Geen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Welke versnellingsbak zit er momenteel in uw auto?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichtenautomaat 3 en 7 versnellingen
mag er ook bij.
In een Nissan 370 Z 7 speed automatic zit een versnellingsbak van "JATCO"
Volgens de Japanse website zou dit een CVT zijn met 7 schakel stappen?
Klopt dit ? mijn Japans is niet zo goed....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
Intussen aangepast
In een Nissan 370 Z 7 speed automatic zit een versnellingsbak van "JATCO"
Volgens de Japanse website zou dit een CVT zijn met 7 schakel stappen?
Klopt dit ? mijn Japans is niet zo goed....
http://
http://Last edited by camaro 68 rs; 01/05/2017, 11:56.Z4 M40i
Comment
-
Daily: automaat, voornamelijk door de lagere CO-uitstoot en bijgevolg lagere VAA
De oldtimers zijn allen manueel en dat zou ik ook niet anders willen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking
Klopt :s er zou eigenlijk nog een stand tussen normaal en sport moeten zijn... want in sport schakelen ze dan weer veel te laat op.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenOok ZF8, dit is mijn derde automaat op rij. Beste die ik ooit had eigenlijk. Wil niet anders meer dan automaat. Zal trouwens in de toekomst de standaard worden volgens mij.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
het zou nochtans wel goed zijn mocht er voor een electrische motor ook een versnellingsbak komen. Bij hogere toerentallen verbruikt een electromotor teveel. Soort van CVT zou een oplossing kunnen zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDat zeggen ze ondertussen al 30 jaar dat automaat de standaard gaat worden, zal ook wel zo zijn, maar de evolutie gaat heel traag.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk Berichten
Dit is dus exact de reden waarom ik nog twijfel om bij de volgende een automaat te nemen.. ook zie ik redelijk wat reviews waar ze spreken over een bak die niet doet wat ze willen. In het bijzonder de Renault en dsg bakken hebben een eigen willetje schijnt. Ik zou het niet weten, geen ervaring.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
In de rijmodussen van de wagen, kan ik kiezen in welke stand de motor én de versnellingsbak staat.
Ik kan evengoed alles in comfort zetten en de versnellingsbank in sport. Of alles in sport en versnellingsbak in comfort.
Tot nu toe doet de automaat 99% van de tijd wat ik wil. Maar ik kan eenvoudigweg via de peddels even + of - schakelen.
Het helpt dat de versnellingsbak jouw rijgedrag in acht neemt en dan die schakelpunten vaker zal aannemen.
Dit is mijn eerste automaat en ik vind het (na slechts 1.000 km maar wel op 3 dagen) een genot. Ik wil nooit meer manueel, tenzij voor een pure fun/weekendkar.That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
Mijn dagelijks vervoer is nu een manuele, en ik beklaag het mij elke dag nog dat ik geen automatic genomen heb. Of dat nu één is met 5 versnellingen of 8, of wat dan ook interesseert mij niet echt. Zolang ik maar niet meer moet schakelen.
Weekendkar is met een elektrohydraulische enkele koppeling. Gerobotiseerde manuele dus.
Prijzen van dikke motoren met een manuele bak (Ferrari 599, AM V12 Vantage, ...) stijgen ongelofelijk hard. Heeft m.i. alleen te maken met de lage productieaantallen. Nooit geweten wat er sportief is aan een manuele... Is persoonlijk natuurlijk.
Comment
-
Ik heb nu mijn tweede automaat, eigenlijk gerobotiseerde bak.
Eerst de Citroën C4 met enkele koppeling en nu de Renault Megane met dubbele koppeling.
Ik zou niet weten waarom ik ooit nog terug zou gaan naar een gewone schakelbak.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
-
6 bak TCTClassic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenHier 3x manueel... maakt een keuze naar automaat moeilijker... geen zin om telkens mijn reflexen aan te passen als ik van de ene in de andere spring.
Ben overtuigd dat automatisch beter en gemakkelijk is (heb nog ooit een DAF 55 gehad ;-) ) maar schakelen is nu ook niet een drama, het is ... een automatisme geworden ;-)) !!
Twee van de drie zullen niet eerstdaags de stal verlaten... dus zal het nog een tijdje zo blijven
Mijn vrouw zou zelfs liever een automaat hebben, maar was in die versie niet te krijgen bij Citroën. Vroeger wilde ze dat zelfs helemaal niet, totdat ze met mijne automaat destijds eens 2 x gereden had. Eert volgende auto bestelde ze dan ook een automaat. Maar ondertussen van werk veranderd en nu weer een manuele.
Comment
Comment