Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q7 e-tron vs Tesla Model S (100D) vs BMW 530e

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    En kost minder dan een E-tron...:-) ;-)


    Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
      https://youtu.be/JP7MuY9bqEk


      Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
      En zo zijn er ook filmpjes met een Multipla. Ook sportief?

      Comment


      • #83
        Is een XC90 niet duurder dan e tron ?


        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
        current : BMW 330D F30

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door brammelo

          Ik kon een glimlach even niet onderdrukken "Mijn container op wielen is sportiever dan die van u". De argumenten van ruimte, zitpositie of comfort: dat kan ik allemaal nog begrijpen als het gaat over SUV's. Niet dat ik het er mee eens ben, maar ik kan het begrijpen. Waar ik afhaak, is wanneer iemand begint over de sportiviteit van zo'n auto. Een SUV heeft op dat vlak alles tegen.Ik begrijp dat Porsche er gouden bergen mee verdient, maar dit wil niet zeggen dat het steek houdt. Dus als de XC90 minder sportief is, dan heeft Volvo nog als beste van de klas door waar het over gaat bij dat soort van auto's: comfort.
          Ik wou enkel maar zeggen dat een XC90 van die opgesomde auto's de minst dynamische is.. eerder gericht op ruimte en comfort inderdaad.

          ik vond een model X bv. veel leuker rijden. Dat heeft dan vooral met de aandrijflijn te maken.

          Maar goed.. volvo richt zich ook niet op de 'sportieve' rijder.. ze steken 200+ pk op de voorwielen in een v90.. echt belachelijk...

          Ps Een model s, panamera zijn volgens mij geen suv's
          previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
          current : BMW 330D F30

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten

            En zo zijn er ook filmpjes met een Multipla. Ook sportief?
            Is nochtans een "basiswagen" Sportief rijdend kan dus een ander begrip krijgen/hebben. Als je dus "Schwalbenschwanz" tegen +220 kan nemen zonder dat zo'n rijdende container enige krimp geeft, lijkt mij dat toch redelijk sportief. Als je natuurlijk een vergelijk gaat maken met een Porsche GTS 3 bvb, dan spreken we allicht over een andere sportieve belevenis.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

            Comment


            • #86
              Het mooie van het leven: Iedereen heeft gelijk vanuit zijn standpunt.

              Ik persoonlijk, ben gelukkig als ik mensen zie genieten van hun keuze. Vanuit mijn standpunt gelijk of niet... Met ouder te worden, begrijp ik wel veel meer... Je moet niet het beste willen, maar er het beste van maken...

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                Het mooie van het leven: Iedereen heeft gelijk vanuit zijn standpunt.

                Ik persoonlijk, ben gelukkig als ik mensen zie genieten van hun keuze. Vanuit mijn standpunt gelijk of niet... Met ouder te worden, begrijp ik wel veel meer... Je moet niet het beste willen, maar er het beste van maken...
                Zo is dat!

                Basix zal ongeveer in dezelfde situatie gezeten hebben als tp-starter en heeft die keuze ook moeten maken. Elektrisch & diesel lijken mij toch de meest logische keuze voor hen.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten

                  vergeet dan maar die Tesla
                  ja er zijn superchargers etc. etc. maar dat zijn allemaal compromissen en als puntje bij paaltje komt (letterlijk ) gaat dat tijdverlies zijn dat totaal niet uitkomt
                  500 km op een dag is dus MAX 250 enkele rit en op de plaats waar je moet zijn kan je toch een "beetje" bijladen ?!?
                  dus nog iemand die een mentaliteitswijziging nodig heeft ;-)

                  De Audi en BMW zijn echt GEEN hybrides, maar fiscaal geoptimaliseerde wagens :-(

                  Comment


                  • #89
                    Ik heb me hier een tijdje in mijn eigen topic op de achtergrond gehouden. Maar ik heb zeker niet stilgezeten.

                    Naast de drie wagens die ik hier had aangegeven, zijn er nog 2 extra kandidaten bijgekomen: Mercedes C 350e break en de Mercedes GLC 350e Coupé. Vooral die laatste sprak me erg aan: mooi en tof model, heel knap interieur,... Maar iets bleef me tegenhouden om de bestelling door te duwen. Ken mezelf nu onderhand ook al een beetje :-). Zulke twijfel heb ik niet vaak bij beslissingen maar als ik het heb dan heb ik geleerd het niet te doen. Dus terug opnieuw alle pro's en con's van alle wagens langs elkaar. Toch Audi? Toch BMW want hier had ik wel een goed gevoel bij? Toch niet. Het is mijn eerste keuze geworden: Tesla Model S 100D. Aan de stekker dus!

                    Wat gaf de doorslag? Tesla heeft me altijd aangesproken en na de testrit (ook al stelde die niet super veel voor) was ik stiekem verkocht. Het hele concept: een rijdende ipad (positief bedoeld) spreekt me aan :-). Daarnaast is ook het fiscale belangrijk. Het is eigenlijk jammer dat dit tegenwoordig een factor is maar het is helaas niet anders. Mocht dit niet zo zijn dan bleef ik fijn doorrijden met mijn X5 3d Xdrive. De aankondigingen van onze politieke vrienden hebben mij ook doen besluiten het plug-in hybride verhaal achter mij te laten. Dus terug afspraak bij Tesla. Deze viel net samen met het moment dat Tesla kortingen gaf op haar inventory. De stock bekeken en een exemplaar gevonden dat eigenlijk aan mijn eisen voldeed. Ook een pluspunt is dat het superchargen terug gratis is. Gelukkig heeft Elon ingezien dat dit toch een sterk pluspunt is. Er ligt een Supercharge station op de weg van thuis naar werk. Dus ideaal voor mij.

                    Iedereen bedankt voor de vele reacties en suggesties! Deze waren zeker nuttig en gewoon aangenaam om te lezen. Thanks!

                    PS: Iemand een X5 kopen? :-)

                    Comment


                    • #90
                      Tof, proficiat!

                      Comment


                      • #91
                        Proficiat! volgens mij de juiste keuze

                        Comment


                        • #92
                          Jij moet ongetwijfeld Hollandse roots hebben...;-) Toch proficiat met je bestelling.


                          Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                            Jij moet ongetwijfeld Hollandse roots hebben...;-) Toch proficiat met je bestelling.
                            Toch geen Hollandse roots maar laat ons zeggen dat ik sinds mijn 18de (studie/werk) heel veel aan de andere kant van de Maas zit :-)

                            Comment


                            • #94
                              en wat zijn uw bevindingen daar? zijn ze daar beter bezig dan ons?

                              Comment


                              • #95
                                Tja beter? Een Nederlander zal waarschijnlijk zeggen van wel. Ik vind dat ze zaken soms anders benaderen en dat geeft soms interessante inzichten. Wat auto's betreft is het gene vette in Nederland: bijtelling, bpm,... Maar wel veel betere wegen dan bij ons. Ze hebben ook ingezien (en ingegrepen) dat het hele hybride verhaal gewoon niet klopt. Hoewel je in Amsterdam bijvoorbeeld bijna struikelt over de laadkabels :-). Op Schiphol allemaal Tesla taxi's. Als dan de politiek in België als doel stelt: tenminste 1 laadpaal per gemeente....tja.

                                Maar beter bezig denk ik niet, wel iets meer voor op ons / pro-actief.

                                Comment


                                • #96
                                  @ Dust : sorry, maar begrijp in geen 100 jaar uw vergelijkingen.
                                  Dus een XC90 staat hoger op de ladder dan een Q7?
                                  Een XC60 is een directe rivaal van een Q7?
                                  Een Volvo is kwalitatiever qua interieur dan een Audi?
                                  Ik zie gewoon uw perspectief niet.

                                  @ Brammelo : het zijn inderdaad containers op wielen, maar ik kan je garanderen dat ik er enorm veel fun aan beleef.
                                  Deze rijdt heel dynamisch voor een bijna 3 ton wegende wagen.
                                  Hoed af voor de ingenieurs.

                                  @ Metaxa : bedankt voor het compliment ;-)

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten

                                    500 km op een dag is dus MAX 250 enkele rit en op de plaats waar je moet zijn kan je toch een "beetje" bijladen ?!?
                                    dus nog iemand die een mentaliteitswijziging nodig heeft ;-)

                                    De Audi en BMW zijn echt GEEN hybrides, maar fiscaal geoptimaliseerde wagens :-(
                                    Hi Stef,

                                    Op wat is uw bewering gebaseerd dat de Audi geen echte hybride is?
                                    Die heeft een van de grootste autonomie's van alle SUV's??
                                    En eerlijk gezegd ben ik iedere keer onder de indruk van de verschillende dagtrippen die ik kan doen (weliswaar alles binnen een bepaalde afstand) zonder leeg te vallen s'avonds.

                                    @ TS : fantastische keuze!
                                    Veel plezier ermee!

                                    Comment


                                    • #98
                                      Hi Basix,

                                      het gaat in de eerste plaats niet over de "wagen" maar over het "gebruik" door de eigenaar, bestuurder ;-) (in meeste van die wagens staat knopje om instellingen, power - zuinig - ... zelf bij te stellen)
                                      ken een paar zelfstandigen met een Cayenne, fantastische wagen maar verbruik is tov doorsnee gezinswagen.
                                      en toch HEEEEL voordelig voor hen door "stomme" regels van de overheid, voorlopig nog

                                      passende lectuur : http://www.tijd.be/politiek-economie...tarief/9919201

                                      testverbruik : 12 liter : http://www.autofans.be/rijtesten/suv...nne-s-e-hybrid
                                      opgegeven verbruik : 3,4 liter : https://www.leaseplan.be/nl/insight/...-groene-kantje

                                      redelijk groot verschil

                                      geloof jij dan dat de Q7 1.8 liter zal verbruiken?


                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                        Hi Basix,

                                        het gaat in de eerste plaats niet over de "wagen" maar over het "gebruik" door de eigenaar, bestuurder ;-) (in meeste van die wagens staat knopje om instellingen, power - zuinig - ... zelf bij te stellen)
                                        ken een paar zelfstandigen met een Cayenne, fantastische wagen maar verbruik is tov doorsnee gezinswagen.
                                        en toch HEEEEL voordelig voor hen door "stomme" regels van de overheid, voorlopig nog

                                        passende lectuur : http://www.tijd.be/politiek-economie...tarief/9919201

                                        testverbruik : 12 liter : http://www.autofans.be/rijtesten/suv...nne-s-e-hybrid
                                        opgegeven verbruik : 3,4 liter : https://www.leaseplan.be/nl/insight/...-groene-kantje

                                        redelijk groot verschil

                                        geloof jij dan dat de Q7 1.8 liter zal verbruiken?


                                        Ik begrijp perfect uw redenering, en je hebt -deels- gelijk.

                                        Ik heb de Audi gekozen wegens de goedkopere en zuinigere diesel.
                                        Maar laat ons zeggen dat de wagen mij 2 tot 3 dagen per week volledig elektrisch naar mijn kantoor brengt, en terug.
                                        Afstand +/- 35km.
                                        Dus ik heb vele dagen met een gemiddeld verbruik van ergens tussen de 0 à 0.4l/km.
                                        Wat hem dus héél zuinig maakt in het gebruik voor mezelf.

                                        Ware het niet dat de Cayenne een klein elektrisch bereik had voordat het op een gulzige V6 benzinemotor begint te draaien, dan was deze zeker een optie.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X