Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Leasebak - A4 of C-klasse?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
    geen VAG fan dus keuze zou rap gemaakt zijn voor mij.
    geen idee of je ook kan shoppen bij jaguar of AR? zo'n XE of giulia moeten toch ook het overwegen waard zijn als de keuze er is
    Helaas niet, anders zou ik het wel weten! Beide prachtige wagens.

    Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
    Voor mij zou het toch gemakkelijk kiezen maar...de A4 sedan/avant heeft één groot -punt. Dat zullen zijn standaardzetels zijn vermoed ik. Voor de rest is zijn design ook niet geweldig te noemen en zal geen mens zijn hoofd draaien (maar moet dit).
    Mercedes...al lang geen liefhebber meer van maar wel een prachtig design en waarschijnlijk, betere standaardzetels dankzij het zitcomfortpack, maar je zal dat op beiden moeten uitzoeken.
    Voor de rest ga je dat motorverschil inderdaad wel echt goed voelen.
    Ik veronderstel ook dat de restwaarde van een A4 nu net iets hoger zal liggen dan dat van een C maar dat kan binnen 48 maanden weer totaal andersom zijn.

    Succes met je keuze en zoek je vooral een goede garage uit!
    Vergeten duidelijk erbij te zetten: Zitcomfort is voor mij een must voor de rug. Daarom dat ik bij de Audi de sport-lijn heb gekozen, die komt standaard met sportzetels (wel stof). Bij de Merc heb ik daarvoor het AMG interieur (andere zetels dan de standaard) en zitcomfortpakket genomen.

    Kwa aankoop zijn we gebonden aan 1 garage (dus geen offerte tegen elkaar uit te spelen) maar onderhoud is vrij te kiezen.
    Van toen tot nu:

    MY2018 Renault Megane 1.5 TDCi
    #6 MY2014 Volkswagen Golf 7 Variant 1.6TDi
    #5 MY2018 Mercedes C180 W205: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...benz-w205-c180
    #4 MY2014 Peugeot 508sw 1.6HDI
    #3 MY2007 BMW E92 325i: http://www.autoforum.be/showthread.p...69#post4994369
    #2 MY2012 Volvo C30 R-design 1.6HDI: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...drive-r-design
    #1 MY1997 Golf 3 variant 1.9TDI

    Comment


    • #22
      als je rugproblemen hebt, kan je dan eventueel voor Volvo kiezen?
      mijn autootjes:

      Volvo V60 D3 R-Design 2021
      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

      Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

      Comment


      • #23
        Audi saai...net alsof een C-klasse met een 1.6 diesel zo spannend is
        Goed afgewerkt en comfortabel interieur is voor mij het belangrijkste.
        Of de buurman of degene naast mij in de file mijn wagen saai of spannend vindt boeit me totaal niet.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Philken
          als je rugproblemen hebt, kan je dan eventueel voor Volvo kiezen?
          Mijn rugproblemen zijn in mijn Volvo begonnen .
          Na een hoop kine ben ik er nu min of meer vanaf.
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten

            Mijn rugproblemen zijn in mijn Volvo begonnen .
            Na een hoop kine ben ik er nu min of meer vanaf.
            strange, standaard Volvo zetels zijn van de beste
            mijn autootjes:

            Volvo V60 D3 R-Design 2021
            Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

            Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

            Comment


            • #26
              Uit deze 2, ongetwijfeld de audi

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Philken

                strange, standaard Volvo zetels zijn van de beste
                De vaste, naar voren leunende, kopsteun was de boosdoener. Dat zorgde er voor dat er één en ander van zenuwen knel kwam te zitten ter hoogte van mijn linkerschouder.
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten

                  De vaste, naar voren leunende, kopsteun was de boosdoener. Dat zorgde er voor dat er één en ander van zenuwen knel kwam te zitten ter hoogte van mijn linkerschouder.
                  Ik ben (niet) blij dat je het hebt meegemaakt. Maar het ontkracht nog maar eens de zogezegde waarheid dat een Volvo de beste zetels heeft. Heb ik hier dus niet niets hier als eens eerder geplaatst. Standaard Volvozetels zijn prima en behoren tot de beste maar hebben niet voor iedereen de juiste ergometrie omdat je bijna niets kan verstellen. Ik wil er mijn job niet mee uitvoeren of het moest nu met de nieuwe zitten a la XC90 zijn natuurlijk. Die zijn top.
                  Hopelijk ben je ondertussen wel van het kwaal verlost.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • #29
                    Vreemd dag je het zegt van dat amper verstellen. Ik heb sinds een week de standaardstoelen in een V40. Het is in het begin altijd wat zoeken maar heb nog nooit zo veel verschillende standen gehad (lendesteun en hoogte). Ook is de zetel vooraan omhoog te brengen voor meer of minder druk op de bovenbenen. Ik ben er wel over te spreken.
                    Ik moet wel zeggen dat ik nog nooit comfortzetels oid heb gehad in een grotere wagen.

                    Comment


                    • #30
                      Moeilijke keuze .

                      Comment


                      • #31
                        Als je vooral op comfort gesteld bent zou ik de c klasse nemen. De 1600 is geen raket maar wel een aangename motor.

                        Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

                        Comment


                        • #32
                          ga u gewoon een een Alfa Romeo Giulia halen bij dealers, of bij eender welk merk staan er overal showroommodellen perfect uitgerust en je krijgt er zeer aangename kortingen nog eens bij.
                          En het verbaast mij inderdaad dat je hier schrijft dat een BMW te hoge CO2 waarden heeft, is net 1 van hun sterke punten en vrij realistisch. Of die waarden van de anderen realistisch zijn (twijfel eraan).

                          Comment


                          • #33
                            Realistisch of niet, heeft geen belang voor de fiscus.
                            Homologatiecijfertje op het gelijkvormigheidsattest telt, reëel verbruik niet
                            2.0 JTDm

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Alcazar Bekijk Berichten
                              Audi saai...net alsof een C-klasse met een 1.6 diesel zo spannend is
                              Maakte net dezelfde bedenking... Maar moet een auto in dit segment wel spannend zijn? Voldoende krachtige motor, goede afwerking en rijgedrag zouden voor mij prioritair zijn en bij een lease hoeveel je zelf moet opleggen natuurlijk...
                              2.0 JTDm

                              Comment


                              • #35
                                dat maakt audi dan de rationele keuze (owv de motorisatie). buiten de saaiheid is er op zich weinig mis mee.
                                maar persoonlijk blijf ik dan weer vinden dat de meerwaarde van audi tov VW te klein is in verhouding tot het prijskaartje.

                                Comment


                                • #36
                                  'Saaiheid' is iets wat je op de duur gaat appreciëren in een wagen Vooral als gebruiksvoorwerp (firmawagen in dit geval), weekendwagen/tracktoy is natuurlijk een ander verhaal
                                  2.0 JTDm

                                  Comment


                                  • #37
                                    Van deze beide zou ik de Audi nemen. De mercedes is zeker een mooie wagen, maar 115pk tov 150pk is toch een redelijk groot verschil denk ik. Volgens mij ga je daar regelmatig op vloeken, zeker met een manuele bak.

                                    En als je zo op comfort gesteld bent, is er dan geen mogelijkheid om de normale versie van de A4 te nemen ipv de Sport uitvoering?

                                    De keyless start op de Audi vind ik zelf niet zo'n groot argument. Dat is nutteloos als je niet comfort entry neemt. Nu moet je toch je sleutel zoeken en terug in je zak steken of in de bekerhouder smijten. Het is natuurlijk een ander verhaal als je de sleutel gewoon op zak kunt houden.

                                    Een groter argument vind ik de belachelijk lelijke sleutel op een Mercedes ;-). bah!

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                      'Saaiheid' is iets wat je op de duur gaat appreciëren in een wagen Vooral als gebruiksvoorwerp (firmawagen in dit geval), weekendwagen/tracktoy is natuurlijk een ander verhaal
                                      daarom rijd ik nu met een golfje

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk Berichten
                                        Vreemd dag je het zegt van dat amper verstellen. Ik heb sinds een week de standaardstoelen in een V40. Het is in het begin altijd wat zoeken maar heb nog nooit zo veel verschillende standen gehad (lendesteun en hoogte). Ook is de zetel vooraan omhoog te brengen voor meer of minder druk op de bovenbenen. Ik ben er wel over te spreken.
                                        Ik moet wel zeggen dat ik nog nooit comfortzetels oid heb gehad in een grotere wagen.
                                        Ik heb niet gezegd 'amper verstellen': Ik had ook al die verstelmogelijkheden op mijn V60. De zetels zijn nog een tik breder dan in de V40, en zitten ook iets beter. Maar het was de kopsteun die me kwelde: die kan je op geen enkele manier verstellen: noch in de hoogte, noch de hellingshoek ervan. Doordat ik groot ben, en die lengte vooral in mijn romp zit, werd mijn hoofd altijd onnatuurlijk vooruit geduwd.
                                        Ook mijn vrouw had er trouwens last van, als ze bv. een paardenstaart in haar kapsel had. Een hoodie-trui bijvoorbeeld, was echt niet te doen: door de kap zat je nog veel meer voorover, waardoor je op de duur pijn in de armen kreeg.

                                        In de Mercedes heb ik het zitcomfortpakket genomen: de kopsteun kan in de hoogte en in hellingshoek worden versteld, de lendensteun kan opgeblazen/afgelaten(*) worden, en ook nog eens in de hoogte worden ingesteld (*), de voorkant van de stoel kan op/neer (*), en aan de dijen is er nog een uitschuifbaar stuk, en de hoogte van de stoel is aanpasbaar (*). Uiteraard is ook het stuur in de hoogte en diepte in te stellen.
                                        Standaard zijn meerendeel van deze zaken elektrisch (alles met een * bij)
                                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk Berichten
                                          Vreemd dag je het zegt van dat amper verstellen. Ik heb sinds een week de standaardstoelen in een V40. Het is in het begin altijd wat zoeken maar heb nog nooit zo veel verschillende standen gehad (lendesteun en hoogte). Ook is de zetel vooraan omhoog te brengen voor meer of minder druk op de bovenbenen. Ik ben er wel over te spreken.
                                          Ik moet wel zeggen dat ik nog nooit comfortzetels oid heb gehad in een grotere wagen.
                                          De basisinstellingen zeker zoals de meeste standaard zetels. Geen dijverlenging, geen zijsteun van de dijen, geen verstelbare wangen van de rugleuning, geen verstelbare hoofdsteun. en het kan nog uitgebreider als we naar de luxery-zetels van BMW, MB of Audi gaan.
                                          Voor mij blijft een verstelbare hoofdsteun (in de diepte) echt heel belangrijk want ik merk dat als mijn vrouw & mezelf eens een zeldzame keer van wagen verwisselen. Neemt zij mijn voertuig, zet ze de hoofdsteun gelijk helemaal naar achter, ik moet net andersom doen bij haar zetel.
                                          Last edited by Metaxa; 09/06/2017, 18:58.
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X