Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Lease. A4 vs BMW 4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Nieuwe Lease. A4 vs BMW 4

    Na 4 jaar 'moeten' we nog eens een nieuwe auto kiezen.
    Op het ogenblik rij ik met een BMW 318d berline die redelijk is uitgerust (automaat, head-up display, adaptieve xenons, harman kardon sound system, comfort toegang, pro nav)

    Dezelfde combinatie zou er ook nu nog inpassen, maar 2 keer hetzelfde is er wat over :-)
    Dus heb ik 2 andere combinaties uitgedokterd die er wel inpassen:

    418d Gran Coupe (136pk, automaat) +- 50000 catalogus prijs
    • Business Pack
    • BMW Hifi system
    • Comfort toegang
    • Sensatec verwarmde zetels
    • Navi Pro
    • Head-Up display
    • 'gewone' LEDs met high beam assist
    Audi A4 berline 2.0 TDI 150 s-tronic +- 48500 catalogus prijs
    • Matrix led lampen
    • Audi Sound System
    • verlichtings module 'pack 2'
    • Business pack plus
    • Technology pack (mmi plus)
    • Pack Assistance Tour (file assist tot 65km/h etc)
    • Automatische comfortklimaatregeling 3-zone
    • Inlegplaatjes grijs naturel
    • Duo leder
    • Afleveringskit (dank u Audi)
    Beide staan op standaard 16'' velgen.

    Ik verander zowat dagelijks van mening. De argumenten die rondvliegen:

    BMW:
    + Mijn huidige auto heeft over het algemeen niet teleurgesteld
    + Volgens mij nog steeds het beste infotainment systeem met connected services etc, werkt allemaal zeer goed en gebruik het ook vaak.
    + Mijn 3 reeks is bijzonder comfortabel (tot grote spijt van de hardcore BMW fans blijkbaar)
    - Zelfs als de 4 reeks iets mooier uitziet dan mijn 3 reeks. Van binnen (waar ik meestal zit) ziet het er toch net hetzelfde uit
    - In mijn 3 reeks mis ik het premium gevoel toch een beetje in het intereur. Ik heb nooit begrepen hoe dit bij BMW is kunnen passeren. Harde plastiek, grote naden, slecht aansluitende onderdelen etc. Dit lijkt me meer iets voor de Chinese markt dan voor de Europese
    - Motor/wind. Ook daar mis ik wat verfijning. Het wil nogal eens als tractor klinken en het start stop systeem trilt langzamerhand de hele wagen uit elkaar denk ik.

    Audi
    + Naar mijn smaak is het Audi interieur veel mooier ontworpen en ook wat moderner. Zeker met de 3 zone clima. Alle knopjes en oppervlakken voelen veel beter aan.
    + Technologie: een persoonlijk zwak van mij. Maar met Virtual Cockpit, MMI plus, tech pack, matrix lichten en tour pack zit er zeker genoeg op om mee te spelen.
    - Ben altijd fan van Audi geweest, maar dit is nu toch ook niet de mooiste auto van buiten. De creativiteit is blijkbaar alleen naar het interieur mogen gaan blijkbaar. Hij is wat mooier in de Design uitvoering, maar dan moeten er wel wat opties sneuvelen.
    - Niet zeker van de bediening van het MMI
    - Garage is niet meer naast de deur. Kan zeker niet meer met de fiets terug naar huis
    - 270 euro om de wagen te mogen afhalen is er wat over vind ik.

    Ik ben nog niet naar Mercedes geweest omdat de combinatie motor/versnellingsbak me daar niet echt aanstaat en hij binnenkort blijkbaar gefacelift wordt.

    Heb ook nog een offerte voor de Arteon lopen, maar door de vreemde uitvoeringen en opties word ik bijna geforceerd om 18'' velgen te nemen en dat wordt zwaar afgestraft bij onze leasing.

    Wat denken de verzamelde experten ervan? :-)

  • #2
    418d maar 136pk? Dacht thans dat al die 18's 150pk hadden.

    Comment


    • #3
      Die 136 pk is de fiscaal voordelige versie. Maar ik denk dat die qua prestaties idem is aan de 150 pk?
      Ik blijf fan van de 4GC, echt een prachtige wagen. De audi, zeker in berline, is niet echt mijn ding.
      Qua afwerking vind ik de 3 reeks nochtans zeker niet slecht (heb zelf wel de LCI)
      Natuurlijk ga je bij de 4GC wat hetzelfde gevoel hebben als bij je 3 reeks. Waar je bij de audi veel meer het gevoel van 'een nieuwe wagen' gaat hebben.

      Soit, voor mij de 418GC omdat ik hem mooier vind. Enkel jammer van de 16'' velgen, wat toch wat afbreuk doet aan dit model.

      Comment


      • #4
        Ik denk niet dat de audi qua rijden hetzelfde gevoel gaat geven dan de BMW. Daarom dus de BMW, want je bent die goede rijeigenschappen gewend en dan zal de audi als een stap terug aanvoelen en daar zit je dan mee voor de komende zoveel jaar. Voor de rest zal het qua verfijning bij de 4 LCI wel meevallen. Je hebt bv ook de B47 motor die verfijnder zal klinken dan de N47.
        Hier dus een duidelijke stem voor de BMW.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
          418d maar 136pk? Dacht thans dat al die 18's 150pk hadden.
          Ja die is er ook in 150pk, maar dat betekent 400 euro meer BIV dus 400 euro minder budget en dat er in de optielijst gerommeld moet worden.

          Comment


          • #6
            Zelf zou ik de Arteon kiezen.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              Zelf zou ik de Arteon kiezen.
              Is toch eerder een alternatief voor een A6 of 5-serie?

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

                Is toch eerder een alternatief voor een A6 of 5-serie?
                Toch niet in prijs. Ik had een mooi uitgeruste Arteon met bijna alle packs voor minder dan de prijs van de GranCoupe, en daar zaten zeker niet alle opties op. Het probleem zullen de 18'' velgen zijn. En ik kan in die uitrusting niet kiezen voor 17'' velgen. Als ze hem aantrekkelijk willen maken voor de leasingmarkt zullen ze toch nog wat aanpassingen moeten doen.

                Comment


                • #9
                  Arteon zou ik ook verkiezen boven A4. Maar als dynamisch rijgedrag belangrijk is, dan toch echt voor de BMW gaan.

                  Comment


                  • #10
                    Dat is voor mij niet zo belangrijk. En ik vindt het ook wat overroepen. Je moet hem al stevig op de staart trappen om te voelen dat het RWD is. Behalve als het 2 druppels geregend heeft en je wilt snel vertrekken aan een rood licht, dan merkt iedereen het

                    Afgezien van dat vind ik die BMW niet zoveel 'dynamischer' rijden dan de Audi waar ik mee heb testgereden. De audi was mss wel iets meer 'detached' maar dat is voor mij niet zo'n probleem. Ik leg meer de nadruk op comfort en techniek dan op geveinsde sportiviteit.

                    En ik ben nog vergeten te klagen over de handrem. Iets wat me al 4 jaar verveelt :-). Het ultieme bewijs dat accountants en bean counters teveel aan het werk zijn geweest bij de 3/4 reeks.

                    Comment


                    • #11
                      Ik rijd zelf met een bmw 1, en dat rijdt super! Mijn papa heeft de nieuwe A6, en al moet ik zeggen, ook al is dat dit een super mooie auto is, en ik er toch af en toe mee rijd moet ik echt zeggen dat het qua rijgevoel een pak minder is dan de BMW!

                      Oke, A6 is geen concurrent van de 1.. true maar ik heb ook al genoeg kilometers gereden met een 5 en moet zeggen dat deze ook beduidend leuker reden dan de A6!

                      Qua looks doet Audi het (meestal, laatste tijd geen super fan meer) zeer goed, qua materialen ook maar op het vlak van rijgebied zou ik elke keer een BMW kiezen!

                      Ook de automaat van BMW rijdt beter dan die van Audi (in mij mening)!

                      In uw geval zou ik zeker voor de 4GC gaan!



                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                      Comment


                      • #12
                        Ok, maar 'nieuwe A6' is ook een relatief begrip :-) De A4 rijdt ook totaal verschillend dan de A6, dat kan je niet helemaal vergelijken ook niet.

                        Anyway, veel animo voor Audi is er niet meer precies :-). De technologische voorsprong spreekt niemand meer aan? :-)

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten
                          En ik vindt het ook wat overroepen. Je moet hem al stevig op de staart trappen om te voelen dat het RWD is. Behalve als het 2 druppels geregend heeft en je wilt snel vertrekken aan een rood licht, dan merkt iedereen het

                          Afgezien van dat vind ik die BMW niet zoveel 'dynamischer' rijden dan de Audi waar ik mee heb testgereden. De audi was mss wel iets meer 'detached' maar dat is voor mij niet zo'n probleem. I
                          Eindelijk eens ene die het zegt zoals het is

                          2.0 JTDm

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten

                            Anyway, veel animo voor Audi is er niet meer precies :-). De technologische voorsprong spreekt niemand meer aan? :-)
                            Het is gewoon nogal hip om VAG en vooral Audi te bashen tegenwoordig, veel meer moet je daar niet achter zoeken

                            2.0 JTDm

                            Comment


                            • #15
                              Welke technologische voorsprong?
                              De A4 is niet slecht, maar ik zou die niet dynamisch durven noemen. Zeker de B9, die is nog meer op comfort gericht dan de vorige.
                              Virtual cockpit is een leuke gimmick maar draagt niet bij aan het rijplezier.
                              Ik heb nu ook wel iets soortgelijks in mijn nieuwe Golf, maar eerlijk gezegd, het voegt weinig toe aan de totale beleving.
                              Eerlijk gezegd, toen ik een paar dagen geleden nog eens in mijn moeder haar basis golfje reed, vond ik dat eigenlijk minstens even plezant dan in mijn full option golf, omdat je als bestuurder nog echt iets te doen hebt. Sleutel omdraaien, schakelen, eigenlijk is dat nog wel plezant.
                              Maar als je freak bent van al die gadgets, waarom niet dan.

                              Comment


                              • #16
                                Moest er niet zo'n zotte BIV zijn, zou ik meteen voor een Golf GTI gaan. Ik ben bijna 40, dus tijd voor een midlife crisis dacht ik zo. Maar 5000 euro aan BIV is wel een dure midlife crisis vind ik.

                                Comment


                                • #17
                                  Staat een bmw 4 standaard op 16 duims velgen?? Ah een gran coupe blijkbaar wel
                                  Last edited by ; 09/06/2017, 18:18.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ik zou eerder voor de 4 serie gaan. Qua lijn is die wel mooier (spijtig van die kleine velgen wel).
                                    En een XE of Giulia? Zijn ook scherp geprijsd door lage CO2 bij hun ecomodellen + het is eens iets anders dan de (saaiere) duitse 3. Qua onderstel setup zijn beide superieur aan diegene waar jij tussen twijfelt.
                                    Classic cars on demand

                                    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                    www.californiadream.be

                                    - It's time to make your dream come true -

                                    Comment


                                    • #19
                                      XE en Guglia zijn gediskwalificeerd. :-). Vanwege bedroevend infotainment systeem en bedenkelijke afwerking in het interieur.


                                      Sent from my iPhone using Tapatalk

                                      Comment


                                      • #20
                                        Autos zijn echt duur geworden . Zoveel betalen en nog altijd een lichte motor dat 0 rijplezier geeft.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X