Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q7 e-tron vs Tesla Model S (100D) vs BMW 530e

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
    Tesla presteert als een echte sportwagen op rechte lijn waarmee je ook fun kunt hebben wat je niet moet vergeten . Ik heb eens gereden met een p85d en fuck wat sleurt dat lekker.
    sportwagen? Slik... wss. hebt ge u vergist met speelgoedwagen...

    Ik heb ermee gereden en voor mij 1% fun 99% verveling... die 1% was dan nog de ludacrous mode die je wss enkel tijdens een testrit of een ritje met vrienden/familie eens zou presenteren. Bij de meeste testritjes krijg ik de wagen bijna een volle dag mee, bij tesla 1u er zat dan wel een fotomodel bij me als verkoopster dus toch het uur volgemaakt maar zonder haar had ik 2 bochten genomen en wss. de wagen onmiddellijk terug gebracht.
    Zet 1000 tesla's naast elkaar enige verschil dat je zal zien is de carosserie kleur !

    Ik hou van brullende motoren dusja dan ben je bij tesla aan het verkeerde adres, sportiviteit van de wagen is 0, ik zie dit eerder als een klassewagen beetje te vergelijken met een Mercedes S zonder motor in dan. Interieur te grote I-pad als command systeem voor de rest niks é... eingelijk is dit een wagen voor mensen die niet houden van autorijden.

    Dus mij keuze zou gaan naar de Q7 e-tron, zal je na aankoop het minste spijt van hebben.
    Last edited by Schnippy; 30/05/2017, 12:07.

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten

      er zat dan wel een fotomodel bij me als verkoopster dus toch het uur volgemaakt
      meer info aub

      2.0 JTDm

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten

        sportwagen? Slik... wss. hebt ge u vergist met speelgoedwagen...

        Ik heb ermee gereden en voor mij 1% fun 99% verveling... die 1% was dan nog de ludacrous mode die je wss enkel tijdens een testrit of een ritje met vrienden/familie eens zou presenteren. Bij de meeste testritjes krijg ik de wagen bijna een volle dag mee, bij tesla 1u er zat dan wel een fotomodel bij me als verkoopster dus toch het uur volgemaakt maar zonder haar had ik 2 bochten genomen en wss. de wagen onmiddellijk terug gebracht.
        Zet 1000 tesla's naast elkaar enige verschil dat je zal zien is de carosserie kleur !

        Ik hou van brullende motoren dusja dan ben je bij tesla aan het verkeerde adres, sportiviteit van de wagen is 0, ik zie dit eerder als een klassewagen beetje te vergelijken met een Mercedes S zonder motor in dan. Interieur te grote I-pad als command systeem voor de rest niks é... eingelijk is dit een wagen voor mensen die niet houden van autorijden.

        Dus mij keuze zou gaan naar de Q7 e-tron, zal je na aankoop het minste spijt van hebben.
        Q7 doet mij juist niets.

        Comment


        • #64
          Q7 vind ik ook een lelijk hok,
          de vorige had tenminste nog een imposant front.
          De huidige lijkt gewoon op een opgeblazen A4 totaal uit proportie

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS
            Q7 vind ik ook een lelijk hok,
            de vorige had tenminste nog een imposant front.
            De huidige lijkt gewoon op een opgeblazen A4 totaal uit proportie
            Wacht tot je de Q8 gaat zien...


            Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

              Wacht tot je de Q8 gaat zien...


              Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
              Echt he

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

                Echt he
                Citroentje!...
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • #68
                  Vind de Q7 totaal niet buiten proportie, het is een grote wagen natuurlijk, dat wel, maar niet buiten proportie
                  Dan moet je hetzelfde zeggen van de X5, XC90, GLC, Levante,...

                  Die belastingontwijkende pick-ups, die zijn pas buiten proportie...
                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                  Comment


                  • #69
                    X5, glc, xc90, ca va nog kwa lijnen vind ik persoonlijk. Q7 gewoon lelijk langs buiten , het front oogt te braaf, de zijkanten zijn te lomp door te weinig lijnenspel in het plaatwerk en langs achter gewoon een 12 in een dozijn car. Niet mijn ding dus

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten

                      meer info aub
                      Shari piessens ofzo alsk het me goed herinner.. is al 2j. geleden...

                      Edit: gevonden http://whatmatters.be/2016/12/03/hoe...hari-piessens/
                      Last edited by Schnippy; 03/06/2017, 15:42.

                      Comment


                      • #71
                        Ziet er inderdaad beter uit dan hun auto's. :-))


                        Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                        Comment


                        • #72
                          Misschien erover gelezen maar ik weet niet als de TS ondertussen al gekocht heeft.
                          Ikzelf heb me sedert een maand een Q7 e-tron aangeschaft.
                          Ook op de vennootschap aangekocht en het fiscale was dus belangrijk.
                          Ik heb ook met een aantal hybride concurrenten gereden zoals de X5, GLE en Cayenne.
                          ik heb voor de Q7 gekozen omdat die :
                          . zijn actieradius kan waarmaken
                          . als de batterijen leeg zijn, ik op goedkopere diesel rijd die dan nog minder verbruikt dan de benzinemodellen
                          . deze als enige 100% aftrekbaar is ivm de anderen
                          . de kofferruimte behouden blijft (de GLE is een joke wat kofferruimte betreft)
                          . het interieur staat mijlenver voor qua kwaliteit tov de anderen
                          . de optiemogelijkheden oneindig waren (heb die ook full-full option aangekocht)
                          . deze verbazingwekkend stil en sportief rijdt

                          Het verbruik na 1 maand (en 5000km) is : elektrisch haal ik er een 35-40km uit, diesel is gemiddeld rond de 8 liter
                          Opladen gebeurt via standaard oplader en duurt 8hr. (ben aan het bouwen en daar komt een snellader)

                          Zelf heb ik nog niet gereden met een Tesla, maar wel al veel mee geweest als passagier.
                          Rijdt enorm soepel, maar beperkingen qua autonomie, en stel me toch vragen over de kwaliteit van plastiek.

                          Porsche Cayenne was ook een optie kunnen zijn, maar hoorde van diverse bronnen dat actieradius heel beperkt is elektrisch en als je dan op de benzinemotor valt, het verbruik enorm hoog ligt.
                          Plus minder fiscale aftrek.
                          Dus deze viel af.

                          Smaken en voorkeuren verschillen, maar ik kan je echt die Q7 heel sterk aanraden!
                          Maar laat ons eerlijk zijn, het is een luxeprobleem.
                          Alle besproken wagens zijn fantastisch in hun eigen vorm.



                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy

                            sportwagen? Slik... wss. hebt ge u vergist met speelgoedwagen...

                            Ik heb ermee gereden en voor mij 1% fun 99% verveling... die 1% was dan nog de ludacrous mode die je wss enkel tijdens een testrit of een ritje met vrienden/familie eens zou presenteren. Bij de meeste testritjes krijg ik de wagen bijna een volle dag mee, bij tesla 1u er zat dan wel een fotomodel bij me als verkoopster dus toch het uur volgemaakt maar zonder haar had ik 2 bochten genomen en wss. de wagen onmiddellijk terug gebracht.
                            Zet 1000 tesla's naast elkaar enige verschil dat je zal zien is de carosserie kleur !

                            Ik hou van brullende motoren dusja dan ben je bij tesla aan het verkeerde adres, sportiviteit van de wagen is 0, ik zie dit eerder als een klassewagen beetje te vergelijken met een Mercedes S zonder motor in dan. Interieur te grote I-pad als command systeem voor de rest niks é... eingelijk is dit een wagen voor mensen die niet houden van autorijden.

                            Dus mij keuze zou gaan naar de Q7 e-tron, zal je na aankoop het minste spijt van hebben.
                            Een tesla is het tegendeel van een sportwagen.. snel rechtdoor maar een zeer matig onderstel ( niet sportief) je kan zelfs de demping en vering niet instellen..


                            Tesla is wel super als je met autopilot op de snelweg met het verkeer meegaat.. zeer zeer aangenaam en relaxed alleen begint het snel te vervelen.. je voelt je een beetje passagier in eigen auto..

                            En het verbruik van een tesla is dubbel zo hoog bij 150 als bij 110, vond ik wel een zeer groot minpunt..

                            Op een nachtelijk ritje Brussel - Antwerpen had ik 110 range verbruikt ( gereden afstand was 40km)
                            Last edited by germinal; 07/08/2017, 23:19.
                            previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                            current : BMW 330D F30

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue Bekijk Berichten

                              Just face it accu is gewoon de toekomst. Zeggen van niet is hetzelfde als dat je met je Nokia 3210 nooit een smart Phone zou aanraken. Ja er zijn mensen die blijven vasthouden aan een gsm met knoppen. Binnen 10 jaar is de helft van de wagens wat verkocht wordt elektrisch en niet omdat het groener of fiscaal interessanter is maar gewoon omdat het beter is en goedkoper is.


                              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                              Allez, ik ben dus zo'n ouderwetse. (wat mijn telefoon betreft dan toch) Een Tesla zou ik wel willen.

                              Maar nog liever een vol elektrische MB S-klasse.

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse
                                Tesla presteert als een echte sportwagen op rechte lijn waarmee je ook fun kunt hebben wat je niet moet vergeten . Ik heb eens gereden met een p85d en fuck wat sleurt dat lekker.
                                Last edited by germinal; 25/08/2017, 23:51.
                                previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                current : BMW 330D F30

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Basix Bekijk Berichten
                                  Misschien erover gelezen maar ik weet niet als de TS ondertussen al gekocht heeft.
                                  Ikzelf heb me sedert een maand een Q7 e-tron aangeschaft.
                                  Ook op de vennootschap aangekocht en het fiscale was dus belangrijk.
                                  Ik heb ook met een aantal hybride concurrenten gereden zoals de X5, GLE en Cayenne.
                                  ik heb voor de Q7 gekozen omdat die :
                                  . zijn actieradius kan waarmaken
                                  . als de batterijen leeg zijn, ik op goedkopere diesel rijd die dan nog minder verbruikt dan de benzinemodellen
                                  . deze als enige 100% aftrekbaar is ivm de anderen
                                  . de kofferruimte behouden blijft (de GLE is een joke wat kofferruimte betreft)
                                  . het interieur staat mijlenver voor qua kwaliteit tov de anderen
                                  . de optiemogelijkheden oneindig waren (heb die ook full-full option aangekocht)
                                  . deze verbazingwekkend stil en sportief rijdt

                                  Het verbruik na 1 maand (en 5000km) is : elektrisch haal ik er een 35-40km uit, diesel is gemiddeld rond de 8 liter
                                  Opladen gebeurt via standaard oplader en duurt 8hr. (ben aan het bouwen en daar komt een snellader)

                                  Zelf heb ik nog niet gereden met een Tesla, maar wel al veel mee geweest als passagier.
                                  Rijdt enorm soepel, maar beperkingen qua autonomie, en stel me toch vragen over de kwaliteit van plastiek.

                                  Porsche Cayenne was ook een optie kunnen zijn, maar hoorde van diverse bronnen dat actieradius heel beperkt is elektrisch en als je dan op de benzinemotor valt, het verbruik enorm hoog ligt.
                                  Plus minder fiscale aftrek.
                                  Dus deze viel af.

                                  Smaken en voorkeuren verschillen, maar ik kan je echt die Q7 heel sterk aanraden!
                                  Maar laat ons eerlijk zijn, het is een luxeprobleem.
                                  Alle besproken wagens zijn fantastisch in hun eigen vorm.


                                  Slimme mens jij!
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Als de prijs er niet toe doet, dan is zo'n Q7 rationeel gezien natuurlijk wel de juiste keuze. Toch goed elektrisch bereik, waarmee je 95% van de korte ritten kan afleggen. Meeste technologie. Meest kwalitatieve interieur. Terugvallen op diesel ipv benzine. Veel ruimte binnenin (weliswaar maar 5-zitter). Persoonlijk vind ik hem alleen erg saai ogen, zowel buiten (beetje een opgehoogde break) als binnen (bijna te minimalistisch).

                                    Dus ondanks dat alles zou ik in deze klasse toch eerder geneigd zijn voor de nieuwe XC60 te gaan. Gezien dat een 5-zitter is m.i. equivalent aan een Q7 eTron (de XC90 plaats ik een stapje hoger op de ladder niet alleen qua zitplaatsen maar ook uitstraling en luxe). Knappe looks, de volledige koffer behouden, veel mooier interieur (en ook hoogwaardig), en nog sneller ook. Een echte sportwagen is het zeker niet: te veel gewicht, te hoog zwaartepunt en te weinig tractie doordat de achteras enkel door de elektromotor bediend is. Maar daarvoor koop je dit niet. Neem je hem full option in R-Design dan is hij er voor ruim <90.000 (met zo'n Q7 zit je dan m.i. ruim >100K), en een mooie Momentum heb je voor een goeie 80.000 EUR. In isolatie gezien absurde bedragen, maar na fiscale behandeling toch weer koopjes. En doe de T8 badge er van af, en niemand zal je afgunstig bekijken (terwijl je binnenin geniet van je 400+ PK, B&O sound system, gelikt interieur, etc.). Het enige wat je dan mist, is je buren onder de indruk te brengen, want die denken dat het een D4 van heel wat minder is. Maar voor een wagen die zo mooi is, zou ik het niet laten.

                                    Enige wat dan nog gunstiger is, is de GLC350e (neem 75.000 voor een hele mooie), en die is dan ook niet aan te slepen. Niet 100% aftrekbaar maar de catalogusprijs maakt dat goed, en 100 of 90% aftrekbaarheid maakt nauwelijks verschil, VAA blijft super laag, BIV is 43 EUR en verkeersbelasting 280 EUR. Hij rijdt ook veel beter dan de XC60 vermoed ik (ik heb enkel de GLC350e en XC90 T8 gereden), en behoeft daarvoor zelfs geen luchtvering - ik vond hem de best rijdende hybride qua wegligging, op het randje van echt sportief (weliswaar in AMG trim, dacht op 19"). Maar, en dat is een heel grote maar, de aandrijflijn is weinig bijzonders. De motor klinkt als een stofzuiger, ondanks de forse cijfers geen snelheidsbeleving of gevoel, en het samenspel benzine/elektriciteit was niet vloeiend naar mijn gevoel.

                                    Een 330e is dan weer veel beter op al die motorische dimensies, ondanks op papier zwakker te zijn, dus een 530e die ongeveer hetzelfde weegt zal niet onderdoen (330e gereden, 530e niet). Maar die hebben dan weer het nadeel dat BMW halsstarrig weigert een break op de markt te brengen. Ondanks al hun 'lip service' aan het groene idee, zie je heel duidelijk dat ze hun melkkoeien a la 530d break niet willen riskeren, of het moet zijn om zeeeeer dure hybrides zoals de X5 40e op de markt te kunnen brengen. Anders was er al lang een X1 25e (225e / Countryman e met andere carrosserie) en reed gans België daar mee (nu al is m.i. 1 op de 3 leasers een X1, of zo lijkt het toch).

                                    Comment


                                    • #78
                                      XC90 een trap hoger dan een Q7 ? Volgens mij zijn het gewoon directe concurrenten.


                                      En de Q7 e tron lijkt mij eerder de rationele keuze als geld er wel toe doet ( want dat is rationeel ) als geld er niet toe doet waarom dan rationeel zijn ?


                                      Ik heb ook naar deze auto's gekeken, testgereden met de XC90 T8, model S, model X en de panamera hybrid.. de XC90 vond ik veruit de saaiste, minst sportieve
                                      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                      current : BMW 330D F30

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                        XC90 een trap hoger dan een Q7 ? Volgens mij zijn het gewoon directe concurrenten.


                                        En de Q7 e tron lijkt mij eerder de rationele keuze als geld er wel toe doet ( want dat is rationeel ) als geld er niet toe doet waarom dan rationeel zijn ?


                                        Ik heb ook naar deze auto's gekeken, testgereden met de XC90 T8, model S, model X en de panamera hybrid.. de XC90 vond ik veruit de saaiste, minst sportieve
                                        Ik kon een glimlach even niet onderdrukken "Mijn container op wielen is sportiever dan die van u". De argumenten van ruimte, zitpositie of comfort: dat kan ik allemaal nog begrijpen als het gaat over SUV's. Niet dat ik het er mee eens ben, maar ik kan het begrijpen. Waar ik afhaak, is wanneer iemand begint over de sportiviteit van zo'n auto. Een SUV heeft op dat vlak alles tegen.Ik begrijp dat Porsche er gouden bergen mee verdient, maar dit wil niet zeggen dat het steek houdt. Dus als de XC90 minder sportief is, dan heeft Volvo nog als beste van de klas door waar het over gaat bij dat soort van auto's: comfort.

                                        Comment


                                        • #80



                                          Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X