Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is volgens jou de brandstof van de toekomst?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wat is volgens jou de brandstof van de toekomst?

Mij lijkt elektrisch het meeste overlevingskansen te hebben, maar waterstof is een te duchten concurrent volgens KMPG:

De automotive-industrie ziet rijden op waterstof als reëlere optie voor verduurzaming van personenauto’s dan batterij-elektrisch. Dat blijkt uit een onderzoek van adviesbureau KPMG. Vooral de beperkte laadinfrastructuur en de lange laadtijd maken de batterij-variant minder kansrijk op lange termijn. “De elektrische auto die wordt voortgedreven door batterijen vraagt op dit moment te veel van de…

Dit wordt echter weer tegengesproken:

Shell, Total, Toyota, BMW, Daimler en nog acht andere giganten uit de auto- en energiewereld investeren samen € 10 mrd in waterstof als brandstof voor de automotive sector. Lees hier waarom dat nie…
    28
    Benzine
    10,00%
    3
    CNG
    0%
    0
    Diesel
    0%
    0
    Elektriciteit
    35,00%
    10
    Hybride
    7,00%
    2
    Waterstof
    39,00%
    11
    Andere
    7,00%
    2

Andere, maar ik weet nog niet wat, want volgens mij moeten ze dat nog uitvinden. Meest efficiënte en groene is kernenergie. En zodra alle wagens autonoom rijden, gebeuren er geen ongevallen meer, waardoor zo een kerncentrale in uw auto relatief veilig is

Comment

Elektriciteit is niet echt een brandstof maar moet opgewekt worden door iets anders (fossiel/nucleair/natuurlijk,...)
      2021 Taycan 4S
      2021 Lexus UX250h

Comment

Kernenergie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
          Elektriciteit is niet echt een brandstof maar moet opgewekt worden door iets anders (fossiel/nucleair/natuurlijk,...)
          OK ja, aandrijving van de toekomst dan. Kan de topic titel niet meer aanpassen helaas.

Comment

Ik zet in op de ADP/ATP-conversie.

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com...532153135b.jpg

Last edited by ; 12/04/2017, 16:34.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
              Andere, maar ik weet nog niet wat, want volgens mij moeten ze dat nog uitvinden. Meest efficiënte en groene is kernenergie. En zodra alle wagens autonoom rijden, gebeuren er geen ongevallen meer, waardoor zo een kerncentrale in uw auto relatief veilig is
              Kan problematisch zijn op het Belgische wegennet. Het is nu al kapotgereden door vrachtwagens, als elke auto een stralingsschild uit 3 meter dik beton moet meesleuren gaat dat er niet echt op verbeteren...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten

Kan problematisch zijn op het Belgische wegennet. Het is nu al kapotgereden door vrachtwagens, als elke auto een stralingsschild uit 3 meter dik beton moet meesleuren gaat dat er niet echt op verbeteren...
                Awel, dan moeten ze een ander schild ontwikkelen ipv van andere brandstoffen of aandrijvingen

Kunt ge u voorstellen, met een staafje uranium van 1kg, kunt ge 30 jaar met de auto rijden. Geen stinkende handen meer van de pomp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                  glucose en koolhydraten als basisbrandstof dus.
                  Ik gok ook op de doorbraak van riksja's wereldwijd
                  Met de overbevolking hebben we toch genoeg trappers, en met de doorbraak van AI krijgen we veel meer vrije tijd en hebben we tijd genoeg om ons te verplaatsen en op onze mobieltjes de tijd te doden onderweg.

Comment

In een verre toekomst : zonnebrandstof ?

Comment

Diesel !

Comment

naft !

Comment

Pellets !

Comment

Afgedraaide olie voor de CV

Comment

Verplichte flatullateur op uw gat en dat opstoken. Ik noem maar enkele groene mogelijkheden. Ook de koe zou kunnen helpen.

Comment

Comment

Waterstof lijkt me het meest haalbare.
                                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Ik weet het niet... Er lijkt me niks van alternatiefs dat men in de nabije toekomst zal inzetten. Ik denk dat we eerst een elektrische aandrijving krijgen en dat gas (welke soort ook) toch meer gebruikt zal worden voor onze voertuigen. Misschien een combinatie van beiden ?

Comment

Elektrisch. Opgewekt bij je thuis met superefficiente zonnepanelen, opslag in een thuisbatterij, en 's nachts de inhoud van die batterij overpompen in je auto. Elke dag opstaan met een volgetankte wagen.
                                      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Ik zou opteren voor 2 auto's, eentje thuis laden en dan de andere nemen...

Comment

Working...
                                        X