Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Leasebak - A4 of C-klasse?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Leasebak - A4 of C-klasse?

Ok, tegen eind september moet er een nieuwe wagen klaarstaan maar omdat de huidige levertijd voor de C nu 4 maand bedraagt moeten er nu al knopen doorgehakt worden. Ik kan dus helaas niet wachten op de nieuwe 2.0 in de C.

Mijn bedrijf werkt niet met leasebudgetten maar eerder met vooraf goedgekeurde offertes waar dan optie op bijgeplakt mogen worden, waarvan de prijs dan worst case (indien geen invloed op restwaarde) door 48 gedeeld wordt.

Ik heb al gefilterd, maar deze 2 blijven mijn hoofd toch pijnigen:

Audi A4 Sport 2.0 Ultra + Business Pack -> AYPQAQ2X
    €38.557
    + 2 liter 150pk -> aangenamer rijden, maar sta ook 50% van de tijd in de file
    + Standaard Xenon
    + Zit er goed in elkaar geschroefd
    + Eigen bijdrage zal lager zijn dan de C
    + Goed infotainment systeem
    - Nooit een audi fan geweest, dus de wagen laat me een beetje koud
    - Buiten Business Pack en Sport lijn geen andere opties
    - Neerklapbare achterbank niet standaard, en geen zin om daar €500 euro voor te betalen
    - Stoffen zetels

Mercedes C-klasse 180d + Professional Pack + Design Pack + Avantgarde Exterieur / AMG interieur + zitcomfortpakket -> M2695888
    €39.567
    + Eerste keuze, ziet er binnen en buiten prachtig uit in de configurator (op straat zie ik enkel AMG-lines of compleet kale C's, dus moelijk te vergelijken)
    + Makkelijk te onderhouden interieur door het Artico kunstleder
    + Comfortabeler, luxueuzer en rustgevender gevoel
    + RWD, stuurt iets vlotter naar mijn gevoel
    - 1600cc 115pk, niet sneller of trager dan mijn huidige 1.6 508sw
    - Mist sommige opties die toch standaard zijn op de Audi (zoals keyless start)
    - Hogere eigen bijdrage

Om de 2 jaar doe ik ook een autoreis van 4000km, dus hiervoor ook weer twijfel: vlotte motor of iets meer reiscomfort.
    Voor de rest doe 50% snelweg en 50% boerenbaantjes.

Noot: Dit zijn finale configuraties, geen bijkomende opties meer mogelijk. Automaat is voor beide ook niet toegelaten.

Wat denken jullie?
    Last edited by Glitchdj; 07/06/2017, 14:49.
    Van toen tot nu:

MY2018 Renault Megane 1.5 TDCi
    #6 MY2014 Volkswagen Golf 7 Variant 1.6TDi
    #5 MY2018 Mercedes C180 W205: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...benz-w205-c180
    #4 MY2014 Peugeot 508sw 1.6HDI
    #3 MY2007 BMW E92 325i: http://www.autoforum.be/showthread.p...69#post4994369
    #2 MY2012 Volvo C30 R-design 1.6HDI: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...drive-r-design
    #1 MY1997 Golf 3 variant 1.9TDI

Als je 50% in de file staat, zou ik de A4 met 120 pk en DSG nemen.

Comment

Ik lees je tekst alsof je zelf al hebt gekozen voor de Mercedes en hier nog bevestiging zoekt. Audi zou precies met tegenzin zijn dat je ervoor kiest, althans zo lees ik het tussen de lijnen.
      Voor die éne reis om de 2 jaar moet het geen 102 andere weken 'opofferen' dan als je echt liever die Benz hebt. Het is natuurlijk wel sneu dat er nu juist een face-lift aankomt en, belangrijker, een andere motorisatie. En met die pk-waarden ga je rwd-fwd verschil amper voelen

Persoonlijk zou ik voor de Audi gaan, alleen al voor de motor. Ik heb een tijdje met een 1.6 gereden in een V60 en dit was echt wel underpowered. Dat vermogen- en koppel lijkt op papier allemaal wel ok maar in het dagelijks gebruik mis je toch vaak wat extra reserve. Nu ik rij wel graag door en heb relatief weinig file. Even goed zijn er bompa-style rijders die dat allemaal wel voldoende vinden.Dus het is maar wat je zoekt natuurlijk.Als je van de prestaties van die Peugeot tevreden was zal de Mercedes ook wel voldoen.
      2.0 JTDm

Comment

Ik ben meer fan van de auwdie. De C heeft het een te korte kont

Comment

A4 no doubt!
          150pk tegenover 115pk, dat ga je keihard voelen: met 150pk heb je wat overschot, met 115pk kom je regelmatig te kort.
          Bovendien is de A4 een vrij recent model, terwijl de C al ouderdomsverschijnselen begint te vertonen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Comment

die 115 pk is inderdaad maar nipt. Vandaar dat ik naar de C200 ben gegaan.
            De Audi A4 is echt mijn ding niet. Interieur (hoewel zeer netjes in één gevezen), kan me niet bekoren. Jammer dat die zijn 150 pk in de strijd kan gooien, dat is een serieus argument
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ik ben fan van Mercedes maar tussen die twee kies ik toch voor de Audi.

Comment

Geen van beide is ideaal. De dingen als "xenon standaard" vind ik een zwak argument pro audi, want als je ziet wat er allemaal niet standaard is...
                Bij beide wagens moet je een consessie doen wat betreft motorisatie of uitrusting.
                Heb je geen andere opties meer? Want je hebt al "gefilterd", dan lijkt het alsof je absoluut een premium merk wil, terwijl er nog anderen zijn.
                Ik zeg maar iets, ne full option skoda superb of ne golf variant kan ook iets zijn (die heeft bv. al standaard adaptive cruise control, ruime koffer, neerklapbare achterbank).
                Of een 318d?

Als ik moest kiezen tussen deze 2, dan toch de benz. Qua looks vind ik deze minder saai dan de audi en RWD stuurt toch echt prettiger, ook met lagere vermogens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                  Geen van beide is ideaal. De dingen als "xenon standaard" vind ik een zwak argument pro audi, want als je ziet wat er allemaal niet standaard is...
                  Bij beide wagens moet je een consessie doen wat betreft motorisatie of uitrusting.
                  Heb je geen andere opties meer? Want je hebt al "gefilterd", dan lijkt het alsof je absoluut een premium merk wil, terwijl er nog anderen zijn.
                  Ik zeg maar iets, ne full option skoda superb of ne golf variant kan ook iets zijn (die heeft bv. al standaard adaptive cruise control, ruime koffer, neerklapbare achterbank).
                  Of een 318d?

Als ik moest kiezen tussen deze 2, dan toch de benz. Qua looks vind ik deze minder saai dan de audi en RWD stuurt toch echt prettiger, ook met lagere vermogens.
                  Merci voor de input alvast. Het klopt wat je zegt: ik ging van BMW naar Peugeot en wil nu terug naar duitse premium (iets anders is overigens ook geen optie in de car policy). BMW is geen optie door hun slecht CO² waarden en weinig korting in de lease. Volkswagens zijn niet om aan te zien (sorry, mijn mening). Skoda is ook een optie maar de basisofferte is kaal en even duur als de Benz met opties, en heeft ook de 1.6.
                  Last edited by Glitchdj; 07/06/2017, 17:14.
                  Van toen tot nu:

#5 MY2018 Mercedes C180 W205: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...benz-w205-c180
                  #2 MY2012 Volvo C30 R-design 1.6HDI: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...drive-r-design

Comment

Persoonlijk geen van beiden, maar dat is vooral omdat ik zoveel mogelijk uitrusting wil voor mijn geld. Jammer dat er geen alternatieven zijn voor u.

Kunt ge gene CLA shooting brake nemen met meer opties als de C?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Glitchdj
                      Merci voor de input alvast. Het klopt wat je zegt: ik ging van BMW naar Peugeot en wil nu terug naar duitse premium (iets anders is overigens ook geen optie in de car policy). BMW is geen optie door hun slecht CO² waarden en weinig korting in de lease. Volkswagens zijn niet om aan te zien (sorry, mijn mening). Skoda is ook een optie maar de basisofferte is kaal en even duur als de Benz met opties, en heeft ook de 1.6.
                      OK, begrijp ik. zonder car policy zou bv een mazda 6 ook nog wel iets zijn.
                      Maar ga dan eens proefrijden met beide. Slecht zijn ze allebei niet.
                      Toen ik proef reed met een A4 1.4 TSI 150pk, had ik iets van, niet slecht, maar ook niet speciaal, het is toch een saaie wagen al bij al, de A4 B9 ziet er niet echt sportief, elegant of vernieuwend uit, je zit met FWD en om hem een beetje compleet te maken moet je veel dure opties aanvinken. Dan kan je even goed een VW pakken (wat ik uiteindelijk ook gedaan heb).
                      Daarom dat ik naar de benz neig: de motor volstaat op zich wel voor dagelijks gebruik, het blijft een aangename metgezel, en het is toch iets specialer en je hebt RWD.
                      Een 0-100 tijd van 11 sec is niet spectaculair maar die motor heeft toch nog wel wat koppel.
                      Als je budget hebt voor iets zwaarder is dat natuurlijk altijd leuker.

Comment

BMW weinig korting in lease??? Huh??? Dan hebben jullie wellicht een heel slechte fleet conventie. Bij ons is dat op de 3-serie minimaal 13%, exclusief eventuele tijdelijke fleet acties op optiepacks. En zoveel hoger is die Co2 uitstoot toch niet?

Comment

SKIwi +1, 106 gr voor een 318d is nog steeds niet overdreven.
                          De prijzen van BMW zijn wel verhoogd maar de LED koplampen zijn nu wel standaard. Dus ik vermoed dat al bij al een 318d nog goedkoper uitkomt dan de benz en dan heb je wel 150pk en een 2 liter motor.

Comment

Ik zou afstappen van die volledig achterhaalde dieseltechnologie en een volledig uitgeruste Skoda Octavia G-tec kiezen. Net zo premium maar veel ruimer en ecologischer dan bovenvermelde wagens.

Comment

Werken jullie maar met 1 leasemaatschappij? Toen ik begin dit jaar met mijn offertes bezig was voor mn bmw zat er tussen 2 leasemaatschappijen een verschil van 170 euro per maand. Als ik dan bekijk naar wat ik er heb kunnen in doen passen, dan denk ik dat in mijn geval het toch een scherpe leaseprijs was voor mijn bmw.
                              Maar soit, jouw keuze is al gelimiteerd tussen 2 wagens. Ik ben voor een audi A4 ook gaan kijken, maar de wagen deed me niets. Dan vind ik dat de mercedes meer emotie opwekt. Persoonlijke smaak natuurlijk.
                              Beste is inderdaad om met beide te gaan testrijden. Als de motor van de C180 je niet tegenvalt, dan is je keuze gemaakt, toch? Want je lijkt me meer te neigen naar de benz dan naar de audi.

De neerklapbare achterbank vind ik toch ook een belangrijk punt. Ok, je hebt dat niet dagelijks nodig, maar zo nu en dan leg ik die toch wel eens plat. Al is het maar enkel het middelste gedeelte. Als dat niet kan wordt het vloeken denk ik. Eigenlijk schandalig dat ze daarvoor 500 euro durven vragen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gery Bekijk Berichten
                                Werken jullie maar met 1 leasemaatschappij? Toen ik begin dit jaar met mijn offertes bezig was voor mn bmw zat er tussen 2 leasemaatschappijen een verschil van 170 euro per maand. Als ik dan bekijk naar wat ik er heb kunnen in doen passen, dan denk ik dat in mijn geval het toch een scherpe leaseprijs was voor mijn bmw.
                                Voor zover ik weet leasen we momenteel rechtstreeks bij de merken zelf, met vaste garages om te bestellen. Voorheen was dit allcarlease.
                                Ik zou veel liever met een budget werken maarja, eigenschap van een KMO zeker?

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                SKIwi +1, 106 gr voor een 318d is nog steeds niet overdreven.
                                De prijzen van BMW zijn wel verhoogd maar de LED koplampen zijn nu wel standaard. Dus ik vermoed dat al bij al een 318d nog goedkoper uitkomt dan de benz en dan heb je wel 150pk en een 2 liter motor.
                                Bij Benz hebben we rond de 20% korting, Audi iets van een 15%. Aan de motorisaties mag helaas niet geraakt worden + we moeten sowieso onder de 104gr zitten voor 90% aftrekbaarheid, hierdoor is de 316 op 16" de enige mogelijkheid. Persoonlijk vind ik 17" het minimum op dit soort wagens.

De CLA + design/urban pack gaat overigens ook, maar daar zag ik de meerwaarde niet van in.

In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties. Ik had reeds met beide al testgereden maar ze zijn best aan elkaar gewaagd.

Van toen tot nu:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Glitchdj
                                  - Nooit een audi fan geweest, dus de wagen laat me een beetje koud
                                  Dan lijkt me de keuze gemaakt, toch?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
                                    BMW weinig korting in lease??? Huh??? Dan hebben jullie wellicht een heel slechte fleet conventie. Bij ons is dat op de 3-serie minimaal 13%, exclusief eventuele tijdelijke fleet acties op optiepacks. En zoveel hoger is die Co2 uitstoot toch niet?

Inderdaad, BMW is in fleet quasi onverslaanbaar. Alleen heeft de leaseprijs van de 1-serie een kleine knauw gekregen door tegenvallende restwaarde.

Persoonlijk zou ik ook voor de Merc gaan. Of een Giulia
                                    Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                    www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Voor mij zou het toch gemakkelijk kiezen maar...de A4 sedan/avant heeft één groot -punt. Dat zullen zijn standaardzetels zijn vermoed ik. Voor de rest is zijn design ook niet geweldig te noemen en zal geen mens zijn hoofd draaien (maar moet dit).
                                      Mercedes...al lang geen liefhebber meer van maar wel een prachtig design en waarschijnlijk, betere standaardzetels dankzij het zitcomfortpack, maar je zal dat op beiden moeten uitzoeken.
                                      Voor de rest ga je dat motorverschil inderdaad wel echt goed voelen.
                                      Ik veronderstel ook dat de restwaarde van een A4 nu net iets hoger zal liggen dan dat van een C maar dat kan binnen 48 maanden weer totaal andersom zijn.

Succes met je keuze en zoek je vooral een goede garage uit!
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

geen VAG fan dus keuze zou rap gemaakt zijn voor mij.
                                        geen idee of je ook kan shoppen bij jaguar of AR? zo'n XE of giulia moeten toch ook het overwegen waard zijn als de keuze er is
                                        lets have some more member berries

Comment

Working...
                                        X