Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes c160 / BMW 318i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mercedes c160 / BMW 318i

    Zowel BMW als Mercedes hebben beiden een 'lichte' benzinemotor in de aanbieding, zijnde de 318i en de c160. Op papier hebben beide een vrij mooi vermogen (ca 130 pk) en ook fiscaal zijn deze motoren wel interessant. Wat ik me echter afvraag is wat deze motoren in de praktijk verbruiken (zowel in stad als snelweg). Zeker in breakversie zijn dit al grotere wagens. Heeft iemand hier ervaring mee?

    ​​

    ​​​​​​

  • #2
    Om rond de kerk te rijden, zijn dit uitstekende wagens.
    Wat weinig koppel om vlot (en zuinig) te rijden op snelwegen.
    Ga je ermee in de bergen rijden, met het bakske vol, dan ga je power te kort komen, en ga je aan de slag moeten met de pook.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

    Comment


    • #3
      Mijn ex 316i viel best mee. Aan 120 verbruikt die 6 liter. Daarboven schiet het wel omhoog. Gemiddeld zat ik rond de 7-7.5 liter.
      Vanaf 2000 rpm power genoeg. Wel beter geschikt met handbak dan automaat, automaat wil hem laag in de toeren houden, met handbak kan je goed het optimale toerenbereik benutten.
      Bij twijfel, ga eens testrijden. Het prijsverschil van +/- 4000 euro tss 318i en 320i is groot, dat rechtvaardigt imho de keuze voor een 318i die voor belgisch verkeer vlot genoeg is.

      Comment


      • #4
        Beide zijn rete traag.

        Comment


        • #5
          als je weinig snelweg doet volstaat dat wel
          lets have some more member berries

          Comment


          • #6
            Heel bescheiden



            Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

            Comment


            • #7
              Traag/niet traag, 't is maar waarmee ge het vergelijkt.
              Ik ben nogal ne voorvechter voor de instapbenzines, omdat ze
              - 't goedkoopst zijn in aanschaf
              - vlotter zijn dan de instap diesel of een atmo naft, en eigenlijk gewoon meer dan vlot genoeg voor t dagelijks verkeer
              - zuiniger dan de grotere benzines en fiscaal gunstig zijn

              Dus als ge niet mega veel koppel wilt of veel kilometers doet (> 25000) is de instap benzine meestal t interessantste qua prijs/kwaliteit.
              Als prijs geen rol speelt, dan gaat ge natuurlijk voor ne 6-in-lijn, simpel. Wilt ge meer koppel en toch nog een bescheiden verbruik, dan beter nen 2 liter diesel of hybride (maar die zitten qua aanschaf ook wel weer een pak hoger).

              Anderzijds is 't wel zo, dat in ne 'premium' bak de instapmotor nog niet echt 'premium' prestaties gaat geven terwijl ge er wel steeds nog redelijk wat geld voor neerlegt, en voor dat bedrag is er nog wel heel wat ander leuks te koop. Nen octavia RS om maar iets te zeggen.
              Last edited by sunking; 04/04/2017, 22:10.

              Comment


              • #8
                redelijk wat instappers gehad, geef geen zier om prestaties...en toch altijd het gevoel gehad met een rustige, degelijke en vernuftige wagen onderweg te zijn + steeds beloond met een redelijk verstook

                ieder het zijn maar c160 (of 31 >>> rs

                Comment

                Working...
                X