Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q7 e-tron vs Tesla Model S (100D) vs BMW 530e

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Tesla presteert als een echte sportwagen op rechte lijn waarmee je ook fun kunt hebben wat je niet moet vergeten . Ik heb eens gereden met een p85d en fuck wat sleurt dat lekker.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue Bekijk Berichten

      Just face it accu is gewoon de toekomst. Zeggen van niet is hetzelfde als dat je met je Nokia 3210 nooit een smart Phone zou aanraken. Ja er zijn mensen die blijven vasthouden aan een gsm met knoppen. Binnen 10 jaar is de helft van de wagens wat verkocht wordt elektrisch en niet omdat het groener of fiscaal interessanter is maar gewoon omdat het beter is en goedkoper is.


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
      Ik geloof er geen fluit van dat binnen 10j de helft elektrisch verkocht wordt. Voor 1 elektrische wagen koop ik er 2 met verbrandingsmotor en beter... Ik geloof niet in een lange levensduur van al die elektronica.

      We spreken elkaar terug binnen 10j, als mijn beweringen fout zijn betaal ik je met plezier een pint, maar ik zie het niet in elektriciteit.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door jacothom Bekijk Berichten
        Ik geloof er geen fluit van dat binnen 10j de helft elektrisch verkocht wordt. Voor 1 elektrische wagen koop ik er 2 met verbrandingsmotor en beter... Ik geloof niet in een lange levensduur van al die elektronica.

        We spreken elkaar terug binnen 10j, als mijn beweringen fout zijn betaal ik je met plezier een pint, maar ik zie het niet in elektriciteit.
        In een moderne verbrandingsmotor zit meer elektronica dan in een elektromotor. Voornamelijk om alles binnen emissienormen te houden.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

          Het is een hype, niet meer of niet minder.
          Iedereen bejubeld dit merk maar ik zie alleen maar beperkingen, ik voel er niks voor om 45min op een doodse parking te staan wachten eer de wagen opgeladen is of te slip streamen achter een vrachtwagen.

          Dat laatste is volgens mij echt een sport onder Tesla eigenaars.

          Ik ben niet klaar voor dit soort toestanden, zal het ook nooit zijn en eerlijk gezegd ben ik daar blij om.

          Het is ieder zen keus natuurlijk om voor zo iets te gaan en zie je het zitten moet je het zeker doen.

          Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
          Maar dan moet je IceBlue's lijstje aan voordelen herbekijken. The proof of the pudding is in the eating en ik heb al enkele dagen elektrisch gereden (Tesla P85D en BMW i3) en voor mij staat vast dat het de toekomst is. Dat opladen is in de praktijk niet zo erg, want met een range van >300km en de mogelijkheid om thuis te laden zou ik niet vaak de last ondervinden om ergens 45min bij een laadpaal te moeten wachten. Zoals ik het zie heb je op range en rijbeleving na, alleen maar voordelen.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

            In een moderne verbrandingsmotor zit meer elektronica dan in een elektromotor. Voornamelijk om alles binnen emissienormen te houden.
            Daarom rij ik euro3

            Comment


            • #26
              Op zich zou ik (en heel veel anderen) juist minder aan tankstations staan met een elektrische wagen met zo'n 300km aan range. Er zijn weinig dagen dat ik zoveel km's afleg. Zou dus altijd thuis (grotendeels met de zonnepanelen!) kunnen opladen en enkel bij een dagje naar de kust gaat bv. moeten kijken waar op te laden. (Waarbij hij mogelijks gewoon ter plaatse kan worden ingestoken op de bestemming.)

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                Ik zou ook voor de tesla kiezen. Maar idd: die 20% mag je weer afdokken als je de vennootschap opdoekt.
                Liquidatiebonus?

                Comment


                • #28
                  Ik geloof voorlopig ook nog niet in EV's. Er moet op korte termijn te veel veranderen van infrastructuur om nog maar 10% van de wagens EV te laten zijn, laat staan de helft. Het is een verre toekomst en tesla is de pionier, maar zolang er geen kerncentrale bijkomt, alle bovenleidingen vervangen worden en iedereen zonnepanelen legt + een accu heeft staan thuis is dit fysiek nog niet mogelijk.

                  En dat gaat nog minstens 25j duren...

                  Comment


                  • #29
                    Ik zou hier voor de tesla gaan omdat, heb met geen van de 3 auto's cohesie dus voor mij dan graag de snelste.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
                      Ik geloof voorlopig ook nog niet in EV's. Er moet op korte termijn te veel veranderen van infrastructuur om nog maar 10% van de wagens EV te laten zijn, laat staan de helft. Het is een verre toekomst en tesla is de pionier, maar zolang er geen kerncentrale bijkomt, alle bovenleidingen vervangen worden en iedereen zonnepanelen legt + een accu heeft staan thuis is dit fysiek nog niet mogelijk.

                      En dat gaat nog minstens 25j duren...
                      "Van verkochte wagens" is iets heel anders dan "van het wagenpark".
                      Maar ik geloof ook wel niet dat het ZO een vaart zal lopen, maar aan de andere kant denk ik wel dat veel mensen nog gaan verschieten van hoe snel het toch effectief zal gaan. Zeker als je zo'n dingen begint te lezen dat men ook al in dusseldorf en hamburg diesels (tem euro 5) gaan weren. Zo'n zaken zetten toch nog meer druk op de conventionele wagen.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten

                        Liquidatiebonus?
                        Niets mee te maken. Als je 120% aftrekt van je winst, dan wordt die 20% toch nog belast op de moment dat je vereffent, het is dus slechte een "tijdelijk" voordeel. Dat zullen de verkopers van tesla er niet bij vertellen.

                        “120% aftrekbaar”: dit percentage komt u wellicht overal tegen wanneer men het heeft over de elektrische wagen. Dit betekent concreet dat voor vennootschappen de afschrijvingen en kosten voor 120% aftrekbaar zijn. Men heeft dus recht op 20% “extra” aftrekbaarheid en dit moet tot uiting worden gebracht via het passief van uw balans op een aparte belastingvrije reserverekening om zo aan de onaantastbaarheids-voorwaarde te voldoen.

                        Echter moeten we spreken van een tijdelijk fiscaal voordeel. Op het moment dat de onaantastbaarheidsvoorwaarde niet meer wordt nageleefd, bijvoorbeeld bij vereffening, zal de “20% extra” alsnog belast worden.
                        Bron: http://www.vpaccountants.be/de-elekt...scale-verhaal/

                        Comment


                        • #32
                          Veel voordelen op vennootschappen zijn slechts van tijdelijke aard, zolang ze operationeel zijn. Maar eens je iets uit een vennootschap onttrekt staat de fiscus alweer paraat om te ontvangen. Dus je kan wel stellen dat we op de lange termijn weer genaaid zijn Pardon my French.

                          Comment


                          • #33
                            puur op auto zou dat een simpele keuze moeten zijn, de BMW. als je fiscaal gaat kijken zal het wel een ander verhaal worden denk ik
                            lets have some more member berries

                            Comment


                            • #34
                              Is de 540e nog niet bestelbaar?

                              Comment


                              • #35
                                Bedankt allemaal voor de vele reacties. Interessante discussie hier.

                                Het is inderdaad een verhaal dat verder gaat dan enkel puur een wagen kiezen. Mocht dit zo zijn dan lag de keuze meer dan waarschijnlijk op een wagen die niet in het lijstje staat.

                                Effe een paar reacties van mijn kant:
                                - Porsche Hybride: is inderdaad een mogelijkheid. Persoonlijk blijft een Porsche mijn droomwagen...... maar dan eerder een niet-hybride. Hoewel het eigenlijk voor mij persoonlijk het beste van twee werelden zou kunnen zijn. Maar ik voel me op dit moment (leeftijd, werkomgeving, status etc) nog niet "klaar" voor zo een auto. Klinkt misschien raar maar is een persoonlijk gevoel.
                                - Ik werk voor een groot deel in Nederland en daar kijken klanten/leveranciers toch anders naar een wagen dan hier in België. Met mijn X5 krijg ik toch regelmatig opmerkingen. Is het afgunst, jaloezie of wat het ook mag zijn? In ieder geval zouden van het lijstje de BMW 530e en de Tesla dit minder teweegbrengen :-). Het is een combinatie van factoren die dus ook de keuze zal beïnvloeden.
                                - EV: persoonlijk denk ik dat er wel degelijk toekomst in dit soort wagens zit. Alternatieve energie (zon, wind etc) is gewoon een business an sich geworden. Ben erg benieuwd hoe de Tesla Model 3 het er vanaf gaat brengen. Excuses voor alweer de vergelijking met NL maar ik heb de indruk dat ze in NL veel verder staan in de invoering/promotie van EV wagens. Een dagje Amsterdam/Schiphol bewijst dit. En dit gaat voor steeds meer Europese grootsteden op. Maar de aanschafwaarde is op dit moment gewoon erg hoog en dat spreekt dan weer in het voordeel van de andere merken met hybride wagens.
                                - En ja het is ook een fiscaal / zakelijk verhaal. De politiek dus. Dit is m.i. de moeilijkste en meest onbetrouwbare factor. In NL is het (fiscale) voordeel van een hybride zo goed als weg.
                                - Volgens mij is de 540e niet te bestellen.
                                - KM-range Tesla: Als ik nu lange ritten maak van bijvoorbeeld 200-300km stop ik 8 van de 10 keer onderweg. Mij maakt het dan niet uit of dit aan een tankstation is of aan een hotel waar een supercharge station is. Iemand merkte hier op dat hij juist minder aan tankstations zou staan met een EV en daar ben ik het volledig mee eens.

                                Comment


                                • #36
                                  In de 530e hangt wel een viercilinder he, alleen al daarom laat maar.

                                  ( ik ben nog van de oude stempel) als het maar zo een kutgeluid maakt, dan nog liever een auto op electriek

                                  Hoog tijd om een 540e met een 6 in lijn uit te brengen.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Blijf er bij, het totaalbeeld voor TS ziet er het best uit met/voor een Q7. 6 cilinder, 3.0l, diesel, nog redelijke e-range voor een kort tripje, fiscaal, ook populair in Nederland, enz...
                                    Is toch een totaal ander voertuig dan een Tesla en moeilijk vergelijkbaar vind ik. Of je voorkeur gaat naar het ene of het andere, maar twijfelen kan je toch moeilijk zou ik denken.


                                    Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Juist jammer dat de nieuwe q7 zo lelijk is langs buiten vind ik persoonlijk. De vorige was beter vond ik.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                                        Niets mee te maken. Als je 120% aftrekt van je winst, dan wordt die 20% toch nog belast op de moment dat je vereffent, het is dus slechte een "tijdelijk" voordeel. Dat zullen de verkopers van tesla er niet bij vertellen.



                                        Bron: http://www.vpaccountants.be/de-elekt...scale-verhaal/
                                        Weer iets bij geleerd! Thanks!!

                                        Comment


                                        • #40
                                          Ne q7 is mss wel de 'beste' auto van het rijtje, maar puur elektrisch rijden heeft toch ook wat, niet?
                                          En zal in the end uiteindelijk toch goedkoper zijn neem ik aan.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X