Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke banden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke banden

Situatie: vriendin rijdt met mijn vorige wagen (B7 Audi A4) en er liggen nu nog winterbanden op (Michelin Alpin A4, die sowieso moeten vervangen worden dit jaar). Zij ziet het echter niet zitten om jaarlijks van banden te wisselen. Dus ik zou de winterbanden nog even laten liggen tot ze helemaal op zijn en dan in augustus/september nieuwe aankopen. Wat zou de beste optie zijn:

- 4 seizoensbanden (Michelin CrossClimate, ....?)
    - "Gewone" zomerbanden (?)
    - Ecobanden (Michelin EnergySaver, gebruikte ikzelf in de zomer, ...).

Deze zullen dus het jaar rond gebruikt worden. Banden moeten slijtvast zijn (ze rijdt minstens 1500km per maand rond voor het werk). Comfortabel, maar toch deftige "prestaties/baanvastheid" (in regen etc) Natuurlijk zo goedkoop mogelijk, maar prijs is het laatste aspect. Dus gewoon een deftige band, maat 205/55 R16.

Zou voor zoiets gaan: https://www.banden-pneus-online.be/a...-r16-91-w.html
    €75 / band incl montage, en goed gebalanceerde band.

Comment

Ik zou voor een CrossClimate gaan.
      Heb altijd op eco banden gereden (Michelin Energy's) en uiteindelijk toen die versleten waren bij mijn vorige wagen voor de CrossClimate's gekozen, en heb mij die keuze nog niet beklaagd.
      Heb zelfs mijn huidige wagen laten afleveren op CrossClimate's.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

CC is direct ook €20 duurder per band.

Comment

...en cc tegenover de michelin energy saver ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            ...en cc tegenover de michelin energy saver ?
            Sorry, CC was zelfs €35 duurder dan Goodyear, was er €15 montage vergeten bijtellen.
            Energy Saver komt op €86 / band.

Goodyear: €75
            Energy Saver: €86
            CC: €105

Prijzen per band incl montage.

€40 / band extra voor CC's is het imho echt niet waard.

Comment

schoon compromis, camaro

Comment

Snap eerlijk echt niet waarom je een allseason band zou nemen. Is toch echt niet nodig in BE, tenzij je misschien 10k km doet op een jaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  Ik zou voor een CrossClimate gaan.
                  Heb altijd op eco banden gereden (Michelin Energy's) en uiteindelijk toen die versleten waren bij mijn vorige wagen voor de CrossClimate's gekozen, en heb mij die keuze nog niet beklaagd.
                  Heb zelfs mijn huidige wagen laten afleveren op CrossClimate's.
                  na een positieve ervaring met CC op mijn Saab ben ik overtuigd... de Q5 krijgt ook op korte termijn CC's
                  mijn zomerset is pas terug op, en de beslissing is gevallen, de winterset gaat er niet meer op. Banden eraf (Pirelli's die lawaaiig waren geworden) en de velgen gaan terug in hun doos. Beu van de wissels...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                    Snap eerlijk echt niet waarom je een allseason band zou nemen. Is toch echt niet nodig in BE, tenzij je misschien 10k km doet op een jaar.
                    Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je in een land als België geen allseasons zou nemen.
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Nog wat nagelezen en toch eens een allseason band proberen. Zal gaan tussen de Michelin CC, Goodyear Vector 4 Seasons of de Vredestein Quatrac.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eXoz Bekijk Berichten
                        Zij ziet het echter niet zitten om jaarlijks van banden te wisselen.
                        Dan doe jij het toch voor haar ? ...

Comment

Ik rij regelmatig met een auto geschoeid met Goodyear Vector 4 Seasons en zou je dit wel aanraden.
                          Was versteld hoe stil die band is tov de Bridgestone banden van er voor.
                          Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                            Ik rij regelmatig met een auto geschoeid met Goodyear Vector 4 Seasons en zou je dit wel aanraden.
                            Was versteld hoe stil die band is tov de Bridgestone banden van er voor.
                            Ik heb zelf Goodyear vector 4 seasons liggen, heb nu wel net nieuwe velgen besteld met zomerbanden op. (Goodyear's hou ik voor de winter). Maar kan ze, samen met de Michelin cc, alleen maar aanraden.
                            2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Ik heb enkel ervaring met de CrossClimates, maar ik kan ze zeker aanraden.
                              Zelfs op een wagen die toch wel sportieve ambities heeft (Megane GT) doen ze het zeker goed.

Comment

Die CC zijn slecht in de kleinere diameters leverbaar, dus wie een deftige zomervelg wil, kan best een andere band zoeken.

Comment

Als ge 18 inch een kleine diameter noemt ...

Comment

Working...
                                  X