Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke versnellingsbak zit er momenteel in uw auto?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke versnellingsbak zit er momenteel in uw auto?

Net hoorde ik op het radionieuws, dat van al de verkochte auto’s (België) in het eerste kwartaal 2017, 30% een automatische versnellingsbak had.
    Dit is meer als ik dacht

Welke versnellingsbak zit er momenteel in uw auto's? (meerdere auto's toegelaten)
    80
    Automaat met 8V of +
    21,25%
    17
    Automaat met 6V of 7v
    7,50%
    6
    Automaat met 3V of 4V of 5V
    6,25%
    5
    CVT
    3,75%
    3
    Automaat met dubbele koppeling (6V + 7V)
    18,75%
    15
    Automaat met enkele koppeling (5V + 6V)
    5,00%
    4
    Manueel 5v + 6V + 4v(op verzoek)
    52,50%
    42
    Geen (elektrisch)
    2,50%
    2
    Ander
    1,25%
    1
    Last edited by quovadis; 01/05/2017, 11:00.

Mijn auto is automaat
    auto van vriendin haar werk is manueel ( maar ze wilt ook een automaat)

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

4 x een manuele
      www.peugeotforum.be

Comment

Die aantallen haalden ze 50 jaar geleden al in Amerika!
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Hier 3x manueel... maakt een keuze naar automaat moeilijker... geen zin om telkens mijn reflexen aan te passen als ik van de ene in de andere spring.
          Ben overtuigd dat automatisch beter en gemakkelijk is (heb nog ooit een DAF 55 gehad ;-) ) maar schakelen is nu ook niet een drama, het is ... een automatisme geworden ;-)) !!
          Twee van de drie zullen niet eerstdaags de stal verlaten... dus zal het nog een tijdje zo blijven

Comment

4 bak manueel staat er niet tussen

Comment

Ik schakel graag. Zit misschien 5 keer per jaar in een file. Ik zie niet in waarom ik automatisch zou kiezen.
              De helft van de bestuurders zit nu al te slapen in hun auto. Een automaat scherpt de waakzaamheid niet bepaald aan lijkt mij.
              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Manueel. Ik koop altijd 2dehands, dus ook niet altijd de keuze. Ik koop een auto die mij qua looks, km stand en prijs volledig aanstaat. Of daar nu een automaat of manueel in ligt maakt mij eigenlijk niet zoveel uit.
                2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

ZF8, heerlijk, ik wil niet meer terug na 30j stick. Helemaal klaar mee.
                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Wat bij mij wel tegenvalt, is dat de moderne automaten afgestemd zijn op het minst verbruik, als je niet permanent in sportstand rijdt gaat de wijzer van de toerenteller niet boven de 2000 t/min. Tenzij natuurlijk dat je begint te vechten met de paletten of met de + en - . En dan zie ik niet precies het verschil met een manuele bak... ik vind persoonlijk dat je nog beter een manuele bak beheerst dan een automaat. De sax-O-mat van vroeger vind ik eigenlijk nog niet zo mis : enkel weg met de koppelingspedaal !

Comment

1 manuele voor mij
                      1 automaat voor de vrouw
                      1 automaat voor de dochter
                      overschakelen tss de twee soorten lukt mij probleemloos, de vrouw heeft het daar iets moeilijker mee en de dochter mag niet switchen wegens rijbewijs.

Comment

mijne is manueel, die van vrouw een DSG7

wissel continu tussen de 2 en gaat zonder problemen. is een automatisme.

Mijn volgende zal allesinds ook een automaat zijn.
                        2013- Volvo V60 D3 R-Design
                        2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Heb ook van elk ene en nog nooit een reflex aanpassing nodig gehad.
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

1xDSG en 1xCVT
                            2021 Taycan 4S
                            2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                              Wat bij mij wel tegenvalt, is dat de moderne automaten afgestemd zijn op het minst verbruik, als je niet permanent in sportstand rijdt gaat de wijzer van de toerenteller niet boven de 2000 t/min. Tenzij natuurlijk dat je begint te vechten met de paletten of met de + en - . En dan zie ik niet precies het verschil met een manuele bak... ik vind persoonlijk dat je nog beter een manuele bak beheerst dan een automaat. De sax-O-mat van vroeger vind ik eigenlijk nog niet zo mis : enkel weg met de koppelingspedaal !
                              Klopt :s er zou eigenlijk nog een stand tussen normaal en sport moeten zijn... want in sport schakelen ze dan weer veel te laat op.

Comment

Ook ZF8, dit is mijn derde automaat op rij. Beste die ik ooit had eigenlijk. Wil niet anders meer dan automaat. Zal trouwens in de toekomst de standaard worden volgens mij.

Comment

370 Z 7 speed automatic
                                  Camaro TH 350 3 speed automatic
                                  Corvette TH 700/r4 4 speed automatic met converter lockup
                                  Last edited by camaro 68 rs; 01/05/2017, 09:45.
                                  Z4 M40i

Comment

automaat 3 en 7 versnellingen
                                    mag er ook bij.
                                    Last edited by camaro 68 rs; 01/05/2017, 09:44.
                                    Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                                      Welke versnellingsbak zit er momenteel in uw auto's? (meerdere auto's toegelaten)
                                      Momenteel zit er overal een manuele versnellingsbak in, maar ik zal binnen een uurtje nog eens gaan kijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

Momenteel zit er overal een manuele versnellingsbak in, maar ik zal binnen een uurtje nog eens gaan kijken.
                                        Z4 M40i

Comment

Working...
                                        X