het adaptief onderstel als (dure) optie nam.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
          Ik dacht dat dit bij de A-klasse enkel opgelost was als je het adaptief onderstel als (dure) optie nam.
          Dat is dus wat ik graag zou weten... Verkopers doen er nogal vaag over. In de brochure staat wel bij standaarduitrusting 'comfortchassis'. Daarnaast heb je idd nog een optie 'verlaagd comfortchassis'... Het is wat verwarrend allemaal.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Mikey Bekijk Berichten

            Dat is dus wat ik graag zou weten... Verkopers doen er nogal vaag over. In de brochure staat wel bij standaarduitrusting 'comfortchassis'. Daarnaast heb je idd nog een optie 'verlaagd comfortchassis'... Het is wat verwarrend allemaal.
            Ik dacht dat ge dees nodig had :
            Chassis met adaptieve verstelbare demping 1.258 Euro
            Edit: Jup, http://www.autogids.be/autotests/eer...asse-2016.html
            Last edited by Phate; 12/02/2017, 02:04.

            Comment


            • #7
              Van welke kanten ben je, @Mikey?
              Indien niet al te ver van Waregem : maak eens een afspraak met An Noëz van garage Ghistelinck.
              Die dame heeft een ongelooflijke productkennis, en zal je met alle plezier helpen.
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

              Comment


              • #8
                Ik zou de A klasse prefereren
                sigpic

                www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

                Comment


                • #9
                  Een station met een hatch vergelijken .

                  Comment


                  • #10
                    Een facelift A-klasse rijdt nog altijd vrij hard en heeft matige zetels. Die kuipzetels zien er vet uit maar bieden niet zoveel steun, en de kopsteun is niet regelbaar. Comfortabel is het laatste woord dat ik zou gebruiken om een A-klasse te omschrijven.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                      Een station met een hatch vergelijken .
                      Ben nu niet zeker of ge aan't trollen zijt of nog een decennia achter zit op vlak van de V40...

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                        Een facelift A-klasse rijdt nog altijd vrij hard en heeft matige zetels. Die kuipzetels zien er vet uit maar bieden niet zoveel steun, en de kopsteun is niet regelbaar. Comfortabel is het laatste woord dat ik zou gebruiken om een A-klasse te omschrijven.
                        Feit is ook dat die uit bijna alle testen met soortgenoten (1-serie, A3...) altijd laatste komt. Niet dat die echt slecht is, maar teveel compromis terwijl BMW, Audi enz beter doen.
                        Ik zou zelf voor de V40 gaan, al ervaring mee en ik kan me niet inbeelden welke meerwaarde een A-Klasse biedt, buiten de looks misschien. Want dat interieur van een A-Klasse zit ook vol met harde plastics, dus moet je het ook niet voor doen.

                        Comment


                        • #13
                          Ik zou ne gefacelifte golf pakken, zelfs met 1.0 TSI 110pk motor, het ietwat saaie exterieur is zowat het enige nadeel. Ruim, comfortabel, mooi interieur, rijdt prima, Adaptive cruise control standaard..

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                            Ik zou ne gefacelifte golf pakken, zelfs met 1.0 TSI 110pk motor, het ietwat saaie exterieur is zowat het enige nadeel. Ruim, comfortabel, mooi interieur, rijdt prima, Adaptive cruise control standaard..
                            Aléz, ge meent het... ietwat saai, van een eufemisme gesproken.
                            En aléén het exterieur 'ietwat saai' ? Gij vindt dat interieur opwindend ofzo?

                            Comment


                            • #15
                              Ja, ik kick daarop.
                              Nee het interieur van een highline, ik vind het eigenlijk niet of nauwelijks onderdoen voor dat van een A3.
                              A3 is ook best saai, steriel...
                              Uiteindelijk is het persoonlijke smaak, maar ik vind dat de interieurs van VW echt niet moeten onderdoen voor BMW tegenwoordig, toch zeker als je voor highline gaat.
                              Een trendline is grijs, grijzer, grijst, en de stoelen zijn ook maar pover, maar een highline en zeker de facelift is gewoon echt wel knap IMHO (heb er ingezeten vorige week).

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                                Een facelift A-klasse rijdt nog altijd vrij hard en heeft matige zetels. Die kuipzetels zien er vet uit maar bieden niet zoveel steun, en de kopsteun is niet regelbaar. Comfortabel is het laatste woord dat ik zou gebruiken om een A-klasse te omschrijven.
                                ik heb 5 jaar met een smart gereden met gelijke zetel, die zit gewoon erg goed, het is geen slk stoel of s-klasse, maar zat nooit zo slecht als een oude vag stoel
                                hij zat zoals ik het mijn volvo 262 stoel herinner, ook met de vaste hoofdsteun maar perfect zittend

                                Comment


                                • #17
                                  Sportzetels in een A3 en BMW 1 zijn veel beter, en het zou mij verbazen dat de V40 slechter scoort op dit vlak.

                                  Comment


                                  • #18
                                    A-klasse is zowat het laatste wat ik zou kopen in die klasse.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Niet echt 1e klasse, zo'n A-klasse.

                                      Comment


                                      • #20
                                        een week met een CLA 250 gereden in Orlando. Eigenlijk is dat klein, amper ruimte achteraan (tenzij voor kleine mensen), zuipt gelijk een zwitser en het lag niet aan de rijstijl (120 mijl en 6 gallon moeten tanken huh).

                                        Comment

                                        Working...
                                        X