Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GLC 350e of V90 D4 aut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • GLC 350e of V90 D4 aut

    nog wat vroeg, maar deze staan op mijn lijst als opvolger voor een A6 2.0TDI.
    Ik denk dat ik de Volvo in Inscription met goed wat opties kan uitrusten, de GLC zal iets minder zijn.

    Bij de GLC spreekt me het vermogen en de lagere VAA aan, maar heb wat schrik voor de plaats achterin.
    De Volvo is zo mooi.... en zal ook niet slecht rijden.

  • #2
    Gezien mijn allergie tegen SUV'kes de Volvo. Is dan ook een prachtige wagen.

    Comment


    • #3
      Ben ook niet gek van SuV, maar altijd leuk om wat extra pks te hebben, en als de VAA dan nog lager is, dan wordt het verleidelijk.

      Comment


      • #4
        als je nog tijd hebt en je wil een SUVverd: de nieuwe xc60 overwegen?
        mijn autootjes:

        Volvo V60 D3 R-Design 2021
        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

        Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

        Comment


        • #5
          Xc60 wordt het zeker niet, tenzij die ook met iets hybride komen dat nog meer opties toelaat.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
            Xc60 wordt het zeker niet, tenzij die ook met iets hybride komen dat nog meer opties toelaat.
            komen ook met de T8
            mijn autootjes:

            Volvo V60 D3 R-Design 2021
            Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

            Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

            Comment


            • #7
              Out of budget....

              Comment


              • #8
                Toch niet duurder dan de Benz?

                Comment


                • #9
                  ben geen liefhebber van SUV's maar hier kies ik toch wel de glc boven de volvo gewoon omdat volvo mijn ding niet is. Ik heb enkele weken terug testrit gedaan met de glc 43 en was een leuke wagen maar niet nodig om op zoiets zoveel pk's te hebben. De glc heeft enkele leuke opties en het interieur is ook degelijk. Belangrijkste is dat het een 4 matic is.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                    Toch niet duurder dan de Benz?
                    De T8 is in leasing een stuk duurder dan de Benz.
                    Ik weet niet wat Merc doet, maar zowel in België als in Duitsland komen er een pak Mercedessen bij. Ze gooien echt met de opties en de kortingen.

                    Comment


                    • #11
                      Allebei mooie auto's, v90 vind ik de mooiste break in zijn categorie, en de GLC vind ik de knapste SUV.
                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                        Gezien mijn allergie tegen SUV'kes de Volvo. Is dan ook een prachtige wagen.
                        Desondanks mijn liefde voor SUV's, zou ik voor de GLC gaan

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                          Xc60 wordt het zeker niet, tenzij die ook met iets hybride komen dat nog meer opties toelaat.
                          Die V90 is toch ook geen hybride?

                          Maar met het plug-in verhaal, betaald uwe baas dan de electriciteit bij u thuis, of laad ge enkel op het werk?

                          Comment


                          • #14
                            Geen idee of ze een paal voorzien, nu een batterij vol laden thuis is ook niet het einde van de wereld.
                            De GLC gaat me in VAA gewoon 200€ bruto of 100€ netto minder kosten. Daar kan ik al eens voor laden hé.


                            De V90 in T8 zal niet in het budget passen (is ook een gekke 400pk).
                            De D4 zal zeker genoeg zijn, maar zit met 119g CO2 net iets ongunstiger dan bv een 520d of een E220d.

                            Het zal vooral ook van de opties afhangen.
                            Een collega heeft net een V90 Inscription met een héél pak opties besteld, en er is een andere die een E200d break in launch edition heeft, en daar zaten ook opties op waarvan ik me niet kon voorstellen dat die mee in het budget zouden passen.

                            Ik zou willen weten hoe die GLC mee valt in ruimte voor de achterpassagiers. Ik ben zelf 1.9m, en in mijn A6 is het dan achterin een beetje krap. Dat moet echt niet kleiner worden.
                            (en nee, ik neem geen Superb).


                            Comment


                            • #15
                              Dat heel plug-in verhaal is wel raar als firmawagen. Toen de Outlander PEHV er echt mee op de proppen kwam, wilde iedereen in NL deze als leasebak. Een jaar later zaten alle zaakvoerders met de handen in het haar omdat niemand hem thuis wilde opladen en ze grotendeels op naft reden met een verbruik van 13 liter

                              Ne kennis van mij kreeg het voor mekaar om een 330e te krijgen op het werk. Toen ik hem vroeg hoe hij dat dan regelde met zijn electriciteit, kreeg ik als antwoord: 'Hoe, ik laad dat alleen op het werk op'. Dus krijgt ge van die taferelen.

                              Ik heb geen flauw idee wat da kost op jaarbasis, maar mijne baas zei me van de week dat hij dacht dat hij met zijne X5 plug in thuis aan €1000 extra zat op 1 jaar. Hij laad dan nog eens thuis en op het bedrijf en die woont geen 10km van hier. Dus als die telkens thuis volledig leeg zou opladen, zou het nog meer worden, denk ik. En ik doe zoveel kms, dat ik elke dag 2 x met een lege batterij zit. Ik zit veel op de baan en mijn verplaatsingen zijn steeds meer dan 30km. Zelfs naar kantoor is 66km.

                              Als dat nu €500 per jaar is, dan kunt ge dat idd opvangen met die VAA. Ben benieuwd wat de toekomst hierin gaat brengen.

                              Comment


                              • #16
                                tja als ge het verbruik van ne PHEV optelt in zowel naft als elektriek, dan komde waarschijnlijk meer uit dan de naft bij een gewone benzinewagen.
                                Ik ben niet zo'n fan van PHEV want uiteindelijk zit daar alles dubbel in, kost dus veel om te produceren, en dan nog eens het gewicht meesleuren, wat het verbruik niet ten goede komt, en dan ook nog eens de kofferruimte die je verliest...
                                Bij mijn keuze voor motorisering ging het tussen een kleine benzinemotor of volledig elektrisch, uiteindelijk voor de kleine benzine gekozen, wegens zuinig, grote actieradius, behoorlijke prestaties, en ook nog het goedkoopst in aanschaf, laag VAA, lage wegentaks... en voor elektriek is er nog veel te weinig laadinfrastructuur in belgie

                                dat gezegd zijnde, een 330e is anders wel een prima PHEV.

                                Comment


                                • #17
                                  GLC, V90 is echt een enorm grote wagen.
                                  Classic cars on demand

                                  www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                  www.californiadream.be

                                  - It's time to make your dream come true -

                                  Comment


                                  • #18
                                    V90 is niet groter dan een A6 of 5serie.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                      V90 is niet groter dan een A6 of 5serie.
                                      Klopt, is zelfs paar cm korter dan beide Duitsers:

                                      V90: 4936 mm
                                      A6: 4943 mm
                                      5-serie: 4942 mm

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                        Klopt, is zelfs paar cm korter dan beide Duitsers:
                                        V90: 4936 mm
                                        A6: 4943 mm
                                        5-serie: 4942 mm
                                        GLC: 4656 mm

                                        2 totaal verschillende wagens. Als je de kofferruimte nodig denkt te hebben is er geen twijfel mogelijk.
                                        En ja, bij de GLC is er 550l opgegeven als minimum en bij de V90 560l. Maar de oppervlakte is veel groter bij de V90, de glc wint natuurlijk in de hoogte.
                                        Maar hoe graag stapel je alles op elkaar in jouw koffer?

                                        Is een mercedes E 200d geen optie? Die zijn ook sterk in leaseprijs, zeker de sedan. En zoals reeds gezegd geeft Mercedes momenteel redelijk mooie kortingen
                                        en hebben ze enkele leuke packs met de nodige opties. Vanaf 35.000 euro excl btw en voor 49.000 excl btw heb je eentje met echt belachelijk veel opties (prem.plus.pack, techn.pack, rijassistentiepack, ...)
                                        KLIK |&| KLAK

                                        Comment

                                        Working...
                                        X