Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lease Mazda 6 overnemen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lease Mazda 6 overnemen?

Hey,

Ik heb ontslag genomen bij mijn werkgever en ga als freelancer beginnen.
    Nu vraagt mijn werkgever of ik interesse heb om mijn huidige leasewagen over te nemen. (Kopen niet lease contract overnemen)
    Prijs op 31/3 bedraagt net onder 10k€.
    Wagen is van mei 2013, Mazda 6 2.2D 150pk Executive met nog enkele opties. Eigenlijk helemaal full option.
    Wel vrij veel kilometers: 160.000. Zomerbanden ok, winterbanden zijn quasi op.
    Vermits ik project heb waar ik beter met de trein geraak, dacht ik eerste half jaar geen wagen te kopen, maar deze prijs lijkt wel zeer aantrekkelijk. Mijn vrouw zou er dan voornamelijk mee kunnen rijden.
    Wagen is in vrij goede staat, rijdt nog steeds zeer goed en als ik eerlijk moet zijn vind ik geen andere nieuwe wagen in dit segment interessanter. Moest ik nu een nieuwe wagen kiezen, zou het afhankelijk van de prijs natuurlijk, waarschijnlijk weer een 6 zijn...
    Op Autoscout vind ik niet veel middenklasse break wagens aan die prijs met evenveel of minder kilometers.
    Meeste zijn toch +12.000€ en zijn minder goed uitgerust en ook niet altijd Euro6.
    Wat denken jullie?

Je geeft zelf al genoeg redenen aan om het te doen. Waarom niet dan?
    Enige bemerking is dat met kortere afstanden een diesel minder interessant is, en je misschien ook zou kunnen overstappen naar een kleinere benzinewagen. Maar met dat prijsvoordeel en het feit dat het een goede wagen is die je kent en wss nog lang meekan...

Comment

Eigenlijk zou je vooral eens moeten checken wat de afkoopprijs voor je baas is.
      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Tja, zij zeggen dat ik hem aan de boekwaarde kan overnemen.
        Administratieve kosten voor overnemer en verbrekingsvergoeding (omdat hij enkele maanden vroeger wordt binnengebracht) nemen zij op zich, dat is wel netjes vind ik.
        Maar op zich maakt het niet uit wat de afkoopprijs voor mijn baas is, ik moet gewoon kijken of dit voor mij een goede deal is.

Mijn vrouw rijdt toch iedere dag 80km woon-werk, soms komt daar nog eens 100km bij. Jaarlijks dus toch wel zeker 20.000km.
        Geen korte afstanden, wagen zal altijd goed warm worden.
        Zelf rij ik nu 70km naar het werk, 5km binnendoor en dan 65km snelweg met weinig tot geen file. Iedere dag dus 140km.
        Dus van de 160.000km, zijn er toch zeker 130.000 pure snelweg.
        Voordeel is ook dat hij 1 van de eerste Euro 6 wagens is, dus in 2025 mag hij ook nog LEZ binnen.

Redenen om hem niet over te nemen:
        - ik heb het eerste half jaar geen wagen nodig, ga met de trein werken. Maar ja, daarna heb ik waarschijnlijk wel een wagen nodig.
        - heeft toch al wel 160.000km. Maar tenzij ik naar 20.000€ ga, hebben de meeste wagens ook al +100.000km. En deze kms ken ik.
        - ik zat eerder te dromen van een MX-5 ND te kopen over een half jaar. Kan op zich dan nog altijd want mijn vrouw zou met de 6 kunnen blijven rijden.
        - we hebben net voor mijn vrouw een 2dehandse wagen gekocht. Kunnen we houden voor over een half jaar, of nu reeds verkopen.

Als ik het zo lees, heb ik inderdaad weinig reden om hem niet te kopen
        Last edited by Chris_147; 24/02/2017, 10:01.

Comment

vind ik veel geld voor een auto met veel kilometers.
          ik koop geen auto's met meer dan 70.000 km

Comment

Kilometers...
            Als ik op Autoscout zoek, dan is in heel Europa de goedkoopste Mazda 6 met minder dan 70.000km, 17.000€
            Dat is wel bijna dubbel zoveel voor dezelfde leeftijd.

Ik vind ook geen andere Euro 6 breaks met +130pk in heel Europa voor die prijs.
            Dus ja, redelijk wat kilometers, maar ook vrij lage prijs denk ik.
            Morgen ook nog eens bij de garage langsgaan voor advies.

Comment

Het lijkt me een koopje en je kent de historiek van de wagen.
              En als je dan binnen een jaar ofzo toch wat anders wil kopen dan krijgt je van de investering die je nu moet doen toch nog een mooi deel terug denk ik.

Comment

Ik zou hem ook overkopen, zeker voor die prijs. Zelfs als je er binnen een half jaar er toch niet content van bent, heb je nog geen verlies gemaakt als je hem dan verkoopt, want zoals hierboven al gezegd word vind je dit niet goedkoper. Voor dezelfde prijs moet je die 2de hands altijd minstens verkocht krijgen.

Overigens, kun je niet horen wat het verschil in prijs is voor hun als ze deze verder leasen (jij dit betaalt) en dat je hem dan overneemt (voor 10 000 - lease kost (of minder?)). Als de verbrekingskosten aan de hoge kant zijn, kan dit misschien interessanter zijn (voor werkgever en dan ook voor jezelf).

Comment

Verbrekingskosten zijn een dikke 300€, en ik heb helemaal geen zin om verplichtingen te hebben bij de leasemaatschappij.
                  Zowieso wilde ik als freelancer mijn wagen zelf aanschaffen.
                  Ik ga ook dit bedrag van mijn prive rekening aan mijn bedrijf lenen, brengt meer intrest op dan de spaarrekening

Comment

300 euro is inderdaad de kop niet af.

Comment

Ik zou die kopen, maar hou er wel rekening mee dat ge een wagen met dat aantal kms moeilijk verkocht krijgt aan een particulier.

Comment

Ik zou hem ook kopen! De grootste waardedaling is al lang achter de rug, je kent de wagen, je rijdt er graag mee... Waarom niet toehappen... Enigste minpuntje is misschien dat rond deze kmstand stilaan de kosten kunnen beginnen komen.
                        The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Moet je gewoon rekening mee houden he. Mensen hebben er precies altijd meer moeite mee om 500 euro aan "onverwachte" kosten te hebben dan om 2500 afschrijving te hebben op een jaar. Je moet gewoon zien dat onverwachte kosten, niet onverwacht zijn. Er vanuit gaan dat er wel iets zal moeten gefixt worden het komende jaar (jaren)

Comment

Garage bevestigde vanochtend ook dat dit een buitenkansje is.
                            Het is altijd een kwestie van wat geluk hebben qua onkosten, maar ik heb er wel vertrouwen in.

Comment

Ik zou kopen, 160000km is eigenlijk niet zo veel en al zeker niet in jou geval. Jij hebt ze gereden en weet dus perfect de geschiedenis van je auto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                                Moet je gewoon rekening mee houden he. Mensen hebben er precies altijd meer moeite mee om 500 euro aan "onverwachte" kosten te hebben dan om 2500 afschrijving te hebben op een jaar. Je moet gewoon zien dat onverwachte kosten, niet onverwacht zijn. Er vanuit gaan dat er wel iets zal moeten gefixt worden het komende jaar (jaren)
                                Volledig met eens. Ik heb tot voor kort ook altijd met oudere wagens gereden die wel eens kosten hadden. Op zich niet fijn maar het waardeverlies bij de aanschaf van een nieuwe, het niet moeten betalen van een full omnium ed komt normaal goedkoper uit.
                                The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                BMW F10 520da 2012
                                MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Working...
                                X