Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW Golf GTI performance of Peugeot 308 GTI 270

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• VW Golf GTI performance of Peugeot 308 GTI 270

Binnekort is het weer tijd voor de aankoop van een nieuwe wagen.

Momenteel rijd ik een BMW F21 20D met M pakketje.

Aangezien ik ondertussen een stuk dichter bij men werk woon overweeg ik de aankoop van een leuke benzine wagen.

Ik overweeg de VW Golf GTI performance (enkel met DSG te verkrijgen sinds facelift) of de Peugeot 308 GTI (manueel en ondertussen ook recente facelift)

image upload no size limit

adult image upload

Wat is jullie opinie? (Over DEZE 2 wagens)
    Last edited by ; 05/06/2017, 18:52.

ik weet dat de 308 belachelijk hard gaat, en da's niet rechtdoor maar wel in de bochten. Op het circuit van Zolder met iemand van de club kunnen meerijden die er eentje heeft en de ford focussen RS vielen als vliegen. Sperdif helpt heel veel mee en de remmen lijken onvermoeibaar, en toch nog heel wat marge om te spelen eer de tractiecontrole of ESP tussenbeide komt.
    www.peugeotforum.be

Comment

Is dat standaard een diff onder de 308? En heeft de vorige generatie dat ook?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

de 308 is zoveel mooier en imo leuker kwa rijden
        lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa
          de 308 is zoveel mooier en imo leuker kwa rijden
          Net een test gezien van onze noorderburen. Weg gedrag is niet alles en de turbo komt laat in.

Jammer, de 208 GTI BPS is dan weer wel het van het

Comment

liever een 2 liter met 245pk dan een 1.6 met 270pk...

Peugeot krijgt kritiek owv stuurgedrag (te licht en torque steer)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Net een test gezien van onze noorderburen. Weg gedrag is niet alles en de turbo komt laat in.

Jammer, de 208 GTI BPS is dan weer wel het van het

Ja heb die test ook gezien, ook het fake geluid door de speakers staat me nie echt aan.

Comment

Torque steer met sperdif kan niet. En ja, dat staat standaard op de 270pk versie. De 250 pk variant heeft dat niet.
                www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bmw5series Bekijk Berichten

ook het fake geluid door de speakers staat me nie echt aan.
                  dat is nu nog het minste, je kunt dat softwarematig laten afzetten of gewoon de sound versterker eruit halen, weggedrag vind ik veel belangrijker

Comment

En weggedrag? Nogmaals, welke versie was het? Op zolder haalde jonas met wie ik was meegereden zonder veel drama de eerste keer dat hij met de 308 op circuit reed een nette 2.02 als rondetijd. Als'm wat ingereden geraakt zal het onder de 2 minuten gaan.
                    www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                      Torque steer met sperdif kan niet.
                      Niet akkoord.

Comment

Torque steer en diff (Torsen in dit geval) hebben in principe niets met elkaar te maken.
                        Torque steer krijg je door onbalans als gevolg van hoe de ophanging werd ontworpen.
                        Diff. kan daar in zekere mate aan verhelpen (soms ook verergeren bij een 'agressieve' LSD) maar bij een ontwerp dat neiging heeft tot torque steer (bvb. een lichte FWD met veel koppel) niet wegnemen.

Comment

Doe dan maar eens torque steer zonder. Verschil is heel duidelijk voelbaar.
                          www.peugeotforum.be

Comment

Straks gaat ge nog zeggen dat vw betere onderstellen maakt dan peugeot...
                            www.peugeotforum.be

Comment

Ik kies de Golf.
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy
                                En weggedrag? Nogmaals, welke versie was het? Op zolder haalde jonas met wie ik was meegereden zonder veel drama de eerste keer dat hij met de 308 op circuit reed een nette 2.02 als rondetijd. Als'm wat ingereden geraakt zal het onder de 2 minuten gaan.
                                270pk versie.

Zal het filmpje eens zoeken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy
                                  Straks gaat ge nog zeggen dat vw betere onderstellen maakt dan peugeot...
                                  MQB platform is wel enorm goed ja

Comment

Het bewuste filmpje

Comment

https://www.carthrottle.com/post/peu...ch-brilliance/

Unfortunately though, there’s a problem. And it’s a biggie: the steering. I’m not just talking about the usual modern car complaint of a slight lack of feedback, either. It’s particularly numb, and is so light and inconsistent (it’s very quick just off centre and slower thereafter), that your confidence in the fine chassis is drastically sapped. It doesn’t help that the wheel is so damn small, and that the Torsen diff is a bit grabby and torque steer-inducing. All this comes together to make a nervous-feeling front end.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door konrad2
                                        https://www.carthrottle.com/post/peu...ch-brilliance/

Unfortunately though, there’s a problem. And it’s a biggie: the steering. I’m not just talking about the usual modern car complaint of a slight lack of feedback, either. It’s particularly numb, and is so light and inconsistent (it’s very quick just off centre and slower thereafter), that your confidence in the fine chassis is drastically sapped. It doesn’t help that the wheel is so damn small, and that the Torsen diff is a bit grabby and torque steer-inducing. All this comes together to make a nervous-feeling front end.
                                        Exact het zelfde wat die Hollander zegt.

Comment

Working...
                                        X