Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q7 e-tron vs Tesla Model S (100D) vs BMW 530e

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Accu is een tussenstap.
    Electriciteit is niet echt proper, en in de winter dreigt soms een tekort.
    Binnen 30 jaar is waterstof (op mileuvriendelijke en efficiente wijze geproduceerd, nu nog niet het geval) dé brandstof.
    2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
    2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
    2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

    Comment


    • #42
      Maar ik dwaal af.
      530e > etron > tesla
      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
        Accu is een tussenstap.
        Electriciteit is niet echt proper, en in de winter dreigt soms een tekort.
        Binnen 30 jaar is waterstof (op mileuvriendelijke en efficiente wijze geproduceerd, nu nog niet het geval) dé brandstof.
        En hoe maken ze waterstof? Met welke energiebron?
        waterstof is toch maar een manier van energieopslag?

        Comment


        • #44
          Bij waterstof is distributie het grote probleem, plus het feit dat in de auto eigenlijk die waterstof weer naar elektriciteit moet worden omgezet.
          Bij de huidige elektrische wagens is het niet ideaal dat je een paar honderd kilo aan accu's moet meesleuren voor een range van een paar honderd km, die dan ook nog eens een aanzienlijke tijd nodig hebben om op te laden aan de stekker.
          Ik hoop dat het 'rijdend' laden ooit er door komt, liefst ook op de snelweg. Vanaf dan wordt een range van 100 km op accu's meer dan voldoende.
          http://www.autoweek.nl/nieuws/renaul...n-op-snelheid/

          Comment


          • #45
            Recent stond een vergelijkingstest in AG van de Q7 e-tron, GLC350e, X540e, Cayenne Hybrid en de XC90 T8.

            Audi is de enige die zijn elekrisch rijbereik ook in de praktijk waarmaakt. Over de volledige tekst was het gemengd verbruik ook veruit het laagste (6,8 liter diesel).
            Rest zat tussen 10 en 11 liter gemiddeld (benzine) met uitschieters naar 13, zelfs die 2 liters van de BMW en Volvo

            Dus als je veel ritten hebt van max. 40km, gecombineerd met regelmatig lange afstanden, dan is de keuze voor de eTron een no-brainer imho
            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door KdF
              Recent stond een vergelijkingstest in AG van de Q7 e-tron, GLC350e, X540e, Cayenne Hybrid en de XC90 T8.

              Audi is de enige die zijn elekrisch rijbereik ook in de praktijk waarmaakt. Over de volledige tekst was het gemengd verbruik ook veruit het laagste (6,8 liter diesel).
              Rest zat tussen 10 en 11 liter gemiddeld (benzine) met uitschieters naar 13, zelfs die 2 liters van de BMW en Volvo

              Dus als je veel ritten hebt van max. 40km, gecombineerd met regelmatig lange afstanden, dan is de keuze voor de eTron een no-brainer imho
              Wat ik dus schreef. In TS zijn geval lijkt mij dat het interessants voertuig.
              Klant van me heeft een spiksplinter nieuwe X5 30e En heeft geen bereik van 30 km elektrisch en all-over zit hij op 9,2 á 9,6L
              Maar TS moet voor zichzelf uitmaken of hij full elektrisch wil rijden of niet, pas dan is de keuze snel gemaakt.


              Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
              Last edited by Metaxa; 19/05/2017, 23:17.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                Bij waterstof is distributie het grote probleem
                Productie van waterstof blijft evengoed een probleem.

                Comment


                • #48
                  Zelfs 20km elektrisch is een hele uitdaging met een X5 40e...
                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                  Comment


                  • #49
                    Als de keuze tussen die drie is, is er toch nog geen rekenmachine of boekhouder aan te pas gekomen. De Q7 en Tesla zijn gewoon erg duur, en worden na alle fiscale aftrek 'redelijk' duur. De 530e daarentegen is, zolang je niet compleet overboord gaat met de opties, een (in vergelijking) compleet koopje.

                    De motor zou ook goed moeten zijn, in een 330e vond ik hem best overtuigend, en de G30 weegt niet zo veel meer. De 350e motor van Mercedes is op papier krachtiger, in de praktijk vond ik hem maar niets.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                      Zelfs 20km elektrisch is een hele uitdaging met een X5 40e...
                      Ik.vroeg me af welke hybride er meer dan 20 km kan rijden, puur elektrisch. Maw welk model is de referentie?

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door dirk195

                        Ik.vroeg me af welke hybride er meer dan 20 km kan rijden, puur elektrisch. Maw welk model is de referentie?
                        Q7

                        Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

                        Comment


                        • #52
                          Cijfers?

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                            Productie van waterstof blijft evengoed een probleem.
                            waterstof is in mijn ogen ook niet echt een "brandstof" maar een "opslag van energie"

                            waterstof haal je uit koolwaterstof (benzine, diesel, ...) of
                            uit water, lucht door er met elektriciteit (of andere brandstof) zuivere waterstof uit te halen en deze op te slaan in een reservoir
                            ...

                            in de motor verbruik je deze ...

                            vergelijk het met de "motor op gecompresseerde lucht" de lucht bevat energie door het in een compressor samen te persen (waar je terug elektriciteit voor nodig hebt ...

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door dirk195
                              Cijfers?
                              36 á 39 km heb ik her en der van bezitters al vernomen. Wel niet de vooropgestelde max.


                              Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten

                                waterstof is in mijn ogen ook niet echt een "brandstof" maar een "opslag van energie"

                                waterstof haal je uit koolwaterstof (benzine, diesel, ...) of
                                uit water, lucht door er met elektriciteit (of andere brandstof) zuivere waterstof uit te halen en deze op te slaan in een reservoir
                                ...

                                in de motor verbruik je deze ...

                                vergelijk het met de "motor op gecompresseerde lucht" de lucht bevat energie door het in een compressor samen te persen (waar je terug elektriciteit voor nodig hebt ...
                                productie op basis van koolwaterstoffen: niet duurzaam (eindige grondstof) en de CO2 komt net zo goed vrij
                                productie op basis van electrolyse of andere vormen van het "kraken" van water: ofwel niet op grote schaal mogelijk (bvb beschikbaarheid electrodes), ofwel nog in testfase

                                Of je het nu wel of niet als neutrale energiedrager beschouwt maakt weinig uit. Waterstof in de praktijk kunnen gebruiken zou fantastisch zijn. Maar dat geldt ook voor Thoriumreactoren (a bitch for engineers) of kernfusiereactoren. Veelbelovend... in theorie. Batterijen bewijzen het vandaag al, in de praktijk.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

                                  Ik.vroeg me af welke hybride er meer dan 20 km kan rijden, puur elektrisch. Maw welk model is de referentie?
                                  De referentie was hetgeen werd opgegeven (beloofd) door de constructeur.
                                  Audi scoorde daarin het best, gevolgd door de Volvo.

                                  Wat me verbaast is dat de meeste niet eens slimme energie-recuperatie functie hebben. De eerste hybride SUV van Lexus (RX400h) had dit 12 jaar geleden al wel. Daaraan zie je dat die hybride modules eraan 'geplakt' werden om toch maar een hybride in het gamma te hebben voor de fiscale toeristen
                                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Ik vind hybrides noch vlees noch vis. Trek het fiscaal voordeel in, en niemand wilt noch zoiets kopen. Idem trouwens voor de full electrische wagens...

                                    Comment


                                    • #58
                                      De meesten vergelijk hybrides met plug in hybrides.
                                      De meeste plug in hybrides hebben wel degelijk energie besparende maatregelen. Al kan je een Q7 bezwaarlijk milieuvriendelijk noemen.
                                      Last edited by ; 23/05/2017, 22:14.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Het probleem zit hem dat velen die plug-ins nooit inpluggen of een rijdersprofiel hebben dat niet compatibel is met het hybride concept (bvb. veel lange afstanden).
                                        Dan moet je zoiets niet kopen maar velen doen het wel, enkele en alleen om het fiscale voordeel, waardoor die dingen hun doel voorbijschieten.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Daar is men in nederland al lang achter, wij lopen weer een 5-10 jaar achter zoals gewoonlijk.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X