Ik ben op zoek naar een nieuwe daily-car,
met de huidige (520d touring '15) heb ik op 10 maanden 40.000 km gereden.
Sinds kort ben ik echter van 15km naar 135 km van m'n magazijn verhuisd, dus ik ga behoorlijk veel km's doen.
Wat ik zeker zoek (must have's)
- comfortable auto (geen sportwagen-type)
- Automaat
- Hulpsystemen
-> active lane assist (dus niet enkel verklikkers)
-> brake assist
-> file assistent
-> Adaptive cruise control
- Deftige zetels (sport / comfort zetels )
Gezien ik zelfstandig ben, wordt het een bedrijfswagen.
VAA met gevolg zo laag mogelijk
Maar een hybride op benzine is ook geen optie, ik betaald immers alles zelf (aankoop / brandstof / VAA / ... )
Ik ben niet echt voorstander van een auto nieuw te kopen, gezien de grote depreciatie als je de garage uit rijdt;
een 2dehands van een 2 tal jaar met een 40.000 km is ideaal.
Hoeft geen touring te zijn.
Om aan de nodige hulpsystemen te komen dacht ik aan BMW 7 of Audi A7,
deze kan je tegenwoordig goedkoop aankopen (vooral de Audi) maar dan zit het VAA wat tegen omdat er op de nieuwprijs wordt gerekend.
Anderzijds dacht ik aan Tesla (model S), veel hulpsystemen, goeie VAA maar iets duurder in aankoop.
Zijn er mensen die van een luxe sedan (A7, A8, 7-reeks, S-klasse, CLS, .. zijn overgestapt op Tesla of omgekeerd, wat zijn de bevinden hier omtrent ?
Iemand die durft kijken in een glazen bol: wat zal er gebeuren met de model S prijs eens de model 3 uit komt ?
met de huidige (520d touring '15) heb ik op 10 maanden 40.000 km gereden.
Sinds kort ben ik echter van 15km naar 135 km van m'n magazijn verhuisd, dus ik ga behoorlijk veel km's doen.
Wat ik zeker zoek (must have's)
- comfortable auto (geen sportwagen-type)
- Automaat
- Hulpsystemen
-> active lane assist (dus niet enkel verklikkers)
-> brake assist
-> file assistent
-> Adaptive cruise control
- Deftige zetels (sport / comfort zetels )
Gezien ik zelfstandig ben, wordt het een bedrijfswagen.
VAA met gevolg zo laag mogelijk
Maar een hybride op benzine is ook geen optie, ik betaald immers alles zelf (aankoop / brandstof / VAA / ... )
Ik ben niet echt voorstander van een auto nieuw te kopen, gezien de grote depreciatie als je de garage uit rijdt;
een 2dehands van een 2 tal jaar met een 40.000 km is ideaal.
Hoeft geen touring te zijn.
Om aan de nodige hulpsystemen te komen dacht ik aan BMW 7 of Audi A7,
deze kan je tegenwoordig goedkoop aankopen (vooral de Audi) maar dan zit het VAA wat tegen omdat er op de nieuwprijs wordt gerekend.
Anderzijds dacht ik aan Tesla (model S), veel hulpsystemen, goeie VAA maar iets duurder in aankoop.
Zijn er mensen die van een luxe sedan (A7, A8, 7-reeks, S-klasse, CLS, .. zijn overgestapt op Tesla of omgekeerd, wat zijn de bevinden hier omtrent ?
Iemand die durft kijken in een glazen bol: wat zal er gebeuren met de model S prijs eens de model 3 uit komt ?
Comment