Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Bmw x1

    Ik ga volgende week mijn volgende leasewagen bestellen.
    Het wordt een bmw x1 16d.
    Over een aantal opties twijfel ik nog of ik ze zou nemen en welke ik van die lihst ga kiezen:
    - sound system
    - dynamic damping control
    - elektrisch verstelbare stoelen met geheugenfunctie
    - upgrade vd velgen. Standaard velgen zijn niet lelijk. Maar een upgrade zou mss mooi zijn? Max 17 inch

    Wat ik al zeker neem: gps, verstelbare achterbank, parkeersensoren, verwarmde sportstoelen, geblindeerde ruiten, led lichten

    Kleur wordt donkerblauw.

    Helpen jullie met de laatste keuzes?

    Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk


  • #2
    beter sound systeem is wel fijn
    de elec stoelen als je vaak wisselt met uw madamme wel makkelijk, anders zie ik er het nut niet echt van in

    Comment


    • #3
      Achteruitrijcamera?
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa
        Achteruitrijcamera?
        Zie ik het nut niet van in als je al parkeersensoren hebt

        Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

        Comment


        • #5
          Iemand ervaring met het dynamic damping control?

          Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
            Zie ik het nut niet van in als je al parkeersensoren hebt

            Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
            Totdat je het eens hebt gehad,
            Trouwens uw opmerking geld zowat voor alle opties, is gewoon een persoonlijke keuze
            Voor mij zijn de velgen altijd de eerste optie, terwijl zo'n sound upgrade bij mij gewoon nooit op de optielijst komt

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door korre
              Zie ik het nut niet van in als je al parkeersensoren hebt

              Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
              Zie het antwoord hieronder van Beemwee. Heb het al 15 jaar en zal altijd aangevinkt worden. Lane assistent en dergelijke dan weer nooit.


              Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • #8
                ik had gelezen dat de ophanging van de bmw x1 soms nogal schokkerig kan zijn, daarmee dacht ik aan de dynamic damping erbij te bestellen om iets comfortabeler te kunnen zetten.

                Stoelen zou super handig zijn aangezien ik 1,83m ben en mijn vrouw 1,63m en zij graag dicht bij het stuur zit en ik liever wat verder.
                Ik zal het bij de standaard velgen houden. Die zijn niet lelijk en al 17"

                Adaptive cruise control had ik graag gehad, maar enkel mogelijk in combinatie met een automaat en die is dan enkel beschikbaar in combinatie met een 18d => veel te duur allemaal

                Ik was aan het twijfelen voor de navi professional, maar volgens de verkoper is dat niet noodzakelijk. ik neem wel het real time trafic info erbij, dat was een betere investering volgens de verkoper. Aangezien die grotere GPS 1500 euro extra kost tov het gewone, kies ik voor het kleinere schermpje.

                Sound systeem ga ik laten vallen. standaardradio zal ook niet slecht zijn zeker

                Zoals ik hem nu geconfigureerd heb, zit ik €10 per maand boven budget.

                Comment


                • #9
                  ik heb mijn configuratie doorgegeven aan de fleetmanager nu spelen ze nog 3 leasingmaatschappijen tegen elkaar uit om zo goedkoop mogelijke offerte te krijgen.

                  dit is mijn configuratie voor de BMW X1 16d sdrive in donkerblauw

                  JAV V-spaak 560 7.5Jx17''+225/55
                  **Kit Benor
                  Zonder monogram
                  Real Time Traffic Information - RTTI
                  Verwarmde voorzetels
                  Verwarmd stuurwiel
                  Spraakversie Nederlands
                  Nederlandstalige handleidingsboeken
                  Sportzetels BMW voor bestuurder en passagier
                  Grotere brandstoftank
                  Aanhangerkoppeling met afneembare bol
                  Verstelbare achterbank
                  Lederen sportstuur
                  Business Pack (als Model)
                  Model Advantage
                  Automatische anti-verblindingsbinnenspiegel
                  LED Headlight met uitgebreide functies
                  Cruise Control met remfunctie
                  Park Distance Control (PDC) achteraan
                  Elektron.gestuurde airconditioning 2 zone regeling
                  Navigatiesysteem
                  Metaalkleur
                  Automatische bediening van de achterklep
                  Park Distance Control (PDC) VR/AR (als Model)
                  Bijkomende 12V-stopcontact (voetruimte passagier)
                  Zonnewerend glas achteraan
                  CD frontlader
                  Elekt. voorzetels met geheugen voor best.zetel
                  Binnenbekleding stof Race
                  Dynamic Damping Control

                  Comment


                  • #10
                    toch goed dat die dynamic damping control er nog bijzit

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
                      Ik ga volgende week mijn volgende leasewagen bestellen.
                      Het wordt een bmw x1 16d.
                      Over een aantal opties twijfel ik nog of ik ze zou nemen en welke ik van die lihst ga kiezen:
                      - sound system
                      - dynamic damping control
                      - elektrisch verstelbare stoelen met geheugenfunctie
                      - upgrade vd velgen. Standaard velgen zijn niet lelijk. Maar een upgrade zou mss mooi zijn? Max 17 inch

                      Wat ik al zeker neem: gps, verstelbare achterbank, parkeersensoren, verwarmde sportstoelen, geblindeerde ruiten, led lichten

                      Kleur wordt donkerblauw.

                      Helpen jullie met de laatste keuzes?

                      Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
                      Is de 18i geen optie ?

                      Comment


                      • #12
                        Ik heb DDC op mijn X1, laat dit altijd in de comfortstand staan. Ik twijfel of dit comfortabeler is t.o.v. een gewone demping. Wielen spelen wel een grote rol. Heb 17" niet runflat voor winter, 19" runflat voor zomer. Verschil in comfort is enorm. Met 17" vind ik het echt comfortabel en stil, 19" maakt veel lawaai en doet sterk afbreuk aan het comfort. 19" geeft wel een strakker rijgedrag, maar op een type wagen als een X1 vind ik dat bijzaak (een X1 rijdt sowieso niet sportief).

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

                          Is de 18i geen optie ?
                          mobility policy laat geen benzine toe en met een jaarlijks aantal van 45000 km lijkt me dat ook niet de beste optie

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Senna4ever Bekijk Berichten
                            Ik heb DDC op mijn X1, laat dit altijd in de comfortstand staan. Ik twijfel of dit comfortabeler is t.o.v. een gewone demping. Wielen spelen wel een grote rol. Heb 17" niet runflat voor winter, 19" runflat voor zomer. Verschil in comfort is enorm. Met 17" vind ik het echt comfortabel en stil, 19" maakt veel lawaai en doet sterk afbreuk aan het comfort. 19" geeft wel een strakker rijgedrag, maar op een type wagen als een X1 vind ik dat bijzaak (een X1 rijdt sowieso niet sportief).
                            ik heb dus de 17" velgen niet runflat, dus comfort moet wel in orde zitten.

                            Merk je een groot verschil tussen de 3 verschillende standen van de demping?
                            ik heb ooit in een review gehoord dat de DDC zorgt voor een evenwichtigere schokdemping (voornamelijk bij dwarse richels)

                            Comment


                            • #15
                              16d is dat die 1.5 3-pitter?

                              Deze x1 is toch fors groter dan z'n voorganger

                              Comment


                              • #16
                                ongelooflijk vaak geziene auto tov de voorganger lijkt mij, het fwd verhaal lijkt 0 te schaden aan de verkoop

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten

                                  ik heb dus de 17" velgen niet runflat, dus comfort moet wel in orde zitten.

                                  Merk je een groot verschil tussen de 3 verschillende standen van de demping?
                                  ik heb ooit in een review gehoord dat de DDC zorgt voor een evenwichtigere schokdemping (voornamelijk bij dwarse richels)

                                  Je voelt wel een verschil tussen comfort/sport (je hebt deze 2 standen) in die zin dat in sport hij minder gaat overhellen in bochten. Maar dan is de ophanging natuurlijk ook weer harder, en met 19" vind ik dat persoonlijk een beetje teveel van het goede.
                                  Ik heb ook met een 3 serie eens gereden met een dyamische demping, en daar vond ik dit veel meer een meerwaarde dan bij een X1.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                    ongelooflijk vaak geziene auto tov de voorganger lijkt mij, het fwd verhaal lijkt 0 te schaden aan de verkoop
                                    Welke compacte suv heeft er wel rwd?
                                    Voor de meeste mensen maakt dat niet uit hoe hij wordt aangedreven

                                    Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door konrad2
                                      16d is dat die 1.5 3-pitter?

                                      Deze x1 is toch fors groter dan z'n voorganger
                                      Inderdaad 3 cilindertje. Ben benieuwd hoe dat zal rijden (was niet beschikbaar voor testrit)

                                      Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

                                      Comment


                                      • #20
                                        Wij hebben zelf een 'donkerblauwe' (zo donker is het niet, eerder middelblauw - Mediterran Blau) xDrive 18d in bestelling, komt in juli.

                                        Wat mij betreft:
                                        • Dynamic Damping Control zou ik niet nemen in jouw geval. Wij hebben het er bij genomen maar dat was enkel omdat er nog wat overschot was - het was de allerlaatste optie om aan te vinken. Ik heb er al veel over gelezen en de consensus lijkt dat dit een systeem met slechts tweede standen is, en dus niet 'continue variable'. Het staat ook zo beschreven in de BMW technische trainingsdocumenten. Het zou in comfortstand net iets soepeler zijn dan standaard ophanging, en dan in 'sport' ongeveer de M-sportophanging benaderen. Enkel bij 19" velgen of worst case 18" runflats lees ik soms dat mensen het extra comfort appreciëren. De gewone ophanging zit ergens tussen de twee standen, iets meer richting comfort waarschijnlijk. Een 16d is geen scheurijzer dus ik zou dit laten voor wat het is. Heb nog nergens gelezen dat een 'gewone' X1 slecht zou sturen, of oncomfortabel zou zijn, zeker niet op 17".
                                        • Sound system is meestal een beetje 'neither here nor there'. We hebben het kort overwogen, en zijn dan voor HK gegaan - wat belachelijk duur is maar bon er was nog budget voor (we hadden al xDrive en een 20d was buiten budget, automaat wilden we niet). Ik betwijfel ten zeerste dat het standaard geluidssysteem slecht is, dus dan all the way gaan of niets, zou ik zeggen. Het enige wat zal minder zijn is mogelijk de kwaliteit als je het erg luid zet, maar dat doe je toch erg zelden.
                                        • De X1 komt standaard al op 17" (de 2 AT is op 16"). De standaard velg styling 560 vind ik niet mooi (lelijk zelfs), echter je kan voor 150 EUR of zo switchen naar minstens twee mooiere varianten. Is puur smaak natuurlijk. Upgraden naar 18" is in leasing duur (hoewel minder dan vroeger). Ik zou altijd voor de Styling 564 (elegant) of 385 (sportief) gaan.
                                        • Navigatie Professional is enkel een breder scherm. Je moet er ook de HUD bijnemen, waardoor het erg duur wordt. De processing unit van de 'prof' is identiek aan die van de 'business'. Je kan door het breder scherm wel twee zaken tegelijk laten zien (links/rechts), wat op de business versie niet kan. RTT kan op allebei, en kan nadien aangekocht worden (hoe je dus niet via je leasebudget te doen, spendeer dat aan andere styling van velgen.
                                        • Elektrisch verstelbare zetels met geheugenfunctie vind ik overkill op zo'n wagen, tenzij je elke dag van bestuurder wisselt misschien (en dan nog). Is erg duur voor wat het is en in verhouding tot de prijs van de wagen. Ik zou altijd eerst voor sportzetels (looks en wat extra comfort) en vooral zetelverwarming gaan, maar die heb je al, dus dan misschien leder overwegen? Beige sensatec is ook mooi met het blauw, maar kan niet met sportzetels.
                                        • Verstelbare achterbank is een no-brainer, hiermee maak je je 'kleine' X1 even multifunctioneel als een MPV. Was bij ons de eerste optie die we hebben aangetikt.
                                        • Persoonlijk vind ik de xLine erg mooi, maar als je bij 17" wil bijven is dat geen slimme keuze (je betaalt eigenlijk voor 18" in dat pakket).
                                        • Leder is geen must, de stoffen sportzetels zijn ook best leuk. Sensatec kan ook natuurlijk, maar gezien je dat enkel in het zwart kan krijgen bij de sportzetels zou ik dan ook bij stof blijven.
                                        • LED koplampen vind ik wel het minimum, dat maakt of kraakt de looks van de wagen (maar had je al).
                                        • Op het Mediterran Blau zullen ook de alu raamomlijsting en alu dakrails erg mooi passen, zeker met geblindeerde ruiten.
                                        • Zeker niet vergeten: M-sportstuur. Kost bijna niets, en is veel aangenamer om vast te houden (zacht leder ipv het karton van het standaard stuur).
                                        • Een achteruitrijcamera hangt af van omstandigheden - wij moeten vaak achteruit rijden, indien niet dan vind ik idd PDC voldoende.
                                        • Zelf heb ik er geen nood aan, maar sommige mensen zweren bij een lendensteun?
                                        • Nog een goedkope optie die een aanrader is, is de grotere brandstoftank.
                                        • Lichtpakket vind ik voor de sfeer in het interieur 's avonds ook een sterke aanrader.
                                        Conclusie: schrap die DDC en vervang door Styling 654/385 en lichtpakket.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X