Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diesel wagen wegdoen met toekomst..

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Diesel wagen wegdoen met toekomst..

Beste mensen.

Ik zou jullie mening graag eens horen over dit. Ik hem me over 2 jaar geleden een skoda octavia rs diesel aangekocht. Maar nu doe ik maar 10.000 km's per jaar. En met de huidige situatie zal een diesel op langere termijn duurder zijn dan een benzine versie.

Dus mijn vraag. Is het waard om over te stappen van diesel naar benzine? Of blijf ik beter met deze wagen rijden?

Mvg, Bram
    Skoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
    Klikerdeklikhier
    Car name: Octavius Rsus

Als ik snel kijk, dan is een Octavia RS benzine slechts 100 euro goedkoper in verkeersbelasting.

"Is het waard." Is een heel vage, heel moeilijk te beantwoorden vraag. Een fabia naftje zal stukken goedkoper zijn. Maar dat is wellicht niet wat je zoekt. In eerste instantie zal je zelf moeten kijken wat je wilt. Het hart volgen (RS) zal altijd stukken duurder zijn dan een "gewone" auto. Vraag is vooral, hoeveel is je dat waard.

Daarnaast moet je wel wat kijken welke trajecten je normaal doet, met een moderne dieselmotor moet je toch zien dat je geregeld eens een langer stukje rijdt voor de roetfilter leeg te krijgen en hier kosten aan te vermijden.

Comment

Tot 2025 zit iedereen Sage...

Comment

Safe

Comment

Ook niet iedereen. Mijn wagen is (nog net) een euro4. Voor de rest wel perfect in orde. Maar zal toch vanaf 2020 al moeten gaan betalen om antwerpen binnen te mogen. Daarmee vrees ik zelf voor welke impact dit gaat hebben op de herverkoopwaarde van mijn auto.

Voor TS, aangezien de wagen maar 2 jaar oud is, (Of is deze tweedehands gekocht?) zal deze minstens euro 5 zijn en kun minstens overal binnen tot 2025 en dan zal het op dat vlak maar een kleine impact hebben.

Comment

Filter naplaatsen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
              Filter naplaatsen...
              Dat is voor euro 3, en ook maar tot 2020 en dan mag je al totaal niet meer binnen met euro 3.

Comment

Wel, ik rij ritten van +- 25 km naar mijn werk en dan 25 terug naar huis. jaarlijks zit ik op een 10.000 km's.

Wat me aan het denken heeft gezet is dat de regering diesel voor de gewone mens weg wil. en dus het voordeel aan de pomp als maar kleiner word. ook de taks licht hoger als het onderhoud aan de wagen.

Mijn rs diesel is 2 jaar oud (nieuw gekocht).

ik maak me gewoon zorgen dat ik binnen x aantal jaar mijn wagen niet meer kwijt zal kunnen geraken. en of het niet verstandiger is om over te stappen op een rs benzine. gezien dat ik toch weinig km's maak op jaarbasis. Maar toch wat plezier wil hebben aan de ritten die ik maak.

Wat zouden jullie doen dus in mijn plek ?

Skoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
                Klikerdeklikhier

Comment

Met 2 jaar is die te jong om nu al te verkopen voor aanschaf benzine, lijkt me. Of je moet er al een heel mooi bedrag voor moeten kunnen krijgen en goedkoop de benzine kunnen kopen.

Als ik zo snel kijk op spritmonitor ligt het verbruik van de benzine zo'n 2 liter hoger.
                  Aan 6.6 liter en 8.7 liter, aan 1.35 euro/liter (dus zelfs met gelijkgetrokken prijs geteld) en 10k km op 4 jaar : 3564 euro aan diesel of 4698 euro aan benzine = 1134 euro.
                  Hierbij moet je dan nog de nieuwe BIV tellen (zo'n 400 euro dacht ik).

Verkeersbelasting is wel 100 euro minder, dus 400 euro op 4 jaar. En onderhoud zal normaal ook wat lager liggen, als we er vanuit gaan dat dit 283 euro minder is (benzine en jonger, en komt dan juist overeen met de meerprijs van de benzine.) Dat is wellicht optimistisch geteld. Maar dan komen we mooi rond uit bij het laatste en belangrijke punt :

Belangrijkste wat de prijs zal bepalen is aanschafprijs nieuwe wagen - verkoop huidige.

Geld besparen zal je er alleszins niet mee doen. Wil echter niet zeggen dat je het niet moet overwegen.

Comment

Gewoon mee blijven rijden ... als je dagelijks een 50km woon-werk doet.

Benzine
                    '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                    '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                    Diesel
                    '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                    '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                    '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                    '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                    '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                      Gewoon mee blijven rijden ... als je dagelijks een 50km woon-werk doet.
                      daar moet ik me nog even in verduidelijken. ik ga enkel om de twee weekends naar mijn werk met de wagen. in de week ga ik met de trein naar het werk..
                      Klikerdeklikhier

Comment

Dat maakt het juist beter dan als je alle dagen 10 km woon-werkverkeer had voor een diesel.
                        25km enkel is misschien ook al wat krap voor de filter te regenereren, maar cava nog wel.

Ik zou er ook nog ff mee blijven rijden alleszins.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                          Dat maakt het juist beter dan als je alle dagen 10 km woon-werkverkeer had voor een diesel.
                          25km enkel is misschien ook al wat krap voor de filter te regenereren, maar cava nog wel.

Ik zou er ook nog ff mee blijven rijden alleszins.
                          okay bedankt voor je mening !
                          Klikerdeklikhier

Comment

Toch ook nog ff zeggen dat ik het een heel schone auto vind ook, zeker in die kleur. Een reden te meer om er nog een tijdje mee te doen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                              Toch ook nog ff zeggen dat ik het een heel schone auto vind ook, zeker in die kleur. Een reden te meer om er nog een tijdje mee te doen!
                              dankjewel !

nog een fotoke:

Klikerdeklikhier

Comment

Mooie kleur inderdaad... Heb hier ook eens gelezen en zou er in jouw geval zeker blijven mee rijden. Het gaat je nu veel geld kosten om over te schakelen. Een motor zoals de uwe zal altijd wel verkocht geraken hoor, ook binnen enkele jaren... Blijft een toffe, snelle en zuinige auto hee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tuner111 Bekijk Berichten
                                  Is het waard om over te stappen van diesel naar benzine?
                                  Van diesel naar benzine of van diesel naar CNG ?

Comment

Zou daar toch ook blijven mee rijden, 2 jaar oud, gaat ge veel op verliezen. En het is nog ne mooien ook in een prachtige kleur!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

benzine hé

maar als ik het zo lees is het idd het beste om deze wagen nog een paar jaar te houden. een straf is het zeker niet zal nog wat duivelsap verstoken
                                      Klikerdeklikhier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

alles wat op fossiel rijdt blijft morrelen in de marge, niemand zal de aarde redden van benzine over te schakelen naar cng of andersom...hoe ze ook door aanpassen van accijnzen en taxen ons ook willen doen geloven

Comment

Working...
                                        X