Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verzekering huurwagen / huurauto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verzekering huurwagen / huurauto

Hallo,

Ik huur gemiddeld 3 tot 5 keer per jaar een auto in het buitenland (voornamelijk in Zuid Frankrijk), zowel privé als zakelijk. De auto's huur ik altijd bij dezelfde verhuurmaatschappij (Sixt) omdat ik daar al 15+ jaar een platinum lidmaatschap heb als goede klant. De auto's die ik huur zitten altijd in de categorie Mercedes E, BMW 4/5/6, afhankelijk van welke modellen er op dat moment beschikbaar zijn. Om geen enkel risico te lopen sluit ik tijdens de online reservatie altijd een optionele/aanvullende dekking (omniumverzekering) tegen diefstal en schade af, waarbij mijn eigen risico 0 euro bedraagt. De laatste tijd rekenen ze bij Sixt wel serieus door voor deze aanvullende verzekering, tot 20 à 25 euro en zelfs meer per huurdag, zelfs al heb ik in 15 jaar nog nooit iets aan de hand gehad.

Daarom overweeg ik nu om hiervoor een aparte, jaarlijkse (omnium)verzekering af te sluiten. Iemand ervaring met dergelijke huurauto-verzekering? Alvast bedankt voor jullie tips.

Ik heb een dekking via mijn KBC-platinum MasterCard.
    Er zullen waarschijnlijk wel maxima aan zijn, maar ik huur altijd in de categorie Ford Focus Estate.
    Bij een schade moet je wel eerst je franchise zelf betalen, en kan je dit dan recupereren bij de verzekeraar van je de creditcard.
    Geen idee hoe de schaderegeling achteraf verloopt, wegens nog nooit nodig gehad.

Heb je al eens gechecked via autoeurope.com of via rentalcars.com.
    Hun omniumdekkingen en huurtarieven zijn vaak goedkoper dan rechtstreeks bij de verhuurmaarschappijen.
    Maar ook hier: eerst zelf betalen, daarna terugclaimzn.
    Last edited by A160; 02/04/2017, 21:58.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Working...
    X