Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische vereisen voor een elektrische wagen voor de liefhebber.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Technische vereisen voor een elektrische wagen voor de liefhebber.

    voor mij moet deze:
    - van 0 tot 100 rond de 6 sec
    -instant koppel van +- 350 Nm
    - in koude/slechte omstandigheden 300 km rijbereik
    - maximaal €50.000 liefst goedkoper...
    - batterijen makkelijk vervangbaar en updatebaar
    - roestvrij carrosserie maw je laatste auto...
    - 4 personen en een 5de deur.

    als dit op de markt komt, zijn er velen verkocht...
    waaraan moet hij voor u voldoen... vul maar aan... of maak een nieuw lijstje...

    eigenlijk een Jaguar i pace light....
    Last edited by ; 19/02/2017, 13:29.

  • #2
    Prijs liefst rond de 35000€. zonnepanelen op het dak, of maakt dat geen reet uit? Ken de stroomopbrengst niet maar ik dacht dat de Fisker Karma dat wel had.

    Comment


    • #3
      Gewicht en zwaartepunt om zeep...

      Comment


      • #4
        Bereik van minimaal 500km (liefst meer natuurlijk) of oplaadbaar zijn in minder dan 10min.
        prijs van max. 20.000 euro.
        Deftige prestaties, het hoeft geen raket te zijn maar hij mag wel een beetje vooruit gaan.
        En misschien eens een normale wagen? Ipv altijd die speciale (lelijke) gevallen.
        2012 Abarth 500 'esseesse'

        Comment


        • #5
          grote range, betaalbaar(naargelang het type van de auto) en snel oplaadbaar.
          Dan maakt het niet uit welk type van auto het is.
          Een stadsautootje hoeft van mij niet op te trekken in een geweldige tijd, als je voor een sportief model gaat dan natuurlijk wel.
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
            zonnepanelen op het dak, of maakt dat geen reet uit?
            1m² zonnepaneel brengt in be jaarlijks ongeveer 150 kwh op

            een auto zal maximaal (neem een vierkante break) 8m² oppervlak zijn...das 1200 op jaarbasis
            een nissan leaf zit vlg sprit aan 16.75kw/h op 100 km...das toch al 7164 km verreden...als hij altijd vollen bak in de zon staat

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              1m² zonnepaneel brengt in be jaarlijks ongeveer 150 kwh op

              een auto zal maximaal (neem een vierkante break) 8m² oppervlak zijn...das 1200 op jaarbasis
              een nissan leaf zit vlg sprit aan 16.75kw/h op 100 km...das toch al 7164 km verreden...als hij altijd vollen bak in de zon staat
              Bruto berekening

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                En misschien eens een normale wagen? Ipv altijd die speciale (lelijke) gevallen.
                Het verdwijnen van de ontbrnadingsmotor, en de introductie van elektriciteit als energiebron dwingt de constructeurs tot andere ontwerpen...

                de eerste autos leken ook meer op een paardenkoets dan op een auto.. alleen de revolutionaire ontwerpen zijn blijven bestaan...

                Comment


                • #9
                  Simpel: maximaal 5000 euro meer kosten dan een vergelijkbaar alternatief op benzine, 300 (stadswagen) tot 600 kilometer (wagens genre Tesla) range en snel oplaadbaar (op een stop van maximaal 20 minuten wil ik 2-300 km range bij).
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                  '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                  Comment


                  • #10
                    En vergeten vermelden: voor een tweede wagen valt het laatste criterium zelfs weg.
                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                      Simpel: maximaal 5000 euro meer kosten dan een vergelijkbaar alternatief op benzine, 300 (stadswagen) tot 600 kilometer (wagens genre Tesla) range en snel oplaadbaar (op een stop van maximaal 20 minuten wil ik 2-300 km range bij).
                      Ik vrees dat je elektrische auto niet kan vergelijken met conventionele modellen... ik hoop echt dat ze vanaf nul ontwerpen... deze overgang is dezelfde als van paard en kar naar de auto met fossiele brandstof.

                      Comment


                      • #12
                        Iedereen aan den elektriek, weinig vraag naar benzine, ikke goedkoop rijden? Toch?

                        Comment


                        • #13
                          Jammer genoeg werkt het zo niet...

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

                            Ik vrees dat je elektrische auto niet kan vergelijken met conventionele modellen... ik hoop echt dat ze vanaf nul ontwerpen... deze overgang is dezelfde als van paard en kar naar de auto met fossiele brandstof.
                            w zijn er nog niet, maar de auto op zich is 'oud'
                            moet iets komen dat pakweg max 90 doet, evenveel thermish comfort biedt tegen regen, koude en warmte en max de helft van het gewicht van nu (zonder batterij) dat die zonnepanelenmobiel nog de helft verbruikt en die bruto kilometers naar ongeveer 15 k kunnen

                            mooi moet niet, in 6 sec naar de 100 ook niet

                            droomt verder

                            Comment


                            • #15
                              Een echte range van 400km, als je 120-130Km/h rijdt, langs de autostrade 250km kunnen bijtanken op 20 min, en dan een Audi afwerking in een BMW design met het comfort van een Merc.

                              Het land vol parkeerplaatsen waar je draadloos kan laden aan circa 30km range per uur, en dat alles aan een prijs die ten hoogste 5000€ logt boven dat van een dieselauto. En binnen 5 jaar een prijs die lager ligt.

                              Dan hoef ik echt geen diesel of benzinemotor meer.

                              Comment


                              • #16
                                Die jaguar u Pace... Met de helft vermogen, ... Rijbereik en prijs...

                                Comment


                                • #17
                                  Als er in Belgie al enige dekking was van laadpalen zou ik het aandurven. Nieuwe e-golf heeft bv. een aanvaardbare range en is op 30 min 80% geladen. Maar de laadinfrastructuur is nog steeds ondermaats en het zal nog wel even duren eer dat verbetert. Laden op de straat (openbare laadpunten) wil de politiek ook niet want dan zouden de elektrische auto's te lang de parkeerplaatsen bezet houden. Begrijpe wie begrijpen kan. Elektrisch rijden is dus enkel weggelegd voor wie hem thuis kan opladen en wie een wagen met grote range kan permitteren (alla tesla)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ik weet eigenlijk maar één oplaadpunt zijn (en dan heb ik het niet over die Tesla oplaadpunten) en dat is in De Haan. En biedt plaats voor 3 of 4 (ben ik even niet meer zeker van) elektrische wagens. 'T is de moeite...
                                    2012 Abarth 500 'esseesse'

                                    Comment


                                    • #20
                                      Zoals ik dus dacht, belachelijk weinig.
                                      2012 Abarth 500 'esseesse'

                                      Comment

                                      Working...
                                      X