Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke 4x4 lichte vracht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• welke 4x4 lichte vracht

De beslissing is genomen voor de aanschaf van een 4x4 lichte vracht.
    Maar welk merk en model. Ik kan een bedrag van 5 à 6000 spenderen voor de aankoop.
    Het wordt een tweede wagen enkel voor het trekken van een aanhanger van max 2 ton.
    waarschijnlijk niet meer dan 2000km/jaar. Indien 5 plaatsen zou het misschien te overwegen zijn om hem als dagelijks voertuig te gebruiken.
    Doe met mijn dagelijks voertuig +/- 10000km/jaar
    Ik dacht aan een mitsubishi pajero ; cherokee ; daihatshu rocky ; kia sorento ; nissan pathfinder, x-trail, patrol of andere
    Het mag een pickup ,maar is niet zo graag gezien door wederhelft.
    Welke nadelen en / of voordelen hebben de verschillende modellen.
    Waar opletten bij aanschaf van dergelijke wagen .
    Alle voorstellen zijn welkom
    Alvast bedankt voor de reacties en adviezen

Kom je in stedelijk gebied ?

Comment

waarschijnlijk niet . . Ga beginnen te verbouwen en het is vooral om bouwmateriaal te gaan halen en ook voor brandhout te gaan halen.

Comment

Stel je eisen op....

lage of hoge laaddrempel, een pack,up is hoger om te laden. Maar je hebt geen aanhangwagen nodig.
        is een caddy 4x4 ea. voldoende ?
        peugeot, citroen Dangel ?

welk rijbewijs heb je ?

Comment

Heb rijbewijs BE , bezit een aanhanger met bache hoogte 1.8 m laadvermogen 1500kg leeg 450kg dus volgeladen +/- 2000kg.
          De lv moet min 2000kg kunnen trekken.
          Pick-up , korte of lange wielbasis (3 of 5 deurs) is van geen belang .
          Laadhoogte van geen belang.
          Heb een budget van +/- 5000 à 6000 euro

Comment

Denk dat u uw budget een beetje zal moeten optrekken.
            Z4 M40i

Comment

Dit komt al een beetje in de buurt.
              De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.
              Z4 M40i

Comment

Het moet geen NIEUWE zijn mag 10 à 15 jaar oud maar in goede staat .
                Hij moet nog een paar jaar meekunnen , zal +/- 2000km/jaar mee rijden ( enkel verplaatsingen met aanhanger), zaal dus dien als werkpaard.
                Diesel of benzine speelt geen rol.
                Mijn huidige wagen mag max 1200kg trekken geremd.Dat is een beetje te weinig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                  Dit komt al een beetje in de buurt.
                  http://www.kapaza.be/nl/isuzu/isuzu-...-116935570.htm
                  Maar hij moet gekeurd zijn voor verkoop ( anders moet ik nog achter z-platen gaan voor hem te laten keuren) .
                  Met keuring toch waarschijnlijk kans op minder verrassingen .
                  Last edited by midas; 14/02/2017, 12:52.

Comment

Een patrol pajero op leeftijd voor dat geld is een kostenput.
                    Als het tijdelijk is een ssangyong musso diesel 2k en je kan er wel een jaar met bollen zonder al te veel kosten
                    Polo 6n 1.4

Comment

ssangyong Rodius is dat ook ok want musso zijn er niet zoveel

Comment

Ik zou een bestelwagen LV overwegen. Heb dat ook jaren gedaan om mijn paardentrailer te trekken. 4x4 is eigenlijk écht maar nodig als je op heel drassige ondergrond gaat. En zo'n bestelwagen heeft ook nog het voordeel dat hij in los gebruik ook nog's veel praktischer is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                          Ik zou een bestelwagen LV overwegen. Heb dat ook jaren gedaan om mijn paardentrailer te trekken. 4x4 is eigenlijk écht maar nodig als je op heel drassige ondergrond gaat. En zo'n bestelwagen heeft ook nog het voordeel dat hij in los gebruik ook nog's veel praktischer is.
                          Welk merk heeft dan de voorkeur ivm betrouwbaarheid. Mijn budget is 5 à 6000 euro . Hij moet +/- 2000 kg kunnen trekken.

Comment

Ik heb zelf een vivaro geHad. Zeer tevreden van geweest en die vind je wel voor dat budget

Comment

Dus ook een renault trafic of een nissan primastar zijn toch dezelfde als vivaro van opel . maar welke een 1.9 , 2.0 of 2.5

Comment

Mijne was een 1.9 100 PK. Heb die tweedehands gekocht toen hij 95K had, en na 100K laten chippen tot 130 PK.
                                Heb er dan zelf zo'n 40.000 km extra op gezet. Maar wel op 8 jaar tijd, aangezien het beestje alleen maar diende om mijn paardentrailer te trekken.
                                Nooit enig probleem mee gekend, enkel een keer een rollager kapot.
                                Had er nog een leuk stel Ronal velgen op laten leggen. In't zwart met verduisterde ramen achteraan, zag hij er nog niet eens zo slecht uit ook ;-)

Comment

Ik heb een Vivaro 2.5 gehad.
                                  Heel tevreden van geweest.
                                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Hem kopen in garage of particulier

Comment

Working...
                                    X