Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Lease. A4 vs BMW 4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten

    Kan ik in volgen, zeker als je meer opties kan krijgen op de Arteon.

    Maar 't is nu niet dat de Arteon veel kleiner is, als de E te groot is, dan zal de Arteon dat ook wel zijn.

    En als je echt de E niet ziet zitten omdat die te groot is, waarom zoek je dan geen C-klasse, A4 of 4-serie stockwagen? Kans lijkt me vrij groot dat je ook in die modellen wel wat leuks kan vinden.

    (Voor mij persoonlijk zouden de C en A4 sowieso wel al afvallen omwille van die afschuwelijke "opkleeftablet" multimediaschermkes...)
    In de Arteon zaten er niet meer opties, in tegendeel. De enige die qua uitrusting in de buurt kwam was die A4, maar die was nog steeds 4 euro boven budget :-) en uiteindelijk 13000 'goedkoper'.

    Mercedes C was al zowat half afgevallen vanwege de tractormotor en idd dat vreemde gps scherm. Dat ik trouwens op de A4 en BMW veel beter vindt weggewerkt.

    Dus ik ga beginnen met het goedkeuringsproces met de E220d en dan morgen ook nog eens een testrit maken en kijken of ik die interieurbekleding kan vinden in de showroom.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
      Autos zijn echt duur geworden . Zoveel betalen en nog altijd een lichte motor dat 0 rijplezier geeft.
      Hier sluit ik me graag bij aan... Bmw heeft een reputatie opgebouwd sportieve dynamisch rijdende auto's te leveren, maar dit is vast en zeker niet gebeurd ahv 318d's. Rij een Bmw 440i of zo met op zijn minst m onderstel en ik vermoed dat die bij de meeste wel nog een grijns op je gezicht tovert.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
        Autos zijn echt duur geworden . Zoveel betalen en nog altijd een lichte motor dat 0 rijplezier geeft.
        Domme, domme jongen toch.
        Een standaard E36 320i kostte begin jaren '90 zo'n 1.100.000 bfr, of 27.500 euro. De lonen zijn in 25 jaar zowat verdubbeld. Met andere woorden, zo'n 320i met 150 paardjes en een koppel van 190 Nm zou nu zo'n 55.000 euro kosten. Een huidige 318d zet betere prestaties neer en kost 35.000 euro, dus... gelijkaardig presterende auto's zijn goedkoper geworden. En begin weer niet te lullen over die zes-in-lijn. Je rijdt zelf (...naar eigen zeggen toch) met een turbogeblazen dieselstoof, dat is volgens de BMW puristjes ook allang geen echte BMW meer.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

          Domme, domme jongen toch.
          Inderdaad. Een 318d nu rijdt veel beter dan een 320i van 20 jaar geleden, het grote voorbeeld toen. En nu zouden we plots een 440i moeten hebben Ik heb het nooit kunnen volgen dat men maar meer en meer pks zou moeten hebben om rijplezier te hebben. Het moet niet perse snel gaan om plezier te hebben. Ik krijg een even grote grijns van met een mx-5 te rijden dan van met een BMW M6 te rijden.

          Comment


          • greuntesop En, wat heb je nu besteld?

            Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

            Comment


            • Een E 220d ;-)

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop
                Een E 220d ;-)
                Nice!

                Toch een categorieke hoger dan jouw eerste opties, hé

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten

                  Nice!

                  Toch een categorieke hoger dan jouw eerste opties, hé
                  Ja, net zoals het VAA . Met een geluk is de uitstoot erg laag. Dat compenseert dan toch een heel klein beetje.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                    Domme, domme jongen toch.
                    Een standaard E36 320i kostte begin jaren '90 zo'n 1.100.000 bfr, of 27.500 euro. De lonen zijn in 25 jaar zowat verdubbeld. Met andere woorden, zo'n 320i met 150 paardjes en een koppel van 190 Nm zou nu zo'n 55.000 euro kosten. Een huidige 318d zet betere prestaties neer en kost 35.000 euro, dus... gelijkaardig presterende auto's zijn goedkoper geworden. En begin weer niet te lullen over die zes-in-lijn. Je rijdt zelf (...naar eigen zeggen toch) met een turbogeblazen dieselstoof, dat is volgens de BMW puristjes ook allang geen echte BMW meer.
                    en huis is wel pakken duurder geworden. langs de andere kant is een auto lening weer veel toegankelijker geworden. geen idee maar vroeger zag ik enkel dokters en advokaten met BMW/mercedes en geen gewone middenklasse familie
                    lets have some more member berries

                    Comment

                    Working...
                    X