Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mecedes c350e vs Volkswagen Passat GTE vs BMW 330e vs Volkswagen Golf GTE

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mecedes c350e vs Volkswagen Passat GTE vs BMW 330e vs Volkswagen Golf GTE

    Mijn S60 D5 R-design is afgeschreven op de vennootschap en ik ben op het gemak aan het kijken naar een nieuwe (tweedehands) auto. UIt de titel kan je afleiden dat het een hybride wordt wegens fiscale redenen, de heksenjacht op diesels zorgt er ook voor dat ik reeds in de nabije toekomst wil veranderen omdat mijn huidige mazoutkachel nog iets waard is, ik denk dat je binnen een 2 tal jaar een diesel niet meer aan de straatstenen kwijt krijgt. Ik zal waarschijnlijk een tweedehands kopen in Duitsland wegens het ruim aanbod. Als ik het gewoon rationeel bekijk dan is de Golf voor mij reeds voldoende, het is een kleinere wagen dan mijn huidige s60 maar is gewoon praktischer wegens hatchback. Als er iets is waar ik mij de laatste 5 jaar aan stoorde dan was het de onpraktische koffer van de s60, met de neergeklapte zetels is de doorgang te klein waardoor sommige items gewoon niet passen, dit is nu eenmaal het nadeel van een sedan maar eentje waar ik de laatste jaren serieus heb op gevloekt Daarom dat de 330e eigenlijk afvalt maar ik zet die in het rijtje omdat die qua aankoopprijs gewoon zeer interessant is. Als ik gewoon ook emotioneel kies dan is het de c350e, mooi, praktisch en de meeste pk maar ook de duurste, als we alles dus op een rijtje zetten (prijs, praktisch, ...) dan wordt het de Passat

    decisions, decisions, decisions, ...

  • #2
    Ne Golf GTE heeft minder kofferruimte dan een normale wegens het accupakket. Denk dat je daar ook snel op zal vloeken. Is wel de goedkoopste, hoewel nog steeds niet goedkoop, dus al bij al niet veel auto voor je geld.
    Voor zover ik me nog kan voorstellen is de koffer van nen F30 toch nog wel iets praktischer dan die van ne S60, mss toch maar eens gaan kijken?
    Met de passat kan je niet veel verkeerd doen als hij echt praktisch moet zijn. Wel even saai als een tuinhuis.
    Als het budget het toelaat zou de C ook mijn keuze zijn.
    Dus toch allemaal eens IRL aan de tand voelen en dan met het autohart een keuze maken. Uiteindelijk zijn er maar weinig mensen die puur rationeel kiezen.
    En waarom geen Tesla Model S?

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
      Ne Golf GTE heeft minder kofferruimte dan een normale wegens het accupakket. Denk dat je daar ook snel op zal vloeken. Is wel de goedkoopste, hoewel nog steeds niet goedkoop, dus al bij al niet veel auto voor je geld.
      Voor zover ik me nog kan voorstellen is de koffer van nen F30 toch nog wel iets praktischer dan die van ne S60, mss toch maar eens gaan kijken?
      Met de passat kan je niet veel verkeerd doen als hij echt praktisch moet zijn. Wel even saai als een tuinhuis.
      Als het budget het toelaat zou de C ook mijn keuze zijn.
      Dus toch allemaal eens IRL aan de tand voelen en dan met het autohart een keuze maken. Uiteindelijk zijn er maar weinig mensen die puur rationeel kiezen.
      En waarom geen Tesla Model S?
      ik ben overtuigd dat full elektrisch de toekomst is maar voor mijn huidig gebruik is dit gewoon nog niet praktisch dus een Tesla is momenteel niet aan de orde. Ik vind het interieur en de afwerking ook maar niets voor een wagen van die prijs. Mijn prioriteiten zijn de laaste jaren ook serieus veranderd, ik ben nog altijd een "autofan" maar ik wil gewoon niet veel meer spenderen gezien ons onzeker fiscaal klimaat, mocht er rechtszekerheid zijn dan kocht ik gewoon morgen waarschijnlijk een Porsche Panamera hybrid op de zaak maar in dit apenland worden de regels gewoon retroactief aangepast (zie VAA 2012).

      Zelfs met die kleine koffer zal een Golf praktischer zijn met neergeklapte zetels in vergelijking met mijn huidige s60. Je hebt gelijk, de C350e is momenteel mijn eerste keuze . Is hier iemand op het forum met een c350e?

      Comment


      • #4
        Als ne Golf GTE qua koffer daadwerkelijk volstaat, waarom niet dan, kan je uiteindelijk ook niet echt je broek aan scheuren en uiteindelijk rijdt die wel leuk, ook het interieur kan mij wel bekoren...
        een tijdje geleden waren die makkelijk 2e hands te vinden in belgie voor rond de 30k maar kheb de indruk dat sinds de nieuwe belastingvoordelen er veel al terug van verkocht zijn.

        Comment


        • #5
          gunther heeft een 350e

          Comment


          • #6
            Ohja nog even ivm ne Golf: persoonlijk vind ik de GTE niet de interessantste versie. Kleinere koffer, kleinere brandstoftank, duur, zwaar (1600 kg, voel je in bochten en remmen), elektrische range maar 35 km in de praktijk, nadien drinkt die 7-8 liter.
            Dan kan je even goed een 1.5 TSI 150 pk overwegen, die is ook vlot zat en heeft bovengenoemde nadelen niet, weegt 1300 kg, drinkt in praktijk 6,5 liter ofzo. Uiteindelijk ook gunstig in belastingen (nog steeds redelijk lage CO2) dus ik denk niet dat dat in totaliteit duurder uitkomt dan de GTE.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              thx, de zoekfunctie van het forum is een joke!

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                Ohja nog even ivm ne Golf: persoonlijk vind ik de GTE niet de interessantste versie. Kleinere koffer, kleinere brandstoftank, duur, zwaar (1600 kg, voel je in bochten en remmen), elektrische range maar 35 km in de praktijk, nadien drinkt die 7-8 liter.
                Dan kan je even goed een 1.5 TSI 150 pk overwegen, die is ook vlot zat en heeft bovengenoemde nadelen niet, weegt 1300 kg, drinkt in praktijk 6,5 liter ofzo. Uiteindelijk ook gunstig in belastingen (nog steeds redelijk lage CO2) dus ik denk niet dat dat in totaliteit duurder uitkomt dan de GTE.
                akkoord maar fiscaal is een hybride gewoon interessant

                een c350e is voor 100% aftrekbaar in de vennootscap, geen BIV en geen autotaks...
                VAA voor een c350e is min of meer hetzelfde als voor een Golf 1.5 TSI

                ik ga het cru stellen, brandstofkosten interesseren mij niet echt, als kost voor mijn vennootschap is dit eerder een afrondingsfout , fiscaal ben ik beter af met een Golf GTE die ik nooit oplaad en 200kg batterijen die ik meezeul dan met een Golf 1.5 TSI

                Er is een reden waarom ze al die Panamera hybrides verkopen, ik ben ervan overtuigd dat de meerderheid nog nooit een stopcontact heeft gezien

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten


                  Er is een reden waarom ze al die Panamera hybrides verkopen, ik ben ervan overtuigd dat de meerderheid nog nooit een stopcontact heeft gezien
                  kan zijn, maar als ik met de hond wandel zie ik toch veel stekkerhybrides aan het buitenstopcontact hangen, mooi om zien...zal eens fotokes pakken

                  Comment


                  • #10
                    Gunther zijn 350e dus
                    VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

                    Comment


                    • #11
                      Wij hebben een bmw 330e en moet zeggen die is fantastisch!
                      De Mercedes is ongeveer 10.000€ duurder maar waarom, daar heb ik nog steeds geen idee van.

                      Comment


                      • #12
                        Anders de Gunther zijn C350e ?

                        Comment


                        • #13
                          ik lees vaak dat de 350e te duur is maar das de enige die ik bij bosjes zie rijden; ik weet ik draag kleppen en ja ik rij vooral op de antwerpse ring wij hebben speciale keuzes

                          de passat soms, de golf wat vaker, de 330 kan ik op 1 hand nog steeds tellen tenzij de bmw-ers het logo eraf halen
                          de 350e opvallend veel in uiterlijk kompleet basis

                          Comment


                          • #14
                            de 350e bolt heel wat beter dan de vorige hybrides van Mercedes! of het 10k meer waard is dan de BMW... imo niet. 10k is veel geld
                            lets have some more member berries

                            Comment


                            • #15
                              Nog altijd zeer happy met de 350e. Momenteel op 5.4 l (wegens reis naar de Alpen).

                              Comment


                              • #16
                                Ik zat met hetzelfde idee als de topic starter. Wij hebben ook zowat alles bekeken via simulator en uiteindelijk is het de GTE geworden.
                                Die hebben we test gereden natuurlijk en ik moet zeggen dat hij heel aangenaam rijd. Ik vind juist de batterijen achterin een pluspunt voor de gewichtsverdeling.
                                Wanneer je een bocht neemt voel je een mooie balans en dat komt zijn sportief karakter ten goede.
                                Ook op het gebied van de motorprestaties stelt hij zeker niet teleur. De elektrische modus kan je vastzetten en daarmee heb ik een groot stuk autostrade gereden ook.
                                Zo daalt het gemiddelde verbruik wel een pak.

                                Comment


                                • #17
                                  Ne golf of ne passat?

                                  Comment


                                  • #18
                                    De 330e is de enige van dit rijtje die ik al gereden heb (wagen van een vriend). Ik kan voor jou niet inschatten of hij praktisch genoeg is, maar de koffer leek me zeker bruikbaar maar wel eerder op 'Golf' formaat (400 liter). Je verliest in de hoogte, maar meestal stapel je toch niet tot tegen het kofferdeksel. En voor langere reizen bestaan fantastische dakkoffers (wij hebben een Thule Motion 800 en dat ding is ten eerste enorm en ten tweede super handig - op 1-2-3 geïnstalleerd).

                                    Eens je daar bij voorbij stapt, is dit volgens mij de referentie in het segment. Hij is echt snel (zeg ik als 335i rijder), bergen koppel, enige klacht die ik had is dat je de motor nauwelijks hoort (maar dat is beter dan een nagelende diesel). Het evenwicht in de wagen blijft ook erg goed (deze stond op 18" en M-sport ophanging, zeker niet oncomfortabel). Ik kan er eigenlijk erg weinig slechts over zeggen, behalve dat hij voor mij te laat in zijn 'lifecycle' is om te overwegen (maar de C moet ook binnenkort een facelift krijgen, dus geldt ook voor die).

                                    Verder kan ik je fiscaal enkel gelijk geven: die PHEVs zijn een no-brainer. Volgens mijn berekeningen kost een goed uitgeruste Golf GTI (DSG, PP, etc.) equivalent (in impact op wat je netto prive overhoudt) evenveel als pakweg een GLC350e of 530e (allebei flink uitgerust). Meer nog: eens je die route inslaat doet de catalogusprijs er relatief minder toe (100% aftrekbaarheid en VAA impact is quasi nihil). Mijn conclusie was alvast dat een 530e bv. nauwelijks meer per jaar zou kosten dan een 330e (een paar 100-en EUR). Een GLC350e tegenover een C350e is al helemaal geen verschil (en in dit type van wagen vind ik een SUV niet per se een nadeel).

                                    De Passat GTE heb ik niets op tegen, maar vind ik toch net wat saaier. De Passat break van deze generatie ben ik nochtans fan van, maar je kan de GTE niet met het R-pakket combineren, wat de look toch echt af maakt. Het is wel een compleet koopje: ik kom op 66.000 EUR voor een full option. Absoluut gezien belachelijk duur, na fiscale behandeling belachelijk goedkoop (een GLC met dat soort opties gaat richting 80.000).

                                    Comment


                                    • #19
                                      Heren.
                                      Wat als de regering morgen de aftrekbaarheid van PHEV's vermindert en de VAA verhoogt?
                                      In NL is men al lang weer van de belastingvoordelen voor PHEV's afgestapt, enkel puur elektrisch rijden loont daar nog fiscaal.
                                      In BE zal men vroeg of laat wel volgen.
                                      https://www.autokopen.nl/autonieuws/...elling-tot-bpm

                                      Comment


                                      • #20
                                        Er gaat op korte termijn weinig veranderen aan de fiscaliteit denk ik.
                                        retro-actieve VAA aanpassing uit 2012 is iets wat politici nu nog altijd op hun bord krijgen van bedrijfsleiders
                                        Nog eens zo'n stunt zie ik niet direct meer gebeuren.
                                        VLD gaat zich niet meer laten vangen en ook NV-A gaat nooit akkoord gaan

                                        Misschien eens tijd om onterechte fietsvergoedingen aan te pakken, of inkomsten uit verhuur van OG te belasten zoals in de rest van Europa...

                                        Comment

                                        Working...
                                        X