Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW Golf GTI performance of Peugeot 308 GTI 270

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten

    Je zou verschieten hoeveel mensen er een auto kiezen omdat deze 'populair' is (en zelfs nooit alternatieven in overweging nemen). Kijk naar de lijstjes die wagenparkbeheerders aan hun werknemers voorleggen en je weet genoeg.
    Ja, ge hebt gelijk, ik heb me verkeerd uitgedrukt:
    Ik had moeten schrijven " Ik kan me niet voorstellen dat IK mijn keuze zou bepalen a.d.h.v. deze reacties op zo'n topic... "

    Vraagsteller geeft eigenlijk ook 0,0 info.
    Als je bruikbare info wil om een keuze te bepalen dan geef je toch op wat voor jou belangrijk is:
    Topsnelheid? Optrekvermogen? Hernemingen? Comfort? Ruimte? Afwerking? Waarborg? Dealernetwerk? Standaarduitrusting? Personaliseringsmogelijkheden?
    enz...
    Dan kan je (heel misschien) af en toe een bruikbaar antwoord krijgen, voor zover de respondent de twee auto's echt alle twee kent en kan vergelijken...
    Last edited by Maurice P.P.; 07/06/2017, 13:07.

    Comment


    • #42
      Moah, toch niet helemaal waar? Ik denk dat je met zo'n topic toch de voor- en nadelen van de wagens hoort.

      Nu is natuurlijk één van de twee wagens (nog) niet vertegenwoordigd op het forum dus wordt het wat moeilijker.

      Maar als het vb tussen een meg rs en golf gti ging, dan waren er méér mensen met ervaring.

      Dat ter zijde, eigen kind mooi kind natuurlijk.
      That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

      16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
      28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
      28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream
        Koffer van de 308 is wel groter dan de golf, 380l vs 470l
        Binnenruimte zal dan het omgekeerde zijn zeker.
        den borre


        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


        Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

          Binnenruimte zal dan het omgekeerde zijn zeker.
          Achteraan is de golf inderdaad wat ruimer zitten dan te 308. De dimensies zijn dan ook aan elkaar gewaagd
          Classic cars on demand

          www.facebook.com/CaliforniaDream.be
          www.californiadream.be

          - It's time to make your dream come true -

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
            Is dat standaard een diff onder de 308? En heeft de vorige generatie dat ook?

            Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk


            Ja ook de vorige generatie Peugeot 308 GTI 270 By Peugeot Sport had standaard een Torsen-sperdifferentieel , OPGELET : er was van dat model ook een 250pk-versie die paar duizend euro goodkoper was maar die had geen Torsen-sperdiff en ook de 380mm Alcon-remmen moest de 250pk GTI ontberen net als de gesmede 19 duimers (al kon je die optioneel ook op de 250pk GTi bestellen).

























            En als dat door audiosysteem versterkte motorgeluid in sportstand je stoort moet dat wel uit te schakelen zijn , door een kabeltje los te doen of misschien zelfs softwarematig ?

            Bij de facelift 308 GTI 270 By Peugeot Sport is de belangrijkste vernieuwing het gps-systeem en bedieningsscherm en de rest zijn hoofdzakelijk optische wijzigingen al beweren ze dat koeling er ook door verbeterde .

            En zo'n 308 GTI 270 BPS is ook pak lichter v gewicht tov vergelijkbare hothatches , een beetje volgens de filosofie v Collin Chapman 'light is right" , lichte wagen is agieler , handelbaarder en zuiniger en misschien ook minder belastend voor banden en remmen dan als hij 200-300kg meer zou wegen , dus minder slijtage en meer duurzaamheid ?
            Last edited by ; 30/06/2017, 22:20.

            Comment


            • #46
              Voor mij de Golf... lijkt me stukken degelijker afgewerkt en heeft z'n historie mee.

              Comment


              • #47
                de golf zal wel de betere allrounder zijn en kwa afwerking maar heeft zijn looks totaal niet mee imo.
                veel saaier dan dat vierkant blok op wielen kan je toch niet gaan
                lets have some more member berries

                Comment


                • #48
                  Vind je de Peugeot dan niet saai?
                  Ze hebben allemaal dezelfde vorm!!!
                  Binnenin zijn er dan teveel vormen dat het niet mooi meer is.
                  den borre


                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                  Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                  Comment


                  • #49
                    de peugeot heeft toch wat meer vorm en lijnwerk dan de golf.
                    als ik een "mooie" hatchback zou moeten kiezen zou het tussen de A, astra gtc/opc en de megane gaan maar das mijn smaak
                    lets have some more member berries

                    Comment


                    • #50
                      Mijn voorkeur gaat naar de Peugeot.
                      Maar dat was ook al mijn keuze begin dit jaar, als de 308 GT een automaat had gehad, had ik deze gekozen ipv de Megane GT die ik nu heb.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                      Comment


                      • #51
                        Ik stoor me harder aan het interieur van de 308 dan aan het exterieur van
                        de golf. Wat idd wel saai is, zo'n kubus op wielen. Het is functie boven vorm, je hebt achterin tenminste hoofdruimte (ik kan zelf achterin een
                        golf zitten met mijn 1m94, moet ik in een A klasse niet proberen), en met de achterbank plat lijkt het bijna een kleine camionette.
                        Qua interieur vind ik de golf pre-facelift ongelooflijk saai, zeker de trendline,
                        maar de facelift en met digitaal dashboard is het totaal iets anders, zal wel
                        eens foto's posten van de mijne.

                        Comment


                        • #52
                          ik kies de Golf....vertrouwen in THP-motoren is weg
                          2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                          2009 - Yamaha R1 Model 2008

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichten
                            ik kies de Golf....vertrouwen in THP-motoren is weg
                            En het vertrouwen in TSI-motoren heb je behouden?

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P.

                              En het vertrouwen in TSI-motoren heb je behouden?
                              Vind ik ook wel een goeie. Enige reden dat ik niet voor de vagstal ben gegaan deze keer was de onbetrouwbaarheid van de tsi blokken. Altijd wel iets...
                              Moest ik een oliebron hebben had ik het nog overwogen.

                              Los hiervan zou ik wel resoluut voor de golf kiezen. De Peugeot is gewoon mja... Peugeot zegt me niets qua merk en styling. Er zijn toch andere wagens in die klasse? Focus st (alhoewel ook plastiekerig) of Megane rs/gt? Alhoewel ikzelf die laatste niet zou aanprijzen wegens tegenvallende testrit.
                              Last edited by SteakFriet; 02/07/2017, 14:16.

                              Comment


                              • #55
                                Turbo benzines hebben veel kinderziektes gekend in het algemeen.

                                nieuwe TSI motoren zijn wel goed hoor. Problemen met ketting zijn verleden tijd want ze zijn terug naar een riem.
                                Ik neem aan dat de problemen met de THP ook wel opgelost zijn...
                                Probleem met schraapveren olie denk ik ook wel opgelost, de oude 2.0 TSI's begonnen na een tijd extreem te zuipen, laatst nog een geval met een audi A5 die 1 liter per 800 dronk op dit forum.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                  Turbo benzines hebben veel kinderziektes gekend in het algemeen.

                                  nieuwe TSI motoren zijn wel goed hoor. Problemen met ketting zijn verleden tijd want ze zijn terug naar een riem.
                                  Ik neem aan dat de problemen met de THP ook wel opgelost zijn...
                                  Probleem met schraapveren olie denk ik ook wel opgelost, de oude 2.0 TSI's begonnen na een tijd extreem te zuipen, laatst nog een geval met een audi A5 die 1 liter per 800 dronk op dit forum.
                                  Daar is het nog te vroeg voor om te oordelen . Dat ze geen ketting problemen meer hebben wilt niet zeggen dat ze op termijn geen andere problemen gaan hebben.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Een auto is populair in leasing omdat je bij die auto veel krijgt in je budget.
                                    Het is soms ongelooflijk te zien welke kortingen je krijgt op bepaalde modellen in leasing.
                                    Daarom is een Volvo soms goedkoper dan een Opel, en krijg je een Alfa al jaren vrijwel niet meer in leasing.
                                    Ook japanners vallen er dikwijls buiten onwille van de terugneemwaarde, en ja, daar scoren Peugeot, Citroen, Ford en Open behoorlijk slecht.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P.

                                      En het vertrouwen in TSI-motoren heb je behouden?
                                      In tegenstelling tot de THP motoren hebben ze bij VAG wel alles weg gewerkt op de TSI motoren.


                                      Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten

                                        Daar is het nog te vroeg voor om te oordelen . Dat ze geen ketting problemen meer hebben wilt niet zeggen dat ze op termijn geen andere problemen gaan hebben.
                                        Bij de Golf VII (sinds eind 2012 op de markt) zijn toch nog geen problemen gekend met de TSI motoren, terwijl die oude vaak al voor de 100.000km in de soep lagen.
                                        In NL rijden ze veel op benzine, klachten met de vorige kwamen daarbij snel naar boven terwijl hier in Belgie bijna niemand wist dat de TSI in de golf 6 zo'n rommel was (iedereen rijdt/reed hier diesel).
                                        In NL staan toch al serieus wat golfjes 7 met hoge km stand: https://www.autoscout24.nl/resultate...mileage&desc=1

                                        Ivm THP motoren moet ik mezelf ook corrigeren, de 1.6 THP is nog steeds het blok met ketting (zoals ook bij BMW gebruikt), die structurele gevoeligheden heeft. Wat niet per se wil zeggen dat ze allemaal kapot gaan, maar als er iets met je ketting gebeurt heb je bijna altijd zware kosten.

                                        Comment


                                        • #60
                                          308GTI 270 By Peugeot Sport vs Poesche Cayman GT4



                                          308GTI 270 BPS vs Ford Focus RS MK3




                                          308 GTI270 VS VW Golf GTI Performance




                                          De Golf GTI Performance ziet er in bovenstaand filmpje precies emotielozer , zoutlozer ( het gaat allemaal te klinisch , ook wel snel maar op saaiere manier ) uit dan de 308 GTI 270 BPS


                                          Completely standard Peugeot 308 GTi 270, with four adults onboard, hunts down stripped out, track prepared, roll-caged, well driven Golf Rs and GTi Clubsports during Tourist lap at the Nürburgring.


                                          Last edited by ; 04/07/2017, 03:56.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X