Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe daily : KM-vreter

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe daily : KM-vreter

Ik ben op zoek naar een nieuwe daily-car,
    met de huidige (520d touring '15) heb ik op 10 maanden 40.000 km gereden.
    Sinds kort ben ik echter van 15km naar 135 km van m'n magazijn verhuisd, dus ik ga behoorlijk veel km's doen.

Wat ik zeker zoek (must have's)

- comfortable auto (geen sportwagen-type)
    - Automaat
    - Hulpsystemen
    -> active lane assist (dus niet enkel verklikkers)
    -> brake assist
    -> file assistent
    -> Adaptive cruise control
    - Deftige zetels (sport / comfort zetels )

Gezien ik zelfstandig ben, wordt het een bedrijfswagen.
    VAA met gevolg zo laag mogelijk
    Maar een hybride op benzine is ook geen optie, ik betaald immers alles zelf (aankoop / brandstof / VAA / ... )

Ik ben niet echt voorstander van een auto nieuw te kopen, gezien de grote depreciatie als je de garage uit rijdt;
    een 2dehands van een 2 tal jaar met een 40.000 km is ideaal.

Hoeft geen touring te zijn.

Om aan de nodige hulpsystemen te komen dacht ik aan BMW 7 of Audi A7,
    deze kan je tegenwoordig goedkoop aankopen (vooral de Audi) maar dan zit het VAA wat tegen omdat er op de nieuwprijs wordt gerekend.

Anderzijds dacht ik aan Tesla (model S), veel hulpsystemen, goeie VAA maar iets duurder in aankoop.

Zijn er mensen die van een luxe sedan (A7, A8, 7-reeks, S-klasse, CLS, .. zijn overgestapt op Tesla of omgekeerd, wat zijn de bevinden hier omtrent ?

Iemand die durft kijken in een glazen bol: wat zal er gebeuren met de model S prijs eens de model 3 uit komt ?

Oorspronkelijk geplaatst door Probe
    Ik ben op zoek naar een nieuwe daily-car,
    met de huidige (520d touring '15) heb ik op 10 maanden 40.000 km gereden.
    Sinds kort ben ik echter van 15km naar 135 km van m'n magazijn verhuisd, dus ik ga behoorlijk veel km's doen.

Wat ik zeker zoek (must have's)

- comfortable auto (geen sportwagen-type)
    - Automaat
    - Hulpsystemen
    -> active lane assist (dus niet enkel verklikkers)
    -> brake assist
    -> file assistent
    -> Adaptive cruise control
    - Deftige zetels (sport / comfort zetels )

Gezien ik zelfstandig ben, wordt het een bedrijfswagen.
    VAA met gevolg zo laag mogelijk
    Maar een hybride op benzine is ook geen optie, ik betaald immers alles zelf (aankoop / brandstof / VAA / ... )

Ik ben niet echt voorstander van een auto nieuw te kopen, gezien de grote depreciatie als je de garage uit rijdt;
    een 2dehands van een 2 tal jaar met een 40.000 km is ideaal.

Hoeft geen touring te zijn.

Om aan de nodige hulpsystemen te komen dacht ik aan BMW 7 of Audi A7,
    deze kan je tegenwoordig goedkoop aankopen (vooral de Audi) maar dan zit het VAA wat tegen omdat er op de nieuwprijs wordt gerekend.

Anderzijds dacht ik aan Tesla (model S), veel hulpsystemen, goeie VAA maar iets duurder in aankoop.

Zijn er mensen die van een luxe sedan (A7, A8, 7-reeks, S-klasse, CLS, .. zijn overgestapt op Tesla of omgekeerd, wat zijn de bevinden hier omtrent ?

Iemand die durft kijken in een glazen bol: wat zal er gebeuren met de model S prijs eens de model 3 uit komt ?

Ik weet een voortreffelijke A7 staan, wel nieuw maar voor een mooie prijs.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

A7 is een zeer goede keuze . In de juiste uitvoering vind ik ze wel knap.
      Wat is het budget ? Een bmw 6 GC vind ik ook wel knap.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse
        Je had beter hier de Fiesta aangeraden en in het andere topic de A7 / 6GC.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten

De 6 reeks van BMW vind ik persoonlijk niet mooi,
          budget ligt rond de 50 - 55 btw excl. voor een auto met verbrandingsmotor,
          voor een Tesla zou ik meer durven uitgegeven, gezien die veel fiscale voordelen heeft

Wel even oppassen, een A7 3.0 competition bv, wat een super auto is,
          heeft een te hoge CO2 in combinatie met een te hoge nieuwprijs waardoor VAA te hoog uitvalt.

Last edited by Probe; 20/03/2017, 19:07.

Comment

Een late Volvo V70?
            Een vroege tweedehandse S/V90 (demo/stock)
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa

Ik weet een voortreffelijke A7 staan, wel nieuw maar voor een mooie prijs.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
              Die manneschijn blauwe? Das idd wel een top config.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Inderdaad, die met het Beaufort inleg...
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Ik weet een interessante XC70 staan met alle juiste opties en comfort :-)
                  Heeft jou huidige 520d dan al teveel km?

Comment

BMW nieuw model 7 heb je daarvoor in premium selection...

Comment

Is de 520d niet goed genoeg meer? Lijkt mij geen straf om daar nog wat kilometers mee te maken en t zal altijd het goedkoper zijn dan van wagen wisselen (zeker met het VAA indachtig).
                      Last edited by sunking; 21/03/2017, 12:47.

Comment

Juist, je lijkt al ongeveer te hebben wat je zoekt.
                        Al de rest zal enkel meer kosten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                          Is de 520d niet goed genoeg meer? Lijkt mij geen straf om daar nog wat kilometers mee te maken en t zal altijd het goedkoper zijn dan van wagen wisselen (zeker met het VAA indachtig).
                          De 520 is zeker geen slechte auto, maar eigenlijk mist hij een paar opties;

Zo zit er geen adaptive cruise control in de auto,
                          noch side of lane assist, wat ik wel zeer handig vind.
                          Daarnaast zitten er standaard stoelen in, deze zijn op zicht niet slecht maar ook niet super.
                          (ik vertrek straks naar Frankfurt met de 5 en weet zeker dat ik ga moeten stoppen onderweg voor mijn rug)

Tot voor kort stoorde mij dit niet zo erg, maar omdat ik nu dagelijks (zeker 6 keer per week) woon-werk doe,
                          zou ik toch graag wat meer hulpsystemen.

De 5 reeks net vervangen, momenteel krijg ik nog een redelijke prijs voor deze 5,
                          ik vermoed dat ik binnen 6 maand een pak minder zal krijgen door de komst van de nieuwe 5 touring?

Het is ook de versie met 136 gram CO2, wat behoorlijk veel is voor een standaard 2L motor tegenwoordig (mijn collega zijn nieuwe X4 zit op exact hetzelfde),
                          de nieuwe 7 reeks zit op 124 gram CO2 met een 3L motor

Tot slot wil ik eigenlijk geen touring meer,
                          bij nader inzien gebruik ik deze teveel als 'mini bestelwagen' waardoor er al lakschade op de bumper zit.

Verandering kost inderdaad per definitie altijd meer;
                          daarom dat ik ook Tesla overweeg. Kost per km ligt lager dan bij mijn huidige 5 reeks, als ik de Tesla 3 jaar zou houden (150.000 km op 3jaar) .
                          Uiteraard is de kost niet alles, anders zou ik mij beter een Dacia kopen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bjornj Bekijk Berichten
                            Ik weet een interessante XC70 staan met alle juiste opties en comfort :-)
                            Heeft jou huidige 520d dan al teveel km?
                            Ik ben deze maand begonnen met 90.000 km,
                            de teller staan vandaag op 94500 km, ik vertrek vanavond naar Frankfurt dus ik vermoed tegen het einde van de maand op 96000 km te zitten

De grens van 100.000 komt dichterbij, wat toch psychologisch meespeelt bij de verkoop van een auto.

Ik heb slechte ervaring met volvo (wel al 10 jaar geleden )
                            maar het is misschien wel het overwegen waard, heb je een link van die auto ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Heb je een link naar de auto ?

Comment

Met een tesla, wordt dat geen probleem qua range als je lange trippen doet?
                                ik begrijp dat CO2/VAA van groot belang is (geldt voor mij ook), maar op een nieuwe 5 reeks ga je ook wel al die assistentiesystemen hebben, je kan comfort stoelen nemen, en wss heeft die ook weer een lagere CO2 dan de oude.
                                Zelfs wagens in een lager segment hebben al die assistentiesystemen als optie. Audi A4 en zelfs een golf.
                                Ik zou dus gewoon iets nieuw bestellen, kan je weer 100000 km verder, en bij bmw krijg je wss ook nog een gunstige overname?

Edit: ja ik zie dat je geen nieuwe wil omwille van de depreciatie. Mja dan is het kiezen tussen tweedehands en hoge VAA (genre 7 reeks), of nieuw en toch lagere VAA. Ik kies meestal toch voor nieuw omdat a) je kan 100% je zin kiezen qua opties, kleur... en b) je dan toch weer een tijd voort kan zonder herstellingen, je hebt garantie, je kan effectief 100000 km rijden voor er 100000 km op de klok staat. c) de nieuwste modellen hebben een lagere CO2 (nieuwe 520d heeft 109 gr) en bij een nieuw model is er nog geen opvolger op de moment dat je die weer wegdoet, goed voor de restwaarde.
                                Je speelt altijd een hoop geld kwijt op de moment dat je uit de garage rijdt, maar vergelijk dat met het verschil in VAA over enkele jaren gecumuleerd... dan is nieuw toch niet zo gek als het gaat om een bedrijfswagen.
                                Last edited by sunking; 21/03/2017, 14:11.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Probe Bekijk Berichten

Neen, staat in de showroom bij Audi Dielis in Bornem.
                                  Maar ze geven er wel mega korting op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Probe Bekijk Berichten

Tzal deze zijn: http://www.audi.be/Modules/Dealer201...?dea=134&lg=nl
                                    2012 Opel Astra ST Ecoflex
                                    2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
                                      Dat is ie inderdaad.

Comment

Hij is nog altijd beschikbaar

Comment

Working...
                                        X