Oorspronkelijk geplaatst door dirk195
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wat is volgens jou de brandstof van de toekomst?
Collapse
X
-
2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk BerichtenElektrisch. Opgewekt bij je thuis met superefficiente zonnepanelen, opslag in een thuisbatterij, en 's nachts de inhoud van die batterij overpompen in je auto. Elke dag opstaan met een volgetankte wagen.
Dit is niet de toekomst.
Comment
-
Tesla is dan ook niet de toekomst
Tesla is speelgoed voor rijke mensen2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
-
waterstof gaat het nooit worden. Teveel verlies, teveel energie nodig om het te maken, teveel energie nodig om het te stockeren (moet gekoeld worden). Je neemt heel wat tussenstappen eer het bij de eindgebruiker komt en telkenmale met heel wat verlies. Waterstof heeft bij gebruik nog een bijkomend probleem: waterdamp is het restproduct en waterdamp is een broeikasgas. Als we daar massaal naar overschakelen stappen we van het ene probleem in het andere.
Dan liever elektriciteit dat best van al zo dicht mogelijk bij de eindverbruiker wordt opgewekt. Batterijen thuis hoeft niet meer, want uw auto is de batterij.
Het grootste probleem met het stroomnetwerk is de piekstroom en die neemt alsmaar toe. Die kan wel via batterijen opgevangen worden ipv de zoveelste energiecentrale bij te bouwen die enkel stroom moet leveren op zo'n piekmoment.
Comment
-
Bij elektrische wagens zijn de accu's nog altijd het grote pijnpunt, zijn er wel genoeg grondstoffen om voor elke wagen ter wereld een accupakket te produceren?
Vooral lithium is een probleem.
Ik denk dat we eerder naar rijdend laden op inductie moeten gaan om lange afstanden te overbruggen:
http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/ar...t-rijden.dhtml
Comment
-
ge moet batterij heel algemeen zien. Elke vorm van energieopslag is in principe een batterij. Water oppompen naar een hoger gelegen gebied als er energie teveel is, is ook een batterij. En zo zijn er voorbeelden genoeg van hoe ge energie kunt opslaan.
En lithium: is genoeg van, maar het zal niet het enigste materiaal zijn dat zal gebruikt worden voor batterijen in de klassieke zin van het woord. Die nieuwe Sodium batterij gemaakt door de uitvinder van de Lithium batterij zal misschien al uitkomst geven.
Ook moeten we willen recycleren: nu 'kost' het nog teveel om elektronische toestellen goed te recycleren terwijl er daar net wel een hoop zeldzame metalen inzitten. Die gooien we nu gewoon na gebruik weg omdat het niet in ons economisch model past. Onnodige verspilling dus.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
die investering gaat duurder zijn dan een thuisbatterij vermoed ik
Comment
-
Wat als het hele wagenpark over de wereld elektrisch wordt? Eens de batterijen moeten vervangen worden of de wagen wordt afgezet, wat met het recyclen van zo iets?“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenIk denk dat recycleren nog beter meevalt dan nieuwe grondstoffen te zoeken aan de andere kant van de wereld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenwij belgen staan met umicore erg ver in recycleren van batterijen, zeg maar gerust de top in de wereld
Comment
-
Ik ga ook voor elektriciteit.
Ik ga er van uit dat we steeds efficiënter gaan worden in het opwekken van stroom. Ook op het vlak van batterijen is er nog heel wat verbetering mogelijk.
Alle argumenten ivm recycleren en opwekken van energie,... Dat houdt geen steek. Het is een kwestie van beslissen waar je je geld in steekt.
"5,3 biljoen dollar (4,7 biljoen euro), dat is het exuberant hoge bedrag dat 's werelds overheden jaarlijks in geschenkverpakking doorstorten aan fossiele brandstofbedrijven. Dat is 9 miljoen euro per minuut, zo schrijft het Internationaal Monetair Fonds (IMF) in een nieuwe studie. De financiële instelling noemt de resultaten "schokkend". - De MorgenIdleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Persoonlijk geloof ik niet echt in dat elektrisch verhaal. Ik vind het een stap terug. Uren opladen, range anxiety, wat bij een langdurige extreem koude winter?, ...
Wat dan wel? Ik weet het niet, maar de klassieke benzine/diesel koppelen aan een hybride vind ik een fantastische tussenoplossing. Men zou bv kunnen opleggen aan constructeurs dat ze verplicht vanaf 2020 of zo standaard aan ELKE wagen een hybride koppelen, zonder meerprijs.
O ja, en als die Amerikanen eens zouden overstappen op 4 cilinders in plaats van SUV's met 6 en 8 cilinders zouden we al een pak liters uitsparen op een jaar...
Comment
Comment