Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiat 500 Benzine of Diesel?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

wat vinden jullie hiervan?
    1.4 benzine automaat, eigenlijk wat we zochten, genoeg vermogen ,automaat,
    slechts 16000 km (verklaart de prijs van 7290)

veel voordelen
    verbruik is natuurijk wel nadeel, zelf wel rond de 7 zitten..
    en zeldzame motor met automaat is extra zeldzame combinatie. geen idee hoe bullet proof die zijn. je komt ze amper tegen

Comment

Binnen een jaar of 2 is diesel even duur als benzine, en met die stadsnormen geraak je dan een Euro4 tweedehands amper kwijt.
      Ik zou in een kleine auto altijd benzine kiezen. Zeker een atmo blok moet betrouwbaar zijn, er zit amper iets in.

Comment

Dat blok is alles behalve zeldzaam, en is zéér betrouwbaar. Het is zeldza(a)m(er) in de 500, maar dit is gewoon het blok van de Panda 100 HP, en heeft in zoveel andere Fiats en Alfa's dienst gedaan, al dan niet met 8 of 16 kleppen.

Dit is ook gewoon het blok dat doorontwikkeld werd voor de Tipo die ik heb (Euro 6, 1.4 benzine 95 pk).

Enkele andere toepassingen zijn: Alfa Mito, Fiat Punto, Fiat 500L, Fiat Doblo, Fiat Qubo, ...

Maak je dus geen zorgen over het blok, maar probeer zeker een voldoende lange testrit te krijgen in combinatie met de automaat om te kijken of het bevalt.

Verder treed ik Tommie1 100% bij maar dat zal je al wel gemerkt hebben: tenzij je 40.000 km ofzo gaat doen per jaar, zou ik écht geen diesel kopen. Je denkt aan zeven liter te zitten, maar op de lange autosnelwegritten zal dat eerder 6 zijn. In het stad zal het meer zijn, maar dat is blijkbaar niet de hoofdbrok van de kilometers.

Over het specifieke exemplaar dat je toon: héél mooi. Ik zou 'm zo zelf kopen .
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
          Binnen een jaar of 2 is diesel even duur als benzine, en met die stadsnormen geraak je dan een Euro4 tweedehands amper kwijt.
          Ik zou in een kleine auto altijd benzine kiezen. Zeker een atmo blok moet betrouwbaar zijn, er zit amper iets in.
          ik let op euro normen, fiat 500 diesel is euro 5, mag tot 2025 in antwerpen binnen. auto zou 4 jaar moeten blijven dus dat is ruim voldoende
          anders was iq ook een optie, met diesel, maar is euro 4. gedaan van 2020

verschil in kostprijs van brandstof is de issue niet, 2,x liter meer verbruik (volgens spritmonitor) is wel aanzienlijk.

Comment

naar deze gaat ze morgen kijken.
            prijs kan zaken onder 6000

Fiat 500 ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

Comment

Het blijft smaak, maar die kleurencombo is er een beetje over. Zwart en wit buiten, en dan knalrode zetels en een wit dash....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                Het blijft smaak, maar die kleurencombo is er een beetje over. Zwart en wit buiten, en dan knalrode zetels en een wit dash....
                ja goed maar dat is persoonlijk + bijzaak.
                stickers kunnen er ook gewoon af, dan is hij gewoon wit met rood, is niet zo gek verschillend van die beige met rood .

auto moet compact vlot en betrouwbaar zijn.

Comment

1.3 diesel fiat 500 95 pk met 120.000 km bij handelaar zonder garantei kopen (400 minder)
                  zouden jullie dat doen of niet?

Comment

voor 400€ zou ik het niet laten

als het verschil nu nog groter was geweest, dan misschien wel
                    www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                      voor 400€ zou ik het niet laten

als het verschil nu nog groter was geweest, dan misschien wel
                      okay merci!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fujin
                        1.3 diesel fiat 500 95 pk met 120.000 km bij handelaar zonder garantei kopen (400 minder)
                        zouden jullie dat doen of niet?
                        Ik zou mij vooral vragen stellen wat hij dekt voor 400 euro. Een garantieverzekering afsluiten kost hem een veelvoud ...
                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten

Ik zou mij vooral vragen stellen wat hij dekt voor 400 euro. Een garantieverzekering afsluiten kost hem een veelvoud ...
                          ja, ben je zeker? volgens mij is dat ongeveer het tarief voor een 1 jaar durende garantie bij Federauto of touring. hij zei samen te werken met touring garantie verzekering.
                          ik vond ook een garantie verzekering voor particulieren, en dat is vanaf 250 per jaar (afhankelijk van model).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fujin

ja, ben je zeker? volgens mij is dat ongeveer het tarief voor een 1 jaar durende garantie bij Federauto of touring. hij zei samen te werken met touring garantie verzekering.
                            ik vond ook een garantie verzekering voor particulieren, en dat is vanaf 250 per jaar (afhankelijk van model).
                            Het is natuurlijk te zien wat er inbegrepen is ... Mijn collega heeft al meer dan een jaar een rechtzaak lopen met een 2de hands handelaar, ondertussen mag ze zelfs niet meer met de wagen rijden ... Dus de garantie en de houding van de handelaar er tegenover is niet te onderschatten!

Een handelaar die voorstelt om de garantie te laten vallen, zegt die eigenlijk niet dat ze per definitie niks waard is?

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Het is natuurlijk te zien wat er inbegrepen is ... Mijn collega heeft al meer dan een jaar een rechtzaak lopen met een 2de hands handelaar, ondertussen mag ze zelfs niet meer met de wagen rijden ... Dus de garantie en de houding van de handelaar er tegenover is niet te onderschatten!

Een handelaar die voorstelt om de garantie te laten vallen, zegt die eigenlijk niet dat ze per definitie niks waard is?

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk
                              hij stelt dat niet voor hoor. hij zei zelf dat hij met garantie verkoop, via touring contract etc.
                              ik vroeg dat zelf.
                              anders zou het zeker verdacht zijn ja!
                              aankoopkeuring wordt ook voorzien overigens

Comment

volgens een fiat garage in de buurt van interessante auto is de distributieketting op de fiat 500 heel zwak, bijna fiets ketting, en is oliewissel iedere 10.000 km nodig.
                                is dit niet overdreven?
                                hij zegt dit niet uit winstbejag want hij weet dat ik niet bij hem op onderhoud zou komen (te ver).
                                is het zo gevoelig?

Comment

geen automaat meer ? of heb je een nieuwe vriendin ? :-)

Comment

Ik zou mij vooral vragen stellen wat hij dekt voor 400 euro.
                                    Voor € 400 valt er normaliter al wel één en ander te dekken zou ik zo denken ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
                                      geen automaat meer ? of heb je een nieuwe vriendin ? :-)
                                      haha :-)
                                      tweede vriendin :-p
                                      prioriteit gegeven aan meer vermogen + compact over automaat, combinatie uiteraard nog beter.
                                      ik zou persoonlijk liever automaat hebben met de 1.2, maar zij vindt die niet vlot genoeg. so be it!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten

haha :-)
                                        tweede vriendin :-p
                                        prioriteit gegeven aan meer vermogen + compact over automaat, combinatie uiteraard nog beter.
                                        ik zou persoonlijk liever automaat hebben met de 1.2, maar zij vindt die niet vlot genoeg. so be it!
                                        denk beter af zonder automaat maar da's persoonlijk, toch iets meer keuze nu. Zag daarnet nog een hyundai i20 / 100pk automaat te koop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

denk beter af zonder automaat maar da's persoonlijk, toch iets meer keuze nu. Zag daarnet nog een hyundai i20 / 100pk automaat te koop
                                          linkje?

Comment

Working...
                                          X